در نشست شورای امنیت؛

درخواست روسیه برای بررسی تحریم اسرائیل | آنروا: بخش اعظمی از غزه به ویرانه تبدیل شد

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار انسانی در غزه و عدم پایبندی رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های الزام‌آور شورای امنیت درباره برقراری آتش‌بس در غزه طی ماه مبارک رمضان، خواستار بررسی موضوع تحریم رژیم صهیونیستی از سوی شورای امنیت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از تاس، نبنزیا روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت درباره تحولات غرب آسیا و فلسطین با بیان اینکه غزه شاهد بروز یک فاجعه بی‌سابقه است، اظهار کرد: اما با این وجود، (رژیم) اسرائیل مانع ورود نیمی از کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه به این منطقه می‌شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه نقش آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) باید به طور کامل احیا شود تا وضعیت فلسطینیان غزه بیش از پیش بحرانی نشود، خاطرنشان کرد: کل منطقه از عواقب و اثرات منفی تضعیف نقش آنروا، متأثر خواهد شد.

نبنزیا در ادامه با اشاره به پایبند نبودن رژیم صهیونیستی به قطعنامه‌های سازمان ملل، یادآور شد: قطعنامه شماره ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل که خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه در ماه رمضان بود، اجرایی نشد و به همین دلیل این شورا باید به فوریت موضوع اعمال تحریم‌ها علیه رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

کمسیر کل آنروا: بخش اعظمی از غزه به ویرانه تبدیل شده است

«فیلیپ لازارینی» کمسیر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شامگاه چهارشنبه گفت که رژیم صهیونیستی به دنبال حذف این آژانس است.لازارینی طی سخنرانی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل توضیح داد: «بسیاری از خانه‌ها، مدارس و بیمارستان‌ها در غزه به آوار تبدیل شده‌اند و در زیر آوار آنها اجساد بی‌شماری وجود دارد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه آنروا تحت فشار بسیار زیادی قرار دارد، اظهار داشت: «یکی از کارمندان ما که توسط اسرائیل دستگیر شد، روایت‌های وحشتناکی از بدرفتاری و شکنجه دارد».این مقام آنروا در ادامه نشست شورای امنیت تصریح کرد: «اسرائیل به دنبال پایان دادن به کار آژانس ما است و درخواست‌های مکرر ما برای ارسال کمک به شمال غزه را رد کرده است».

طبق این گزارش، لازارینی ادامه داد: «باوجود تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری مبنی بر افزایش ورود غزه، نمی‌توانیم کمک‌های بشردوستانه را وارد غزه کنیم».

وی همچنین افزود: «ما خواستار تحقیقات مستقل و پاسخگویی [صهیونیست‌ها] در مورد بی‌توجهی آشکار به وضعیت حفاظت شده کارکنان بشردوستانه در غزه هستیم».

Share