با اشاره به شعار سال؛

متکی: دولت ها با گروگان گرفتن اقتصاد بزرگترین مانع برای شکوفایی آن هستند

نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت‌ها با گروگان گرفتن اقتصاد، بزرگترین مانع برای شکوفا شدن اقتصاد کشور هستند. ما باموافقت نمایندگان و تصویب مجلس، تکلیف شرکت‌های دولتی زیان‌ده، غیرشفاف و بنگاه داری سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی را مشخص خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، منوچهر متکی نماینده منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که بایدها و نبایدهای مورد توجه و تاکید مجلس آینده چه مواردی باید باشد، گفت: بایدها و نبایدهای نمایندگان در گفت‌وگو و تبادل نظر با نمایندگان استخراج و مشخص می‌شود. شورای وحدت در فراخوانی از نمایندگان منتخب علاقمند، نشستی برای بحث و گفت‌وگو در ۲۷ فروردین ماه سال نو طراحی کرده است.

وی گفت: در این گردهمایی سه موضوع در دستورکار قرار دارد؛ اول، تشریح شرایط کلان کشور، دوم مجلس و ضرورت تحول انقلابی در رویکردها و کارکردهای آن و سوم تشکیل فراکسیون وحدت و ترسیم اهداف آن.

متکی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات عدیده معیشتی و اقتصادی، مسئولین و نمایندگان مجلس باید چه کارهایی انجام دهند تا شاهد مشکلات معیشتی بحران‌ساز در سال جاری نباشیم، گفت: بدون شک بیشترین توجه مجلس دوازدهم، به مسائل اقتصادی کشور و شرایط معیشتی مردم خواهد بود. معتقدیم در نگاه راهبردی، دولت نباید به رهنمودها و مواضع صریح و بعضا عتاب آلود مقام معظم رهبری در مورد جهت گیری‌های اقتصادی کشور، صرفا به عنوان یک توصیه بنگرد. این رهنمودها باید به برنامه‌های شفاف عملیاتی با زمان بندی دقیق اجرایی تبدیل شود.

وی گفت: در پیام نوروزی سال جدید رهبر انقلاب آمده است که «جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست. باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند». متاسفانه دولت‌ها با گروگان گرفتن اقتصاد، بزرگترین مانع برای شکوفا شدن اقتصاد کشور هستند. ما با موافقت نمایندگان و تصویب مجلس، تکلیف شرکت‌های دولتی زیان‌ده، غیرشفاف و بنگاهداری سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی را مشخص خواهیم کرد.

Share