تاکید مجدد بر احداث محور ژ۵ در محدوده‌ی راه روستایی رشت

بی‌خیالی مدیرکل راهداری گیلان صدای مجمع نمایندگان را در آورد

همزمان با نگارش این نامه ساخت این محور در محدوده شهری توسط شهرداری رشت انجام شد و در مدت ۶ ماه گذشته به بیش از ۳۰ درصد رسیده، اما از سوی راهداری گیلان هیچ اقدام ملموسی دیده نشده است.

راه روستایی ژ5

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجمع نمایندگان گیلان در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی از عملکرد اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده استان در کندی اجرای فرایند آغاز محور ژ۵ در محدوده‌ی راه روستایی رشت انتقاد کرد و خواستار برخورد با مدیران مربوطه شد.

در این نامه که به امضاء دکتر مهرداد گودرزوند چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان رسیده است با اشاره به نامه‌ سال گذشته این مجمع درخصوص احداث معبر اتصالی دارسازی به جاده انزلی در مجاورت کانال ژ۵ آمده است، همزمان با نگارش این نامه ساخت این محور در محدوده شهری توسط شهرداری رشت انجام شد و در مدت ۶ ماه گذشته به بیش از ۳۰ درصد رسیده، اما از سوی راهداری گیلان هیچ اقدام ملموسی دیده نشده است.

در این نامه با یادآوری اینکه ساخت کمربندی ژ۵ موجب کاهش بار ترافیک پرترددترین محور‌های گیلان (جاده‌ی رشت – لاهیجان و جاده رشت – انزلی) خواهد شد و تعلل اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به دلیل کلافگی مردم از ترافیک سنگین موجب انتقادات رسانه‌ای شده، خاطر نشان شده است پروژه مذکور به دلیل نداشتن معارض و آزاد بودن حریم کانال ژ۵ در بیش‌تر بخش‌های مسیر در مدت کمتر از یکسال و با هزینه‌ی بسیار کمتر به بهره برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است، استاندار و مجمع نمایندگان پاییز سال گذشته نیز در نامه‌های جداگانه از وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خواستند تا رینگ شهری دارسازی، آج بیشه به جاده انزلی را بسازد.

بازگشایی قطعه اول محور شهید سلیمانی بطول ۴ کیلومتر در محدوده شهری یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت است که زمستان سال گذشته آغاز شده است و می‌تواند نقش بزرگی در روان‌سازی ترافیک مرکز استان بازی کند اما نکته حائز اهمیت این است که بخش اصلی و قطعه دوم این محور به طول ۹ کیلومتر در خارج از شهر و در محدوده جاده روستایی قرار دارد و باید توسط راهداری ساخته شود.

Share