هشدار پلیس فتا:

شهروندان مراقب باشید؛ کلاهبرداری با شگرد اجاره ویلا

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری با شگرد درج آگهی دروغین اجاره ویلا باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری با شگرد درج آگهی دروغین اجاره ویلا باشند.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر در تشریح این خبر اظهار داشت: کلاهبرداران سایبری با سوء استفاده از کم دقتی و سهل انگاری هموطنان اقدام به درج آگهی جعلی اجاره ویلا در سایت‌های آگهی اینترنتی می‌کنند.

وی ادامه داد: در این روش فرد کلاهبردار ویلاهای جعلی که وجود فیزیکی ندارند را با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار در سایت‌ها با شرط پرداخت بیعانه اجاره می‌دهد.

رئیس فتا فرماندهی انتظامی استان افزود: متقاضیان ویلا پس از مشاهده این آگهی و قیمت پایین آن، بلافاصله اقدام به واریز وجه بیعانه به حساب آگهی دهنده می‌کردند، اما پس از مراجعه به نشانی اعلامی برای مشاهده ویلا، متوجه می‌شدند که این آگهی جعلی بوده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: برای انجام هر نوع معامله از طریق سایت‌های آگهی اینترنتی، حتما پس از دریافت و مشاهده کالا و بررسی کیفیت آن، اقدام به واریز وجه نموده و از واریز هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

سرهنگ نقی مهمر در پایان از مردم خواست هشدارهای پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت سایبری اطلاع‌رسانی کنند.

Share