بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهن

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهنی پرداختیم.

اگر به دنبال بهترین خریدار انواع ضایعات آهن هستید و می‌خواهید بیشترین سود را کسب کنید، این مقاله را از دست ندهید.

پیدا کردن بهترین خریدار ضایعات آهن که با قیمت مناسبی قراضه‌های آهنی را از شما خریداری کرده و سود خوبی را برایتان به ارمغان آورد، یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد فعال در این حوزه است. زیرا قیمت روز ضایعات آهن هر چقدر هم که باشد، باز هم خریداران بسته به سودی که برای خود در نظر گرفته‌اند، نرخ‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهن را به شما معرفی کرده و برای انتخاب آن راهنمایی‌تان کنیم.

ویژگی های بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهن

برای اینکه بتوانید از بازار فروش ضایعات آهنی سود زیادی را به دست آورید، باید به دنبال خریداری با ویژگی‌های زیر باشید:

۱.     نداشتن محدودیت در خرید ضایعات آهنی

اولین ویژگی یک مرکز خوب در این زمینه، این است که انواع ضایعات آهن را از شما خریداری کند. برخی از مراکز به دلیل ارتباطات محدودی که با کارخانه‌ها دارند، درجه بندی‌های خاصی از ضایعات آهنی را خریداری می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که شما سود کمتری به دست آورید. معمولا ضایعات آهن را بر اساس درصد خلوص و میزان آسیب دیدگی آنها به دسته‌های درجه یک، درجه دو، درجه سه، ویژه و سوپر ویژه تقسیم می‌کنند که از این میان ضایعات آهن درجه یک و سوپر ویژه قیمت بالاتری دارند؛ به همین دلیل بسیاری از مراکز به دنبال این ضایعات هستند. اما شما باید جایی بروید که چنین محدودیتی را در خرید برایتان ایجاد نکند.

۲.     داشتن یک روند تسویه شفاف برای خرید ضایعات آهنی

زمانی که تصمیم می‌گیرید در حوزه خرید و فروش ضایعات فعالیت کنید، این سوال برایتان پیش می‌آید که ضایعات را کجا بفروشیم؟ پاسخ ما این است که به سراغ جایی بروید که به محض تحویل محموله‌ها، تسویه را با شما انجام دهد. زیرا قیمت ضایعات آهنی بر اساس شرایط روز متفاوت است و اگر بخواهید چک مدت دار بگیرید، ممکن است به دلیل شرایط بازار، ضرر کنید یا سودی نصیبتان نشود.

۳.     داشتن انبارهای ضایعاتی در سرتاسر کشور

یکی از مهمترین نکاتی که باید در زمان خرید و فروش ضایعات آهنی در نظر داشته باشید، هزینه حمل و نقل برای جابجایی این ضایعات از محل شما به انبارهای تحویل است. در صورتی که این انبارها از محل زندگی شما خیلی دور باشند، باید هزینه و زمان زیادی را برای جابجایی این قراضه‌های آهنی صرف کنید. به همین دلیل در زمان انتخاب بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهن باید به دنبال جایی بروید که در همه جای ایران شعبه دارد یا امکان تحویل گرفتن در محل شما را برایتان فراهم خواهد کرد.

۴.     داشتن کد استاندارد برای مرکز خرید ضایعات آهنی

مهمترین نکته در زمان انتخاب مرکز خرید انواع ضایعات آهنی، داشتن کد استاندارد است؛ خریدارانی که کد استاندارد را از اتاق اصناف دریافت کرده‌اند، می‌توانند به صورت مستقیم با کارخانه‌های بزرگ مانند ذوب آهن یا فولاد قرارداد ببندند و مواد اولیه مورد نیاز آنها را تامین کنند. در نتیجه واسطه‌ای برای خرید وجود ندارد و می‌توانند بالاترین قیمت بازار را به شما ارائه دهند.

