رئیس کل دادگستری گیلان: وارد شدن به عرصه قضاوت از فضل خداوند بوده است

مراسم افتتاحیه ششمین دوره کارآموزان قضایی برگزار شد

صادقی نیارکی دوره کارآموزی را دورانی طلایی برای امر قضاوت عنوان نمود و افزود: آنچه در این مرحله فرا می گیرید باید بر اندوخته‌های علمی‌تان بیفزاید و در کنار آموزش و تعلیم، تربیت و رشد معنوی نیز حاصل گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم افتتاحیه ششمین دوره کارآموزان قضایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با تسلیت شهادت دکتر ابراهیم رئیسی و همراهان گرانقدرشان اظهار داشت: دکتر رئیسی سرمایه بزرگی برای انقلاب و به معنای واقعی کلمه، مسئولی مردمی بود.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مصداق آیه «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله» بودند تصریح کرد: او فردی مومن، خدمتگزار و صادق بود و بر عهد و پیمانی که با خداوند بسته بود وفادار ماند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه قضاوت دارای جایگاه رفیعی در اسلام است گفت: وارد شدن به این عرصه از فضل خداوند بوده است و از این پس نیز باید نگاهتان به فضل او بوده و ازخود برتربینی و غرور اجتناب نمایید.

وی دوره کارآموزی را دورانی طلایی برای امر قضاوت عنوان نمود و افزود: آنچه در این مرحله فرا می گیرید باید بر اندوخته‌های علمی‌تان بیفزاید و در کنار آموزش و تعلیم، تربیت و رشد معنوی نیز حاصل گردد.

این مقام ارشد قضایی در ادامه خاطر نشان کرد: مراقبت از رفتار و گفتار و رعایت حدود و محدویت‌ها از لوازم امر قضاوت است که باید از هم اکنون به آن پایبند باشید.

صادق نیارکی در پایان توکل و تکیه بر خداوند تبارک و تعالی را رمز موفقیت در هر کاری دانست و ابراز داشت: تنها با استعانت از پرورگار منان می‌توان از گردنه‌های سخت مسئولیت عبور کرد.

Share