مقایسه سفر به اصفهان به خودروی شخصی – قطار و هواپیما

انتخاب وسیله سفر برای رسیدن به مقصد اصفهان کاملا سلیقه‌ای است و این موضوع تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد.

 

اصفهان یکی از دیدنی‌‌ترین شهرهای ایران است و به علت جاذبه‌های تاریخی و گردشگری منحصربه‌فردی که در دل خود جای داده به نصف جهان مشهور است. از این رو سالانه پذیرای گردشگران فراوانی است. هنگامی که صحبت از سفر به اصفهان‌ می‌شود همه مسافران‌ می‌خواهد خیلی سریع و با کم‌‌ترین دردسر به مقصد برسند. برای رسیدن به این مقصد‌ می‌توانید از قطار، هواپیما، خودرو شخصی و یا اتوبوس استفاده نمود. در انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر فاصله مبدا تا مقصد و بودجه شما است که تعیین‌کننده است. اما به طور کلی سفر با هواپیما سریع‌‌ترین روش رسیدن به اصفهان و سفر با اتوبوس ارزان‌‌ترین روش محسوب‌ می‌شود. البته با توجه به گران بودن قیمت بلیط هواپیما تمامی مسافران نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

در ادامه سفر به اصفهان با خودرو شخصی، قطار و هواپیما را بیشتر مقایسه‌ می‌کنیم و پیشنهاد‌ می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیش‌‌تر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

آیا سفر با قطار نسبت به وسایل نقلیه دیگر ارزان‌تر است؟

روش‌های سفر به اصفهان

برای سفر به اصفهان و حرکت به سمت این مقصد‌ می‌توانید از انواع روش‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای استفاده کنید. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در ادامه بیش‌‌تر آن‌ها را مورد بررسی قرار‌ می‌دهیم.

سفر به اصفهان با خودرو شخصی

برای حرکت از تهران به سمت اصفهان از سه مسیر مختلف‌ می‌توانید خود را به مقصد برسانید. اولین مسیر عبور از شهرهای قم و کاشان است که تقریبا ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه طول‌ می‌کشد. دومین مسیر با عبور از شهرهای قم، سلفجگان و دلیجان ۵ ساعت طول خواهد کشید و مسیر سوم نیز اتوبان کرج به سمت ساوه عبور‌ می‌کند و حدودا ۵ ساعت طول خواهد کشید. در این میان راه اول با توجه به مدت زمان کوتاه‌تری که دارد و عبور از شهر زیبای کاشان‌ می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. افرادی که با استفاده از خودرو شخصی خود راهی سفر به اصفهان‌ می‌شوند‌ می‌توانند از زیبایی‌های جاده و جاهای دیدنی شهرهای طی مسیر لذت ببرند و سفری خاطره‌انگیز داشته باشند.

سفر به اصفهان با اتوبوس

اگر با توجه به قیمت بلیط هواپیما نمی‌خواهید سفری پرهزینه داشته باشید قطعا سفر با اتوبوس به مقصد اصفهان بهترین گزینه خواهد بود. در واقع سفر با اتوبوس اقتصادی‌‌ترین روش سفر به اصفهان محسوب‌ می‌شود و تقریبا ۶ ساعت به طول‌ می‌انجامد. در سفر با اتوبوس نیز طی مسیر توقف‌های کوتاهی دارد که برای رفع خستگی‌ می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید و سفری لذت‌بخش و کم‌هزینه را تجربه کنید.

سفر به اصفهان با قطار

از دیگر روش‌های سفر به اصفهان‌ می‌توان به سفر ریلی با قطار اشاره نمود. این روش با زمانی حدود ۹ ساعت طولانی‌‌ترین روش دسترسی به اصفهان محسوب‌ می‌شود. اما با توجه به راحتی، قیمت ارزان و خدمات خوبی که در طی مسیر دارد خیلی از مسافران قطار را برای پیمودن این مسیر انتخاب‌ می‌کنند. لازم به ذکر است که قطارهای مسیر اصفهان معمولا به‌سرعت رزرو‌ می‌شوند و باید مدتی قبل از سفر برای رزرو بلیط اقدام کنید. شاید برایتان جالب باشد که قیمت بلیط قطار و بلیط اتوبوس‌های VIP تقریبا برابر است و با استفاده از این دو وسیله‌ می‌توانید سفری ارزان به اصفهان داشته باشید.

سفر به اصفهان با هواپیما

اگر نمی‌خواهید مدت زمانی طولانی در مسیر باشید و دوست دارید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان قطعا برای شما بهترین گزینه خواهد بود. هر چند در این روش لذت دیدن جاذبه‌های دیدنی طی مسیر را از دست‌ می‌دهید ولی‌ می‌توانید سه سوته به مقصد برسید. هواپیما مسافت ۳۳۸ کیلومتری تهران تا اصفهان را در کم‌‌تر از یک ساعت طی‌ می‌کند. البته توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما نسبت به اتوبوس و قطار خیلی بیش‌‌تر است. همچنین فرودگاه اصفهان در فاصله ۲۶ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده و حدود ۴۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد که این مسیر را‌ می‌توانید با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه و یا تاکسی‌های اینترنتی بپیمایید.

بهترین زمان برای سفر به اصفهان

سفر به اصفهان در هر فصلی از سال‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. اما اگر یکی از مهم‌‌ترین فاکتورها برایتان هنگام سفر هزینه است، پیشنهاد‌ می‌کنیم برای داشتن سفری ارزان قیمت فصل پاییز و زمستان که مسافران کمتری به دلیل آب وهوای سرد اصفهان به این شهر سفر‌ می‌کنند را انتخاب نمایید. اما اگر هزینه‌های سفر چندان و قیمت بلیط هواپیما چندان برایتان اهمیت ندارد قطعا فصل بهار و مخصوصا اردیبهشت ماه که اصفهان در زیباترین حالت ممکن قرار دارد و طبیعتی فوق‌العاده و آب وهوایی عالی دارد را برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آن انتخاب کنید.

سفر به اصفهان با اسنپ تریپ

انتخاب وسیله سفر برای رسیدن به مقصد اصفهان کاملا سلیقه‌ای است و این موضوع تا حد زیادی به بودجه شما بستگی دارد. اگر‌ می‌خواهید سفری سریع، راحت و با هزینه مناسب به اصفهان داشته باشید خرید بلیط ارزان هواپیما را به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم. برای خرید ارزان‌‌ترین بلیط‌های هواپیما و بلیط‌های لحظه آخری‌ می‌توانید به سایت معتبر و نام‌آشنا اسنپ تریپ که ارائه دهنده انواع بلیط سفر به‌صورت تخصصی است مراجعه کنید. این مجموعه لیست جامعی از بلیط پروازهای تمامی ایرلاین‌ها را به شما نمایش‌ می‌دهد و با استفاده از فیلتر ارزان‌‌ترین بلیط‌ می‌توانید بهترین گزینه‌ها را بررسی کنید و مناسب‌‌ترین بلیط هواپیما اصفهان را در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن رزرو نمایید. اسنپ تریپ همواره با تیم مجرب خود در کنار شماست تا سفری آسوده‌خاطر داشته باشید.

Share