پس از جریحه دار شدن قلوب مومنین؛

پناهیان عذرخواهی و استغفار کرد | توضیحات پناهیان درباره دیدار با شیخ انصاریان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام پناهیان با حضور در حسینیه همدانی ها با استاد شیخ حسین انصاریان درباره سوتفاهم های پیش آمده گفت و گو کردند.

استاد انصاریان نسبت به دلجویی از مومنین و حوزه علمیه توصیه کرده و در پایان این دیدار به حجت الاسلام پناهیان گفتند: شما نهایت اخلاق اسلامی را بجا آوردید.

همچنین حجت الاسلام پناهیان در برنامه ماه من درباره این دیدار گفت: خدمت (شیخ اعظم) استاد حاج شیخ حسین انصاریان رسیدم این وسط مباحث رو اشتباه به ایشان رسانده بودن و ایشان برنامه سیما را که توضیح مجدد داده بودم ندیده بودنداز توضیحاتم قانع شدند بزرگی کردند و پدارانه فرمودند تعبیرات رو واضح تر و موکد بگید دشمن اینطور میگفته است.

ایشان با توضیحات من قانع شدند و محبت بسیار فرمودند و گفتند از بزرگان حوزه و مومنان دلجوئی کنید.

 ضمن استغفار از دوستان اهل بیت و زعمای حوزه که دچار سوء تفاهم شدند عذر میخواهم. ما با شیخ دوستی قدیم داریم، از زمان جنگ شهدا با نفس ایشان شهید شدند و ما با ایشان بسیار حالات و خاطراتی داشته ایم.

گفتنی است طی روزهای گذشته اظهارات نامانوس پناهیان، قلوب بسیاری از دلدادگان به پیامبر اعظم (ص) و امام علی (ع) را جریحه دار ساخت.

شیخ حسین انصاریان نیز در واکنش به این اظهارات گفته بود: “أَسْتَغْفِرُ ٱللَّهَ رَبِّی وَأَتُوبُ إِلَیْهِ؛ پیغمبر و علی که اینگونه قرآن از آنها تعریف می کند گوشت تلخ بودند؟ دیگر ناسزایی از این بالاتر بود که به پیامبر و امیرالمومنین گفته شود؟ توجیهات بیان شده روز بعد یک قران ارزش ندارد؛ چون دفاع از خود بوده نه از امیرالمؤمنین و پیغمبر. شما را بخدا بلد نیستید روی منبر پیغمبر ننشینیدحرام است والله!”

Share