با صدور بخشنامه ای از سوی سازمان تامین اجتماعی

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی اعلام شد

ضرایب دستمزد مبنای کسر حق بیمه رانندگان در سال ۱۴۰۳ بین ۱/۱ تا ۱/۶۵ برابر حداقل دستمزد ماهانه و بر اساس درون یا برون شهری بودن فعالیت و نوع وسیله نقلیه و ضرایب دستمزد برای کارگران ساختمانی بین ۱/۳ تا ۱/۹ برابر حداقل حقوق و بر مبنای سطح مهارت می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بر اساس بخشنامه صادره، ضریب دستمزد مبنای دریافت حق بیمه برای رانندگان وانت بار، مینی بوس، کامیونت و… بین شهری ۱/۳۵ برابر حداقل حقوق سال و برای رانندگان اتوبوس و کامیون و… بین شهری ۱/۶۵ برابر حداقل حقوق سال تعیین شده است.

همچنین ضریب مبنای حق بیمه رانندگان درون شهری برابر ۱/۱ برابر حداقل حقوق ماهیانه سال ۱۴۰۳ خواهد بود

بر این اساس دستمزد مقطوع روزانه رانندگان مشمول بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری برای ضریب ۱/۶۵ معادل ۳ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۴۰۰ ریال، بابت رانندگان مینی بوس و سواری دارای ضریب ۱/۳۵ معادل ۳ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۸۰ ریال و سایر رانندگان تاکسی، وانت بار و مینی بوس درون شهری با ضریب ۱/۱ برابر با ۲ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۶۰۰ ریال خواهد بود.

همچنین ضریب دستمزد کارگران ساختمانی درجه یک شامل کارگر ماهر و استادکار برابر ۱/۹ برابر حداقل حقوق، کارگر درجه دو (نیمه ماهر و کمک استادکار) برابر ۱/۶ و کارگر درجه سه برابر ۱/۳ حداقل حقوق میباشد که به ترتیب معادل ۴ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۵۸۳ ریال، ۳ میلیون و ۸۲۱ هزار و ۹۶۵ ریال و ۳ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۳۴۶ ریال است.

شایان ذکر است در حال حاضر بیش از ۲۵۸۰۰ نفر راننده و ۱۸۶۰۰ کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان قرار دارند.

Share