فرماندار لنگرود در مراسم تجلیل از عوامل برگزاری جشنواره بهار نارنج؛

جشنواره بهار نارنج فرصت خوب و مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های لنگرود است

مراسم تجلیل از برگزار کنندگان دهمین دوره جشنواره ملی بهارنارنج کومله لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم تجلیل از برگزار کنندگان دهمین دوره جشنواره ملی بهارنارنج کومله لنگرود به ریاست محمدرضاجلالی فرماندار شهرستان لنگرود در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

منوچهر مهدی پور شهردار کومله در ابتدای این مراسم با قدردانی از حمایتهای فرماندار لنگرود، حجت الاسلام نقوی امام جمعه لنگرود، جهانی مدیر کل میراث فرهنگی در برگزاری دهمین جشنواره بهار نارنج، اظهار کرد: به طور قطع انجام کارهای بزرگ علاوه بر تیم مدیریت شهری به حمایت همه جانبه مسئولین شهر و استان نیازمند است و ما در برگزاری این مراسم از حمایت های همه جانبه نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، پلیس راهور، برخوردار بودیم.

وی همچنین از ریاست و اعضای شورای اسلامی کومله، پرسنل و خدمات شهرداری کومله، ادارات میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان، هلال احمر، ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و جمعی از رؤسای هیات ورزش شهرستان لنگرود تقدیر و تشکر کرد.

شهردار کومله در ادامه از اصحاب رسانه بععنوان بازوی توانمند مسئولین نام برد و افزود: یکی از اصلی ترین دلایل استقبال بی نظیر از این جشنواره حمایت و خبررسانی توسط اصحاب رسانه و صداو سیمای گیلان بود.

همچنین محمدرضاجلالی، فرماندار شهرستان لنگرود برگزاری جشنواره را فرصت خوب و مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف و مقاصد عالی این جشنواره در سالهای آتی، لازم است دبیرخانه دائمی جشنواره فعال و براساس اصول و اهدافی مشخص برنامه‌هایی را تدوین و به دقت اجرایی نماید.

جلالی برگزاری این دوره از جشنواره را نسبت به سال‌های گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: بهتر است با بهره مندی از نظرات شرکت کنندگان و دست اندرکاران نسبت به بهبود بخشیدن به نقاط قابل بهبود در کیفیت بخشی و تقویت اهداف جشنواره که عبارت است از احیای سنت و آیین‌های بومی و ایجاد شور و نشاط و زنده نگه داشتن زبان و لهجه بومی و آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری شهرستان، قدم‌های اساسی برداریم که قطعا گردشگر و شرکت کنندگان بیشتری را از اقصی نقاط کشور جذب خواهد کرد.

فرماندار لنگرود نقش جشنواره را موثر در هویت بخشی اعلام کرد و افزود: با ابزارهای مختلف از جمله صنایع دستی، لهجه، آداب، رسوم، سنت‌ها، زبان وگویش می‌توان نسبت به معرفی این ظرفیت‌ها قدم برداشت تا این فرهنگ اصیل و برآمده از ازرشهای ناب بومی وایرانی به نسل‌های آینده منتقل گردد.

فرماندار لنگرود یکی از اهداف جشنواره را استفاده از ظرفیت‌های موجود در توسعه اقتصادی و ارتباط تولیدکنندگان بومی و محلی با بازار دانست و یادآور شد: با توجه به آمار و ارقام‌های اعلام شده گردشگران زیادی در طول ایام سال به استان و شهرستان ورود می‌نمایند ولی برنامه‌ی خاص و جامع و همچنین اماکن مناسب اقامتی برای ماندگاری و استقرار و اقامت آنان نداریم و لذا با توسعه زیر ساخت‌ها و برنامه‌ریزی مناسب، به لحاظ دارا بودن مواهب زیبا ودلفریب، طبیعی و منحصر به فرد در این شهرستان نسبت به جذب و ماندگاری آن‌ها باید بکوشیم و از این فرصت به خوبی استفاده نمائیم.

جلالی نقش اصحاب محترم رسانه و رسانه ملی در پوشش خبری این جشنواره را رضایت بخش عنوان نمود و افزود: اصحاب رسانه در سطح شهرستان و استان بخوبی این جشنواره را پوشش دادند هر چند برای ترویج فرهنگ اصیل گیلانی نیاز به تلاش و کوشش بیشتر است تا نسل‌های آینده با فرهنگ این دیار آشنا و این جشنواره الگوی مناسبی برای دیگر جشنواره‌ها باشد.

در ادامه این مراسم ولی جهانی مدیرکل اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت: میراث فرهنگی و گردشگری استان، دکتر مهدی پور را بعنوان شهردار نمونه گردشگری به وزیر میراث پیشنهاد کردیم که در صورت تایید از ایشان تقدیر خواهد شد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان لنگرود، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان و جمعی از مدیران ادارات، نهادها. شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کومله و اعضای ستاد برگزاری جشنواره نیز حضور داشتند.

Share