۵.     داشتن راه‌های ارتباطی متنوع

ویژگی دیگر بهترین خریدار ضایعات آهنی این است که راه‌های ارتباطی متنوعی را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید بدون محدودیت، با آنها تماس بگیرید. برای مثال سایتی داشته باشد که به طور روزانه قیمت ضایعات آهنی را تعیین خواهد کرد و شما خواهید دانست که محصولاتتان چه ارزشی خواهد داشت؟ همچنین از طریق سایت می‌توانید ثبت سفارش یا رزرو وقت مشاوره را انجام داده و به صورت مستقیم با کارشناسان فروش ارتباط بگیرید. به این ترتیب هیچ محدودیت مکانی و زمانی برای ارتباط با این خریدار نخواهید داشت و می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن، محصولات خود را بفروشید.

۶.     داشتن امکان همکاری طولانی مدت

اگر می‌خواهید در کار خرید و فروش ضایعات آهنی سود خوبی به دست آورده و به درآمد ثابتی برسید، بهتر است به دنبال خریداری بروید که امکان همکاری طولانی مدت را برای شما فراهم کند. برای این کار حتما باید سابقه خریدار در این حوزه را بررسی کرده و ببینید که چند سال در این حوزه تجربه دارد؟ همچنین باید ببینید که با کدام کارخانه‌ها و کارگاه‌ها همکاری دارد؟ در صورتی که با کارخانه‌های بزرگ همکاری کند، شانس بیشتری برای به دست آوردن یک بازار ثابت به دست خواهید آورد.

۷.     خرید ضایعات در حجم‌های مختلف

برخی از انبارهای ضایعاتی تنها قراضه‌های آهنی را در حجم بالا خریداری می‌کنند؛ به همین دلیل بسیاری از خریداران سیار نمی‌توانند گزینه خوبی را برای همکاری پیدا کنند. البته نمی‌توان انتظار داشت که این مراکز با فروشنده‌های خانگی همکاری داشته باشند؛ با این حال توصیه می‌شود که به سراغ انباری بروید که محدودیتی در وزن ضایعات برایتان ایجاد نکند و همکاری خوبی در این زمینه داشته باشد.

مراحل پیدا کردن بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهنی

برای اینکه بتوانید بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهنی را پیدا کنید، باید همه نکاتی را که در بخش‌های قبلی گفتیم در نظر داشته باشید. اما چطور می‌توانید متوجه شوید که یک مرکز، گزینه خوبی برای همکاری خواهد بود؟ برای پیدا کردن این مرکز باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • در اینترنت جستجو کرده و حداقل ۲۰ سایت اول را باز کنید.
  • سایت‌های مراکز مختلف را بر اساس شرایطی که در قسمت قبلی بیان کردیم، اولویت بندی کرده و بعضی از آنها را از لیست خط بزنید.
  • لیست خود را به ۴ یا ۵ سایت محدود کرده و با آنها تماس بگیرید.
  • قیمت‌های پیشنهادی و نحوه همکاری را از هر کدام بپرسید و در جایی برای خود یادداشت کنید.
  • محل انبارهای تحویل محموله و نحوه تسویه حساب را بررسی کنید.
  • با توجه به شرایط خود، بهترین شرایط پرداخت هزینه و دریافت محصولات را انتخاب کنید.
  • یک قراراداد با انبار ضایعاتی بنویسید و همه این توافقات را در آن مشخص کنید.
  • محصول خود را بر اساس توافقی که کرده‌اید، به مرکز تحویل داده و پول خود را دریافت کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های بهترین مرکز خرید انواع ضایعات آهنی پرداختیم و گفتیم که یک مرکز خوب باید امکان تسویه آنی، خرید انواع ضایعات و نداشتن محدودیت در وزن را برای شما فراهم کند. در زمان بررسی‌های خود، حتما داشتن کد استاندارد، فرایند تسویه و نوع تحویل محصولات را چک کنید تا در نهایت برای خرید و فروش این ضایعات دچار مشکل نشوید.

Share