رئیس پلیس راهور فراجا:

بیشترین تردد نوروزی در استانهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی ثبت شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار کرد: تا امروز بیشترین تردد را در استانهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی شاهد بودیم و این سه استان میزبان بیشترین مسافران نوروزی بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر امروز (شنبه) در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان گیلان در حوزه سفرهای نوروزی در محل عوارضی قزوین_رشت با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه حجم تردد بین شهری در گیلان ۲۷ میلیون تردد بوده است، اظهار کرد: گیلان در خصوص میزان تردد بین شهری در بین استان‌های کشور دارای رتبه سوم کشور بوده است لذا یکی از دلایل پر حجم بودن تردد در محورهای گیلان همین امر بوده است.

وی با اشاره به ترافیک در محور امام زاده هاشم به رودبار گفت: وضعیت ترافیک در موقع برگشت از سمت پلیس راه رشت سراوان تا امام زاده هاشم ترافیک سنگین است که با تصمیمات اتخاذ شده یک باند به این محور افزوده شد.

استاندار گیلان از خروج روزانه ۹۸ هزار از محور قزوین_رشت خبر داد و افزود: اکنون شاهد خروج مسافران از محورهای خروجی گیلان هستیم که همین امر منجر به افزایش بار ترافیکی در این محور شده است.

عباسی نقش افتتاح آزادراه منجیل_رودبار در کاهش بار ترافیکی در گیلان را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: امسال با افتتاح آزادراه منجیل_رودبار گره ترافیکی گیلان برطرف شده و امسال نشاط و آرامش خوبی در جاده‌ها بر قرار بود و دیگر از ترافیک چند کیلومتری در محورهای ورودی گیلان خبری نبوده است.

وی از ورود بیش از یک‌میلیون خودرو به گیلان خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون یک‌میلیون و۳۵۷ هزار خودرو وارد استان شده و در این حوزه با کاهش هفت درصدی مواجه بودیم و همچنین تاکنون یک میلیون و ۱۲۵ هزار خودرو نیز خارج شدند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود معضل ترافیک در محور امام زاده هاشم، گفت: در محور امام زاده هاشم با مشکل ترافیک‌ رو به رو بودیم ولی با تصمیمات اتخاذ شده یک باند به این جاده اضافه شد و دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

عباسی با ابزار خرسندی از کاهش آمار تصادف جاده‌ای در گیلان افزود: در ایام نوروز شاهد کاهش محسوس تصادفات در گیلان بودیم  به طوری که این استان در بین کاهش فوتی‌ها ناشی از سوانح رانندگی دارای رتبه سه کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایان یافتن سفرهای نوروزی و خروج مسافران از استان از دستگاه‌های متولی خواست تا در این ارتباط تمهیدات لازم را داشته باشند و در ترمینال‌ها و راه‌آهن نیز شرایط مناسب برای خروج مسافران فراهم شود.

استاندار گیلان افزود: هم اینک در مرحله بازگشت مسافران قرار داریم و امیدواریم که مسافران زمان سفر خود را مدیریت کنند تا با کمال آرامش و امنیت سفرها به اتمام برسد و مسافران به شهرهای خود بازگردند.

*وزیر راه و شهرسازی: شاهد کاهش بار ترافیکی با افتتاح آزادراه قزوین رشت هستیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود ۴۲۶ میلیون تردد جاده ای طی تعطیلات نوروز در کشور انجام شده است.

مهرداد بذرپاش به وضعیت میزبانی گیلان از مسافران نوروزی نیز اشاره و ادامه داد: در ایام تعطیلات، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو وارد استان گیلان شد که از این بابت این استان پس از مازندران رتبه دوم را در کشور در خصوص ورودی خودروها دارد؛ ضمن اینکه تاکنون یک میلیون و یکصد هزار خودرو از این استان خارج شدند.

بذرپاش بیان کرد: البته برای بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی گیلان به این استان سفر کردیم و با توجه به اینکه آزادراه منجیل – رودبار در روزهای پایانی سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، شاهد کاهش بار ترافیکی در این منطقه هستیم.

وی اضافه کرد: مسافرانی که در این مسیر تردد می کردند، شاهد ترافیک سنگینی بودند و حتی چند ساعت در این ترافیک می ماندند اما با افتتاح این آزادراه و اصلاحات ترافیکی که انجام شده، باعث کاهش بار ترافیکی در این منطقه شده و این مشکل برطرف شده است.

*رئیس پلیس راهور فراجا: بیشترین تردد نوروزی در استانهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی ثبت شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت: مسافران زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و آن را به لحظات پایانی تعطیلات موکول نکنند.

سردار سیدتیمور حسینی با بیان اینکه تا امروز بیشترین تردد نوروزی در استانهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی به ثبت رسیده اظهار کرد: یکی از مراحل مهم طرح نوروزی، مدیریت بازگشت است که این فرآیند از روز گذشته در همه محورهای مواصلاتی آغاز شده است.

وی افزود: یکی از موارد مهم عدم ایجاد ترافیک در جاده ها، مدیریت مناسب هموطنان است تا زمان بازگشت خود را به دقیقه ۹۰ موکول نکنند تا با توجه به ظرفیت محدود محورهای مواصلاتی دچار مشکل نشوند.

وی به وضعیت گیلان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قطعه هشت کیلومتری باقیمانده از آزادراه منجیل – رودبار افتتاح شد، شاهد کمترین مشکل و ترافیک در این منطقه بودیم و احتمال دارد که در روزهای پایانی سال، محدودیتهای ترافیکی جدیدی در آزاده راه رشت به قزوین اعمال شود تا کمترین معطلی را در ورودی شهرستان رودبار داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در خاتمه اظهار کرد: تا امروز بیشترین تردد را در استانهای مازندران، گیلان و خراسان رضوی شاهد بودیم و این سه استان میزبان بیشترین مسافران نوروزی بودند.

در این جلسه همچنین اعضای حاضر هریک گزارش علمرکد دستگاه های مرتبط را بیان کردند.

Share