امام جمعه انزلی در مراسم یادبود شهید رئیسی در کیاشهر؛

رئیسی تحول بسیار چشمگیری در دوران اداره امور کشور به جا گذاشت | دولت روحانی، دولت عبرت بود

امام جمعه بندرانزلی در مراسم یادبود شهید رئیسی گفت: رئیس جمهور عزیز در این دو سال و ده ماهی که سکاندار مدیریت اجرایی کشور بود تحول بسیار چشمگیری در اداره امور کشور با تلاش مستمر شبانه روزی به نمایش گذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در مراسم یادبود رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی که در مصلی کیاشهر برگزار شد ضمن تسلیت این ضایعه عظیم، اظهار داشت: رئیس جمهور عزیز در این دو سال و ده ماهی که سکاندار مدیریت اجرایی کشور بود تحول بسیار چشمگیری در اداره امور کشور با تلاش مستمر شبانه روزی به نمایش گذاشت و این تلاش موجب شد جامعه ما علاوه بر ویژگی‌های دیگری که در این شخصیت برجسته وجود داشت، نسبت به او احساس قرابت و پیوستگی و همبستگی داشته باشند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این احساس قرابت با این شهداء بویژه رییس جمهور شهید به گونه‌ای بود که روال طبیعی زندگی خیلی از افراد را در جامعه تحت تاثیر قرار داد، افزودند: ملت ایران از ابتدای وقوع این حادثه و انتشار اخبار شهادت این عزیزان و بعد هم در تشییع و مراسم‌های تدفین و مجالس یادبود سنگ تمام گذاشتند؛ اینکه مردم در شهر و روستا و نقاط دور و نزدیک کشور به گونه‌ای عزادار شدند کانهُ پدر یا برادر خود را از دست داده‌اند نشان می‌دهد تلاشی که این عزیزان برای خدمتگذاری به مردم انجام دادند دارای خلوص نیت و برای خدا و اعتلای نظام اسلامی بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم همه انسان‌ها خصوصاً مومنین را امر می‌فرماید به اینکه تاریخ گذشتگان را بخوانند، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم می‌فرماید اینکه ما برای شما سرگذشت اقوام گذشته را بیان کردیم برای سرگرم کردن شما نیست بلکه سرنوشت و سرگذشت اقوام و ملت‌ها و حتی انبیاء الهی برای شما دو دستاورد دارد، یکی اینکه اگر در برهه‌ای از تاریخ مسیر حرکت قوم و ملتی ناصحیح بوده و به هلاکت رسیدند شما با خواندن آن عبرت بگیرید و مراقب باشید و آن کارها را انجام ندهید وگرنه سرنوشت شما همان می‌شود و یا اینکه از رشد‌ها و سعادتمندی‌هایی وجود داشت درس بگیرید.

امام جمعه بندرانزلی افزود: دو سال و ده ماه پیش که مقام معظم رهبری حکم ریاست جمهوری رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی را مقام معظم رهبری تنفیذ کردند در بیاناتشان دولت‌های گذشته را دولت عبرت معرفی کردند؛ یعنی آقای رئیسی که آمدی سکان اجرایی کشور را به دست بگیری و با فساد و انحراف‌ها مبارزه کنی بدان دولت گذشته مایه عبرت شماست و نباید در آن مسیر بروی! آن‌ها اگر کشور و مردم و معیشت را به مذاکره با دشمن گره زدند و هشت سال سرمایه های کشور را به باد فنا دادند شما آن مسیر ادامه ندهید! لذا دولت سیزدهم عبرت گرفت و موفق شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کرد: در این روزها بعد از تشییع و ابراز ارادت مردم به شهداء بویژه رییس جمهور شهید، جبهه استکبار مستاصل شد و نتوانست این تشییع و حضورهای میلیونی عظیم را کتمان کند و مجبور شدند از رسانه‌هایشان پخش کنند و نتیجه‌اش این شد که روزهای گذشته در سنا وزیر خارجه آمریکا را بازخواست کردند که شما چگونه تحریم کردید که این کشوری که قبل از این دولت ۲۰۰ هزار بشکه نفت صادر میکرد دو میلیون و خورده ای نفت صادر می‌کند؟ شما چگونه تحریم کردید که پول‌های بلوکه شده‌شان را برگرداندند؟

