پلیس اعلام کرد؛

انهدام باند کلاهبرداری لوازم خانگی در تالش

فرمانده انتظامی شهرستان تالش از دستگیری اعضای باند ۱۱ نفره کلاهبرداری که با چک‌های بلامحل اقدام به خرید لوازم خانگی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «محمد رستمی» با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان انتظامی برای تامین امنیت و پیشگیری از وقوع جرایم، اظهار داشت: مردم می‌توانند با هوشیاری و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در پی شکایت تعدادی از کسبه مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها با چک‌های بلامحل و ارجاع پرونده‌ها به مرجع انتظامی، بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شکات مشخص شد، کلاهبرداران با ترفند خرید اقلام جهیزیه اقدام به ارائه چک‌های بلامحل کرده‌اند و فروشندگان بدون اطلاع از این موضوع لوازم خانگی را فروخته و در زمان وصول چک متوجه کلاهبرداری شده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان تالش با اعلام اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات فنی و پیگیری سرنخ‌های به دست آمده، اعضای این باند ۱۱ نفره کلاهبرداری و مخفیگاه آن‌ها را شناسایی کردند، اذعان داشت: پلیس پس از هماهنگی قضائی نسبت به دستگیری متهمان اقدام کرد.
این مقام انتظامی از اعتراف این افراد به ۱۰ فقره کلاهبرداری به این روش خبر داد و با اشاره به شناسایی محل نگهداری لوازم خانگی کشف شده و پلمب این مکان تا زمان تعیین تکلیف، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی کلاهبرداری‌های صورت گرفته را ۱۰ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.
سرهنگ رستمی بیان داشت: متهمان با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند و روانه زندان شدند.
این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در زمان معامله اجناس و کالا در قبال دریافت اوراق بین بانکی از قبیل چک و سفته به نکات ایمنی توجه کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

Share