امام جمعه رشت؛

دنیا متاثر از اخم و لبخند ملت ایران است | دانشجویان امریکایی و اروپایی بسیجی شده اند

فلاحتی گفت: کاندیداها در تبلیغات خود داشته های کشور را و نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند و به جایگه ملت ایران توجه داشته باشند زیرا امروز یک اخم ملت ایران قدرتها را می لرزاند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، ظهر امروز در خطبه های نخست آئین عبادی – سیاسی نماز جمعه در مصلی این شهر، با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع)، با اشاره به آیات و روایات دین مبین اسلام بر قدردانی از خدمتگزاران جامعه تاکید کرد.
وی با اشاره به احادیثی از امام علی (ع)، افزود: اگر از افرادی که طبق وظایف انسانی خود را ملزم به خدمت کردن به جامعه می کنند، قدردانی نکنیم؛ خیرشان دیگر به جامعه نخواهد رسید.
به گفته ی امام جمعه رشت، کسی که کار و خدمتی به جامعه ارائه می‌کند؛ البته که نباید از کسی غیرخدا انتظار تقدیر و تشکر داشته باشد، زیرا ممکن است خیر و برکت کارش از بین برود.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اما از آنجایی که همه انسان ها به این بلوغ اخلاقی نمی رسند که در جامعه کار و خدمتی برای رضا خدا کرده باشند و از خلق خدا هیچ انتظار تقدیر و تشکر را نداشته باشند، ادامه داد: لذا وظیفه اخلاقی ما حکم می‌کند، از همه ی انسان های خدمتگزار قدردان و سپاسگزار باشیم.
وی ابراز کرد: ان شاالله خداوند توفیق تشویق و قدردانی به همه ما در هر جایگاه و پست و مقامی که هستیم را عنایت فرمایند.

امام جمعه رشت، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته (۱۸خرداد۱۴۰۳)ضمن سفارش خود و آحاد مردم به رعایت تقوای الهی، زندگی و شهادت مظلومانه امام جواد(ع) را تشریح کرد.
وی یاد آور شد: اگر انسان اهل تدبر در آیات قرآن باشد، می داند نقش امامت و ولایت در ابعاد مختلف زندگی بشر و تامین سعادت دنیوی و اخروی جایگزین ندارد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در طول تاریخ، آدمکشی شیوه و سنت امویان و عباسیان و همه دشمنان اسلام، بود، افزود: امامان و بزرگان ما را شهید کردند زیرا آدمکشی تنها شیوه دشمنان اسلام است و اکنون نیز دشمن صهیونیستی برای بقای خود در حال آدمکشی است.
به گفته وی، شهادت امام جواد (ع)، نیز لکه ننگی برای امویان و عباسیان تا امروز بوده و هست.

*مردم منتظر خروجی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند

آیت الله فلاحتی، با گرامیداشت۱۴ خرداد سالروز رحلت جانگداز امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدرمان، به فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل شورای انقلاب فرهنگی در کشور اشاره و تصریح کرد: امروز فرهنگ قدری دستخوش حوادث و بحران شده و توقع مردم آنست که در این شرایط خروجی شورای عالی انقلاب فرهنگی را ببینند.
وی با بیان اینکه مبادا رنگ، زبان، لهجه و لباس مردمان ایران زمین مورد توهین قرار بگیرد، ادامه داد: ما افتخار می کنیم که گیلکی زبان هستیم و هر گونه توهین به زبان و لهجه ما خلاف ادب، اخلاق و به دور از منطق و عقلانیت ایرانی ماست.

*کاندیداها حرمت شکوه تشییع تاریخی شهید جمهور را نگهدارند و در تبلیغات بداخلاقی نکنند

امام جمعه رشت، با بیان اینکه ملت ایران بعد از شهادت دکتر رئیسی و همراهانش مطالباتی از مسئولان خود دارند، اظهار کرد: حقیقتا شهید رئیسی حرکتی را در کشور بنیانگذاری کرد که کار کردن برای مسئولان آینده سخت شده است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید از مسئولان انتظارات فوق طاقت داشته باشیم؛ ادامه داد: شهید رئیسی کارهای بسیار بزرگی برای مردم و کشور انجام داد از اینرو در انتخابات پیشرو کاندیداها باید خیلی از مسایل را مدنظر قرار دهند.

