فرمانده انتظامی شهرستان رشت خبر داد

سارق سابقه دار غیر بومی در دام پلیس رشت؛ اعتراف به سرقت ۳ پراید

فرمانده انتظامی رشت از کشف ۳ دستگاه خودروی پراید سرقتی و دستگیری سارق غیر بومی سابقه دار خودرو و لوازم داخل آن خبر داد و گفت: این فرد به ۳ فقره سرقت خودرو و ۱۸ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل آن اعتراف کرد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «محمود حافظی» در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس به منظور برقراری امنیت و آرامش شهروندان گرامی، حرکات مجرمان و سارقان سابقه دار را زیر نظر داشته و کنترل می‌نماید.

وی در ادامه گفت: به دنبال وقوع چندفقره سرقت خودرو و لوازم داخل آن به شیوه و شگرد مشابه در سطح شهرستان رشت، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شناسایی سارق غیر بومی این پرونده‌ها توسط مأموران یگان امداد رشت در یکی از خیابان‌های فرعی حومه شهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مأموران پس از تعقیب و مراقبت نامحسوس چندساعته، سارق را در حالی که قصد داشت خودرو پراید سرقتی را به محلی خلوت در حاشیه شهر منتقل و قطعات و محتویات داخل آن را سرقت کند در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در ادامه روند رسیدگی این پرونده‌ها توسط مأموران کلانتری۱۳ با تحقیقات و بازجویی‌های فنی از سارق دو خودروی پراید سرقتی دیگر نیز کشف شد، افزود: سارق ۳۶ساله که سابقه ۸ سال زندان به دلیل جرائم متعدد سرقت را داشته است، در بازجویی‌های فنی و تحقیقات پلیس به ۳ فقره سرقت خودرو و ۱۸فقره سرقت قطعات و محتویات داخل آن اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ حافظی در پایان با اشاره به اینکه ۳ خودروی سرقتی کمتر از ۲۴ساعت کشف و به صاحبانشان بازگردانده شد از مردم خواست هشدارهای انتظامی را در بحث پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share