عباسی اعلام کرد؛

روند کند احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت | بیمارستان جنرال و مگاهاسپیتال احداث می شود

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و گفت: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی صبح امروز (یکشنبه) با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اقتصاد و دارایی استان و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان از بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی در دست احداث پورسینا بازدید کرد و در جریان چگونگی روند اجرای عملیات احداث آن قرار گرفت.

استاندار گیلان در جریان این بازدید و  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمارستان ۴۲۱ تختخوابی لاکان حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: در تلاشیم تا در ۶ ماه ابتدای امسال پیشرفت فیزیکی این پروژه به حد قابل قبولی برسد.

عباسی با اشاره به احداث بیمارستان جایگزین پورسینا در رشت، افزود: این بیمارستان با بهره‌گیری از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت در دست احداث قرار گرفت اما فرایند آن کمی طولانی شد درحالی‌که احداث این بیمارستان جز مصوبات دور نخست سفر رئیس محترم‌ جمهوری است و باید تلاش‌ها برای احداث و تکمیل آن بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به منابع موردنیاز جهت ساخت و بهره‌برداری از بیمارستان جایگزین پورسینا، گفت: حدود ۷۰ درصد منابع لازم برای احداث بیمارستان از محل تهاتر و مابقی آن از منابع دولتی تأمین خواهد شد که سهم منابع دولتی از محل اعتبارات سفر رئیس‌محترم جمهوری تخصیص داده شده است.

وی بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر پیمانکاران و کارفرمایان در رابطه با طرح‌های عمرانی سلامت‌محور گیلان تأکید کرد و افزود: پیمانکاران و کارفرمایان احداث بیمارستان‌ها باید همکاری و تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا سرعت احداث پروژه‌ها با شتاب بیشتری انجام شود چراکه در غیر این صورت کندی احداث پروژه موجب تذکر ما خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور بشمار می رود باید میانگین تخت های بیمارستانی استان بیش از میانگین کشوری باشد این درحالیست که در زمان حاضر کمتر از میانگین کشوری است؛ لذا توزیع منابع در همه مناطق استان مد نظر قرار گرفته است.

عباسی تاکید کرد: امکان ایجاد بیمارستان فوق تخصصی در همه مناطق وجود ندارد به همین منظور در مرکز استان احداث بیمارستان جنرال و مگا هاسپیتال در دستور کار قرار گرفت و تلاش داریم همه نیازهای استان را در بخش سلامت و درمان در این بیمارستان تامین کنیم؛ سیاست گذاری و هدف گذاری ما نیز دستیابی به این مهم در کوتاه مدت است.

وی اضافه کرد: پس از بهره برداری از بیمارستانهای لاکان و پورسینا درخصوص بیمارستان رازی و شفا هم تصمیماتی اتخاذ شده که در مراحل بعدی انجام خواهد شد.

عباسی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست پیش از دور دوم سفر رئیس محترم جمهور به گیلان، در سفر به این استان از حوزه بهداشت و درمان این استان بازدید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه گیلان، در بخش گردشگری سلامت از ظرفیت لازم برخوردار است؛ افزود: از سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقمند به این حوزه، برای سرمایه گذاری در استان استقبال می کنیم.

گفتنی است؛ بیمارستان جایگزین پورسینا با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

Share