آیت‌الله «رضا رمضانی» در فومن؛

همه شهدای خدمت اهل میدان بودند | مردم به کسی رای بدهند که مسیر خدمت را ادامه دهد

رمضانی با اشاره به اینکه شهادت خادمان ملت، فضای جدیدی در جامعه ایجاد کرد و تشییع جنازه میلیونی مردم نشان از خدمت صادقانه این عزیزان بود، خاطرنشان کرد: حالا نیز مردم فهیم با شرکت در انتخابات باید به کسی رای بدهند که بتواند همین مسیر خدمت به مردم را ادامه دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز در مراسم شهادت امام باقر(ع) که در مسجد ولیعصر(عج) روستای شنبه‌بازار فومن برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع)، اظهار کرد: قلب‌های آماده، ایمانی و مزین به تقوا، می‌توانند حرف‌های اهل بیت(ع) را بفهمند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما در جهان چند نوع شیعه داریم که عده‌ای شیعه جغرافیایی، عده‌ای شیعه ارثی، عده‌ای شیعیان لفظی و عده‌ای شیعه سطحی هستند، افزود: امام باقر(ع) در بیاناتی، شیعیان عمیق، واقعی و راستین را معرفی می‌کند.

وی به روایتی از امام باقر(ع) خطاب به جابر بن یزید جعفی اشاره و تصریح کرد: بعضی‌ها بدون اینکه وارد میدان شده و عملی انجام دهند به این کتفا می‌کنند که ما جز شیعیان هستیم و محبت اهل‌بیت(ع) را می خواهیم؛ ولی شیعیان واقعی کسانی هستند که در میدان عمل خود را نشان می‌دهند و از فقرا دستگیری کرده و بذل و بخشش می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه یک شیعه نباید به لفظ محبت و محب اهل بیت(ع) بودن، اکتفا کند، گفت: شیعه باید در مقام عمل خود را نشان دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه مودت و محبت به اهل بیت(ع) جزء افتخارات شیعیان است ولی این محبت فقط نباید به زبان باشد، تاکید کرد: بر اساس بیان امام باقر(ع)، یکی از شاخصه‎های شیعیان واقعی، داشتن تقوای الهی است. این تقوا شامل تقوای چشم، تقوای زبان، تقوای گوش و … است. یک مسئول، یک استاد، یک کشاورز، یک روحانی، یک امام جماعت و … باید تقوا داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امام باقر(ع)، شاخصه شیعیان را خضوع، خشوع، تواضع و امانت‌داری معرفی کرده است. طبق فرمایش امام باقر(ع) شیعیان بر دیگری تکبر نمی‌ورزند. یک مسئول شیعه نسبت به دیگران نباید تکبر داشته باشد. هر چه جایگاه اشخاص بالاتر برود، تواضع آنها نیز باید بیشتر شود.

آیت‌الله رمضانی، امانت‌داری را یک قانون و قاعده بین‌المللی دانست و گفت: شیعیان باید امانت‌دار باشند حتی اگر یک کافر یک امانت به شما داده باشد چه برسد به یک مؤمن؛ این قاعده مانند احترام به پدر و مادر است که حتی اگر والدین کافر هم باشند باید به آنها احترام گذاشت.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بخش دیگری از شاخصه‌های شیعیان از نگاه امام باقر(ع) اشاره کرد و گفت: شیعیان عاشق نماز هستند، اتلاف وقت نمی‌کنند، حرف لغو نمی‌زنند، با خدا مأنوس هستند، روزه می‌گیرند، به پدر و مادر نیکی می‌کنند، راستگو هستند، تهمت نمی‌زنند و نسبت به یتیمان دستگیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک مومن هیچ‌وقت دروغ نمی‌گوید زیرا کلید همه بدی‌ها دروغ است، گفت: شیعیان مراقب زبان خود هستند زیرا بسیاری از گناهان از زبان است. همه باید بدانیم که زبان آزاد نیست و گاهی بیان یک جمله، یک کشور را نابود می‌کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امروزه به صورت علمی ثابت شده که آب در مقابل صحبت ما واکنش نشان می‌دهد به گونه‌ای که حرف خوب، مولکول‌های آب را زیبا و حرف بد، آنها را زشت می‌کند، افزود: همچنین حسادت نیز بر بدن و روح تاثیر منفی دارد. حسادت ایمان را از انسان می‌گیرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه شیعیان واقعی کسانی هستند که در میدان‌های مختلف عمل حضور دارند، خاطرنشان کرد: یکی از میدان‌های بزرگ شیعیان، میدان خدمت به مردم است.

وی در ادامه با اشاره به بیاناتی از آیت‌الله فاضل لنکرانی که در جایی فرمودند: «بروید واجبات را انجام دهید، باقی هر چه می‌توانید در خدمت مردم باشید و گره‌گشایی کنید»، گفت: اگر کسی در میدان خدمت، میدان‌داری کند و خسته نشود، خداوند اجر و پاداش او را خواهد داد، مانند شهدای خدمت کشور، شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر همراهان شهید ایشان.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به شناخت خود از شهدای خدمت اشاره و تصریح کرد: سه نفر از این افراد را خیلی خوب می‌شناختم. با آیت‌الله رئیسی خیلی ارتباط داشتم. ایشان همواره پنجشنبه و جمعه‌ها به استان‌های مختلف سفر می‌کردند و به دنبال خدمت به مردم بودند. آیت‌الله آل‌هاشم نیز به عنوان امام جمعه‌ای محبوب، فردی متدین، عالم، فاضل و خادم بود. همچنین با دکتر امیر عبداللهیان در مجمع جهانی اهل بیت(ع) ارتباط صمیمی داشتیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه شهدای خدمت، اهل میدان بودند، افزود: سردار سلیمانی برای مقابله با تکفیری‌ها در میدان حضور داشت و شهید شد ولی آیت‌الله رئیسی و همراهانش در میدان خدمت به مردم به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با اشاره به اینکه شهادت خادمان ملت، فضای جدیدی در جامعه ایجاد کرد و تشییع جنازه میلیونی مردم نشان از خدمت صادقانه این عزیزان بود، خاطرنشان کرد: حالا نیز مردم فهیم با شرکت در انتخابات باید به کسی رای بدهند که بتواند همین مسیر خدمت به مردم را ادامه دهد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه در طول مدت مسئولیت شهید رئیسی به ایشان بی‌مهری‌هایی شد که مقام معظم رهبری در این مورد فرمودند: «دلم برای رئیسی سوخت»، اظهار کرد: تشییع جنازه عظیم، عزای عمومی کشورها که حدود ۲ میلیارد نفر از جمعیت جهان را شامل می‌شود و دفن در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع)، مزد دنیوی و اخروی این شهید خدمت را نشان می‌دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: متقیان واقعی کسانی هستند که در میدان عمل خودشان را نشان می‌دهند و این چیزی است که اهل بیت(ع) از ما می‌خواهند. بعضی‌ها همیشه در روزه بوده و اهل تسبیح و ذکر هستند ولی یکبار هم گره‌گشایی نکرده‌اند.

وی به درس‌گیری از شهدای دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: این شهدا در مدرسه عشق به این جایگاه رسیدند و در سنین کم همه چیز خود را فدای اسلام و کشورشان کردند. امام خمینی(ره) معلم این مدرسه بود که عشق و ایثار را به معنای واقعی کلمه به آنها آموخت.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه کشور جمهوری اسلامی ایران در دنیا به عنوان یک کشور مقتدر و عزتمند است، گفت: آثار و برکات این خون‌های پاک را در دنیا به صورت کامل مشاهده می‌کنیم.

Share