امام جمعه آستارا؛

خدمت جهادی شهید رئیسی باید استمرار یابد | رئیسی هم زبان مردم را بلد بود و هم زبان دنیا را

امام جمعه آستارا گفت: مردم با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور جدید باید زمینه خدمت جهادی شهید رئیسی را در کشور فراهم کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید حضرت آیت الله رئیسی و جمع خدمتگزار همراه ایشان به بیان دلایل عزت و احترام یافتن در بین مردم بر اساس آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) پرداخت.
وی با بیان اینکه اصلاح رابطه بندگی مخلوق با خالق باعث جلب توجه و رحمت الهی شده و موجبات حمایت الهی و عزت یافتن در بین مردم می شود به نحوی که هیچ قدرت مادی و غیرخدایی توان مقابله با آن و اراده مطلق الهی را نخواهد داشت.
خطیب جمعه آستارا با اشاره به اینکه شهید آیت الله رئیسی و شهدای همراه ایشان، در راه خدمت به مردم در یکی از نقاط دور و مرزی کشور به شهادت رسیدند گفت: پیام شهادت این عزیزان به مسئولین این است که می شود در کشور کار کرد و بهانه های واهی برای مانع تراشی و فرار از کار و تلاش پذیرفته نیست.
باقری ارومی با اشاره به حضور مقامات ارشد بیش از پنجاه کشور دنیا برای ابراز همدردی با مردم و نظام جمهوری اسلامی و اعلام عزای عمومی در بین بیش از دومیلیارد نفر از مردم دنیا را نشانه عزت و جایگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که با احیای گفتمان انقلاب اسلامی و توجه به کشورهای منطقه و همسایه در دیپلماسی دولت دولت مردمی آیت الله رئیسی به دست آمده بود.
امام جمعه آستارا با اشاره به پیام تسلیت رسمی ایالات متحده آمریکا در پی شهادت رئیس جمهور عزیز و خستگی ناپذیر حضرت آیت الله رئیسی گفت: هرچند پیام تسلیت آمریکایی ها شیطنت آمیز بود؛ ولی صلابت و حضور مقتدرانه دولت آیت الله رئیسی در عرصه های بین المللی حتی آمریکا را هم به زانو در آورد.
وی تصریح کرد: روزی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عده خطاب به آقای رئیسی می گفتند: « شما می خواهید با دنیا صحبت کنید؟ شما زبان مردم خودتان را هم بلد نیستید! » ولی امروز به خوبی روشن شد که رئیسی هم زبان مردم خود را به خوبی بلد بود چون دقیقا به نقاط محروم سرکشی می کرد و هم زبان دنیا را بلد بود که امروز این چنین مورد احترام کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته است.
امام جمعه آستارا با بیان اینکه امروز خون این شهیدان از ما مطالبه می کند و از ما می خواهد که این راه پرسعادت خدمت را به خوبی ادامه دهیم و با حضور و مشارکت بالا در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و انتخاب رئیس جمهور جدید که خادم و خدمتگزار مردم باشد زمینه تداوم مسیر خدمت را فراهم نماییم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با برشمردن اخلاق و رفتار شایسته آیت الله شهید رئیسی، سادگی تواضع و مردمی بودن را از ویژگی های منحصر به فرد ایشان دانست و گفت: رئیسی از عناوین و القاب گریزان بود و خود را طلبه خدمتگزار می دانست. با مردم ساده نشست و برخاست می کرد و در سفرهای استانی در روستاها و نقاط محروم حضور پیدا می کرد و اهل تشریفات نبود.
عزاداری و سینه‌زنی نمازگزاران در سوگ شهدای خدمت و برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت ایثار و شهادت با همکاری اداره کتابخانه های عمومی و کانون بسیج هنرمندان از جمله برنامه های نمازجمعه امروز در آستارا بود.

Share