*امروز دنیا متاثر از اخم و لبخند ملت ایران است

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه، کاندیداها با توجه به جایگاه بزرگ ملت ایران برای حضور در انتخابات تبلیغات کنند؛ خاطر نشان کرد: کاندیداها در تبلیغات خود بداخلاقی نکنند و اگر انتقادی دارند یکدیگر را تخریب نکرده بلکه تبیین کنند.
وی افزود: کاندیداها در تبلیغات خود داشته های کشور را و نظام اسلامی را مد نظر قرار دهند و به جایگه ملت ایران توجه داشته باشند زیرا امروز یک اخم ملت ایران قدرتها را می لرزاند و یک لبخند ملت ایران قدرتها را مشعوف و مسرور می کند.

*وحدت بین دانشجویان امریکایی و اروپایی شاهکار بزرگ ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه متذکر شد: کاندیداها جایگاه عظیمی که امروز ایران در جهان پیدا کرده را مد نظر قرار دهند و مبادا با سخنی دشمن را شاد کنند؛ کاندیداها باید امروز در مرزبندی هایی که بین ایران و امت اسلامی ایجاد شده دقت کنند.
وی افزود: امروز ملت ایران توانست یک شاهکار بزرگ در ایجاد وحدت بین دانشگاهیان و دانشجویان امریکایی و اروپایی ایجاد کند و این افتخار را می کنیم که دانشجویان امریکایی و اروپایی به نوعی بسیجی شده اند.
آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه برخی از کاندیداها هنوز نیامده جملات نگران کننده ای را بیان می کنند، تصریح کرد: هر کس در تبلیغات خود موجب یاس و ناامیدی در نظام اسلامی و مردم با ایمان بشود یا شیفته هوا و هوس بوده و یا فریفته افکار و اندیشه های دشمن شده است.
وی با تاکید براینکه کاندیداها رهرو راه شهید رئیسی برای اعتلای ایران اسلامی باشند؛ اظهار کرد: کاندیداهاجوری سخن نگویند که در زمین دشمن بازی کنند.

*نامه ای سرشار از نور و معرفت از مقام معظم رهبری به جوانان جهان

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به نامه مقام معظم رهبری در تاریخ دهم خرداد ماه امسال به جوانان و دانشجویان سراسر جهان اشاره کرد و گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان و دانشجویان امریکایی و اروپایی سرشار از نور و معرفت بود.
وی با اشاره به آیه ۱۷ سوره مبارکه رعد، در مورد اشاره قرآن کریم به عملکرد جبهه حق و باطل، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم جبهه باطل در برابر جبهه حق را مانند کف روی آب تشبیه می کند که سراسر آب را فرا گرفته و مانع از رویت نور و شفافیت آب است و مدتی جولان می دهد؛ اما زلالی و روشنی آب برای همیشه پابرجاست.
آیت الله فلاحتی بابیان اینکه رهبری در نامه خود به جوانان سراسر جهان نوشتند که اینک شما در طرف درست تاریخ قرار گرفته اید؛ ادامه داد: امروز جوانان امریکایی و اروپایی درجبهه حق ایستاده اند و این روش بر اساس نظریه تحلیلگران منجربه تحولی جدید در عرصه بین الملل خواهد شد.

*اسراییل رفتنی است/ خبر آزادی فلسطین مسرت بخش ترین خبر جهان

وی خاطر نشان کرد: بر اساس نظریه تحلیلگران دیگرامریکا قدرت مطلق نیست و اسراییل و صهیونیست های غاصبباید بروند؛ حتی حامیان انها هم عقب نشینی کرده اند و حضور کشور مستقل فلسطین را در سازمان ملل پذیرفته اند.
امام جمعه رشت، با اشاره به اینکه حامیان اساییل در جهان اندک و انگشت شمارند، ادامه داد: اسراییل در حال حاضر در حال پوسیده شدن از درون است.
وی ابراز امیدواری کرد: ملت های جهان بدانند اسراییل عنقریب در حال فروپاشی است و منتظر شنیدن خبر آزادی فلسطین و قدس شریف و سقوط تلاویو هستیم.
آیت الله فلاحتی در پایان با توجه به گرم شدن هوا، از مردم خواست تا مصرف برق خانگی را با صرفه جویی مدیریت کنند.

Share