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: اگر دولت سیزدهم از آن دولت عبرت نمی‌گرفت و در مسیر مذاکره و برجام و FATF پیش میرفت چیزی برای مردم می‌ماند؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: مسئله اقتصاد یک امر بسیار حساس و پیچیده‌ای است و می‌شود با فراخواندن مردم و سرمایه‌های خرد و کلان بخش قابل توجهی از جامعه به حضور در بورس مردم را یک شبه به خاک سیاه نشاند، همان کاری که دولت قبلی کرد! اما درست کردن این اقتصاد زمان می‌برد و خون دل ‌خوردن دارد و شهید دادن و ناسزا شنیدن می‌خواهد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: وقتی دولت سیزدهم روی کار آمد، رئیس جمهور محترم مستمراً در روزهای تعطیل و غیر تعطیل سفرهای استانی می‌رفتند و به برخی از استان‌ها دو سفر، سه سفر حتی هفت سفر رفت اما ما مغبونیم که بخاطر برخی ضعف‌های مدیریتی در استان گیلان و عدم تحقق مصوبات سفر اول، سفر دوم انجام نشد و ایشان نیامدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: در این سفرها بسیاری از مردم با پرخاشگری می‌آمدند و با رییس جمهور مواجه می‌شدند چون فشاری که از لحاظ معیشت و اقتصاد در دوره دولت‌های گذشته بر آن‌ها وارد شده بود عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده بود، درست شدن اقتصاد زمان می‌برد و این دولت عبرت گرفت و در مسیر درست پیش رفت.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کرد: عبرت دیگری که همه به آن اذعان دارند این بود که رییس جمهور محترم برخلاف دولت عبرت در دفتر کارش ننشست و از پشت شیشه ماشین مردم را ندید و به دل جامعه و شهر و روستا رفت و از نزدیک با مردم سخن گفت و حرفشان را شنید و مشکلشان را رفع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کرد: کارگران کیلومترها دور تر از محل کار و زندگی شان برای اظهار تشکر و قدرشناسی آمدند در مراسم تشییع رئیس جمهور و شعار دادند عزا عزاست امروز، کارگر ایرانی صاحب عزاست امروز؛ در گیلان هم کارخانه‌هایی مجدد احیاء شد مثل پوشش که در حال رونق گرفتن است، چه زندگی‌هایی در آن دولت بخاطر تعطیلی کارخانه‌ها متلاشی شد و چه زندگی‌هایی بخاطر طلاق‌های ناشی از بیکار شدن کارگران نابود شد.

امام جمعه بندرانزلی افزود: یکی از اشکالات جامعه ما این است که شخصیت‌هایمان را بعد از دست دادنشان باید بشناسیم!

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این دولت عبرت گرفتن و تغییر مسیر انحتاط جامعه در بخش‌های مختلف به مسیر انقلاب و ارزش های انقلاب بود، افزود: اینکه یک رئیس جمهوری با تشریفات به سازمان ملل برود و یک سخنرانی بی‌خاصیت کند که هنر نیست، اگر کسی رفت در تریبون سازمان ملل آرمان‌های انقلاب را فریاد زد و ارزش‌های اسلامی را به دنیا نشان داد هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین، خاطرنشان کرد: برادران و خواهران گرامی رئیس جمهور شهید و وزیر محترم امور خارجه که سهم بسیار برجسته‌ای در پیشبرد اهداف و مقاصد جبهه مقاومت در دوره وزارت و قبل از آن داشت، از رفتار دیگران عبرت گرفتند و مسیر صحیح را رفتند و کشور و جبهه مقاومت را اعتلاء بخشیدند؛ اگر می‌خواهیم این راه تداوم پیدا کند باید من و شما هم از گذشته عبرت بگیریم.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: حدود یک ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری است؛ چه کسی را می‌خواهیم انتخاب کنیم؟ عده‌ای از روز شهادت رئیس جمهور شب و روز احساس تکلیف می‌کنند تا بیایند جای آقای رییسی را پر کنند! بعضی‌ها همیشه آماده و شناسنامه به دست هستند و میدوند می‌روند ثبت نام می‌کنند، شورای نگهبان هم باید مراقب باشد، شما هم مواظب باشید و بدانید به چه کسی می‌خواهید رای بدهید، اگر امروز در فقدان این شهدای عزیز عزاداری می‌کنید و ناراحتید، کاری نکنید که روح مطهر این شهدا گله‌مند شوند که ما با خون دل این مسیر را در این دو سال و ده پیش رفتیم تا شما به عزت برسید و اقتصادتان به مرور بهتر شود و استکبار جهانی خلع سلاح شود اما شما انتخابی کردید که مجدداً همچون دولت عبرت شد.

Share