بغض هواداران داماش ترکید

داماش در لیگ دسته اول ماندگار شد | تساوی داماش و سایپا در عضدی

تیم فوتبال داماش گیلان در هفته پایانی رقابت‌های لیگ یک فوتبال با کسب تساوی دو بر دو مقابل سایپا تهران موفق شد سهمیه لیگ یکی فوتبال رشت در لیگ یک را حفظ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از هفته سی‌وچهارم و آخر رقابت‌های لیگ یک آزادگان فوتبال کشور دو تیم داماش گیلان و سایپا تهران در ورزشگاه مملو از تماشاگر شهید عضدی رشت به مصاف یکدیگر رفتند.

در این بازی سعید ابراهیم‌پور، سعید دلاور، سجاد قلی بیگی، محمد رستمی، رضا پورمهدی، سپهر سیمان‌پور، بلال میرزاعلی، حسین ابراهیمی، حسین خیری، آرمان لطف خدا، رضا زاهد تبار برای داماش به بازی رفتند.

همچنین نیما علی‌پور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی، مهیار زحمتکش، محمود شفیعی کلایه، احسان جودکی، یاسین جرجانی، امیرحسین نعمتی، علیرضا صفری لاکسار، سید پیمان میری و علیرضا ملکی برای سایپا تهران بازی کردند.

بازی از همان ابتدا پرجنب‌وجوش شروع شد و در دقیقه ابتدایی بازی روی پاس اشتباه رو به عقب مدافع داماش می‌رفت که دروازه داماش باز شود که دروازه‌بان داماش مانع آن شد.

در ادامه بازی داماش نیز چند موقعیت نصف و نیمه داشت و سرانجام در دقیقه ۱۰ بازی رضا زاهدتبار با ضربه سر که با سانتر از ضربه ایستگاهی صورت گرفته بود، گل اول داماش را وارد دروازه تیم حریف کرد.

چیزی نگذشته بود و در دقیقه ۱۵ بازی سید پیمان میری گل اول سایپا را به ثمر رساند.

داماش که باید به آب‌وآتش بزند تا از سقوط فرار کند در دقیقه ۱۸ بازی با ضربه حسین ابراهیمی توانست گل دوم داماش را به حریف زد.

در ادامه بازی، داماش قصد کنترل بازی را داشت و سایپا نیز حملات جدی‌ای بر روی دروازه داماش ایجاد نکرد و به نوعی حاشیه بازی از متن آن بیشتر به چشم می‌آمد‌.

سرمربی سایپا در دقیقه ۳۵ قصد تعویض امیرحسین نعمتی از زمین بازی را داشت که او از این کار امتناع کرد و پس درگیری بین تیمی سرآخر با اعتراض مستقیم به رختکن بازی رفت.

در نیمه اول بازی داور پنج دقیقه وقت اضافی گرفت که اتفاق خاصی در این دقایق نیز رخ نداد و داماش نیمه اول را با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز به رختکن رفت.

در نیمه دوم و دقیقه ۶۰ بازی پنالتی به سود داماش گیلان گرفته شد که حسین ابراهیمی این پنالتی را خراب کرد.

همان توپ برگشتی بلافاصله توسط سایپا موقعیت خطرناکی را ایجاد که با مهار درخشان دروازه‌بان سایپا به کرنر فرستاده شد اما کرنر ارسالی سایپا توسط مهاجمان این تیم وارد دروازه داماش شد تا بازی در دقیقه ۶۵ بازی ۲ بر ۲ برابر شود.

هشت دقیقه وقت اضافی در نیمه دوم توسط داور چهارم اعلام شد.

تعویض‌های علی نظرمحمدی نیز کاری از پیش نبرد و با توجه به نتیجه بازی چادرملو و دریا بابل، داماش دقایق پایانی بازی را کنترل کرد و بازی با همان نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید تا با این تساوی خانگی در لیگ دسته اول باقی بماند.

با توجه به شکست یک بر صفر دریا بابل مقابل چادر ملو اردکان، داماش در لیگ دسته اول ماندگار شد.

حاشیه‌ها:

– از ساعت‌ها قبل شروع بازی ورزشگاه عضدی شهر رشت کاملاً پر شد و به دلیل ازدحام جمعیت و پس از شروع بازی به دلیل اینکه هواداری برای سایپا تهران حضور پیدا نکرده بود، جایگاه مهمان نیز توسط هواداران داماش پر شد.

– جاده منتهی به ورزشگاه عضدی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی مسدود شده بود.

– پیاده‌روهای اطراف ورزشگاه با موتور سیکلت‌های هواداران کامل پر شده بود.

– هواداران داماش پیش از شروع بازی اعتراض خود را به صحبت‌های سخیف رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تهران و توهین به لهجه‌‌ی مردم گیلان اعلام کردند.

– نیروی انتظامی دقایقی خبرنگاران را حتی با نشان دادن کارت خبرنگاری به داخل ورزشگاه راه نداد!

این بازی به طور مستقیم از شبکه باران پخش شد اما کیفیت تصویری به شدت پایین بود.

Share