آخرین تحولات منطقه

فرمانده سنتکام به اسرائیل می‌رود | پاسخ ایران به حمله اسرائیل قریب‌الوقوع است؟

برخی منابع در رژیم صهیونیستی اعلام کردند که فرمانده سنتکام جهت هماهنگی پاسخ به هرگونه اقدام احتمالی ایران، امروز پنجشنبه به اراضی اشغالی سفر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وب‌سایت «آکسیوس» به نقل از دو مسئول رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ژنرال «مایکل اریک کورلا» فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) قصد دارد برای هماهنگی اقدامات در صورت پاسخ ایران، به اراضی اشغالی سفر کند.

این دو منبع اظهار کردند که کورلا قصد دارد با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد ارتش این رژیم دیدار کند.

آنها افزودند که رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای پاسخ مستقیم احتمالی ایران با استفاده از انواع مختلف موشک‌ها است.

منابع آکسیوس در ادامه نیز مدعی شدند، «در صورتی که چنین سناریویی اتفاق بیفتد، اسرائیل به حمله ایران پاسخ خواهد داد» و نمایندگان آمریکا و «اسرائیل» در سطوح مختلف در حال رایزنی جهت آمادگی برای پاسخ احتمالی ایران هستند.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصریح کرد که سفر کورلا به دلیل نگرانی‌های امنیتی و عملیاتی مورد بحث و بررسی قرار نخواهد گرفت.

شبکه «بلومبرگ» پیشتر به نقل از افراد مطلع از برخی داده‌های اطلاعاتی اعلام کرد که «آمریکا و همپیمانانش بر این باور هستند که پاسخ ایران به حمله اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق قریب‌الوقوع است و در حملاتی که احتمال می‌رود تهران یا نمایندگان آن در منطقه انجام دهند، پایگاه‌های نظامی و نهادهای دولتی اسرائیل هدف قرار خواهند گرفت.»

Share