آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت:

مساجد در این ایام تعطیل نمی شود | بسیج یعنی پیشرو بودن در همه عرصه‌های زندگی

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: در برگزاری نمازجمعه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می کنیم زیرا سلامتی از امنیت بالاتر است و همه مسئولان در مقام حفظ سلامتی برای مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: امروز مصادف با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی است.
وی به سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) در سه شنبه هفته آینده اشاره کرد و افزود: این دوره اوج انحراف‌های فکری محسوب می‌شود و امام حسن عسکری (ع) پاسخگوی شبهات بود و مسلمانان را در مسیر نگه داشت.
امام جمعه رشت با بیان اینکه پنجم آذرماه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام (ره) در سال ۱۳۵۸ است، تصریح کرد: بسیج به معنای پیشرو بودن در همه عرصه‌های زندگی است.
آیت الله فلاحتی، بسیجیان را در همه عرصه‌ها فعال دانست و بیان کرد: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون در هر صحنه‌ای که بسیج حضور داشت، پیروز بودیم و هر جا از بسیج غافل شدیم، چیزی نصیب ما نشد.
وی به سالروز وفات حضرت معصومه (س) در ششم آذر ماه اشاره کرد و گفت: به برکت هجرت فاطمه معصومه (س) به قم، این شهر جایگاه شیعه شده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به آغاز نهضت امام خمینی (ه) از قم، خاطرنشان کرد: امام (ره) با انقلاب اسلامی دنیا را متحول کرد و امروزه تمام قدرت‌های سلطه‌گر جهانی در برابر ملت ایران زانو زده و ذلیل شده اند.
آیت الله فلاحتی به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی دو هفته‌ای به منظور جلوگیری از شیوه ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط نمازگزاران و مردم مومن انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم خوب گیلان به ویژه رشت در تمام شرایط نمازجمعه را رها نکردند، اظهار کرد: در برگزاری نمازجمعه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل می‌کنیم زیرا سلامتی از امنیت بالاتر است و همه مسئولان در مقام حفظ سلامتی برای مردم هستند.
امام جمعه رشت بر پخش اذان سه وقت از مساجد تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مردم نباید از دعا فاصله بگیرند بنابراین بهترین مکان دعا مساجد هستند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه مساجد در این ایام تعطیل نمی‌شود، بیان کرد: حتی اگر نماز جماعت در مساجد اقامه نشود اما مردم برای پرسش‌های دینی به ائمه جماعات مراجعه می‌کنند بنابراین مساجد در سه وقت باید باز باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین پیرامون سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: یکی از اموری که موجب می‌شود انسان در مبارزه با خواسته درونی مقهور شیطان نشود، استمداد از خدای تبارک و تعالی است.
وی، شهوت و خواسته‌های نفسانی را برای انسان سم کشنده خواند و گفت: انسان دائم باید از خدای متعال کمک بخواهد تا او را از خواسته‌های درونی‌اش حفظ کند.

Share