رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت خبر داد:

کشف ۱۵ قطعه پرنده تاکسیدرمی شده از خانه‌ای در سنگر

محمدتقی تقی‌زاده، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: در بازرسی از خانه‌ای در سنگر انواع پرندگان وحشی تاکسیدرمی شده کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت: در بازرسی از خانه‌ای در سنگر انواع پرندگان وحشی تاکسیدرمی شده کشف شد.

محمدتقی تقی‌زاده گفت: با دستور مقام قضایی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراوان با همکاری پلیس امنیت استان در بازدید از خانه‌ای در سنگر انواع پرندگان وحشی خشک شده و هد مانت آهو و قوچ تاکسیدرمی شده را کشف کردند.

وی همچنین افزود: یک قبضه سلاح شکاری دولول و ۲۰ تیر فشنگ پر پلاستیکی نیز در این خانه کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به اینکه نگهداری پرندگان وحشی ممنوع است، گفت: شخص خاطی که در خانه‌اش اقدام به نگهداری حیوانات تاکسیدرمی کرده بود به دستور دادستان تا مشخص شدن پرونده در بازداشت موقت به سر می‌برد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت افزود: گونه‌های تاکسیدرمی شده پس از شناسایی از سوی کارشناسان اداره حیات وحش برای تعیین خسارت ضرر و زیان به کارشناسان اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان واگذار شد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه ارزش این پرندگان ۵۵۱ میلیون ریال برآورده شده است، گفت: متخلف برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

Share