فرماندار شهرستان لنگرود خبر داد؛

اولین نشاء مکانیزه برنج در شهرستان لنگرود | رهاسازی آب سد سفیدرود از نیمه دوم اردیبهشت

فرماندار شهرستان لنگرود از احداث ۲۸ سر دهنه در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: تجهیز پمپاژ‌ها، احداث چاه‌ها و لایروبی انهار از جمله راهکارهای مقابله با تنش آبی در لنگرود بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد رضا جلالی فرماندار شهرستان لنگرود امروز ۳۰ فروردین با اشاره به آغاز کشت مکانیزه برنج در این شهرستان اظهار کرد: امروز اولین کشت مکانیزه برنج در روستای پایین سالکویه بخش کومله با حضور کشاورز نمونه در مزرعه آقایان رحیمی آغاز شده است.

وی با اشاره به وجود ۹ هزار هکتار اراضی زیر کشت در لنگرود گفت: این شهرستان با ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار زمین زراعی دارای ظرفیت خوبی بوده و از این میزان ۲ هزار هکتار سنتی آبخور بوده و مابقی از سد سفیدرود رود آب خود را تامین می کنند.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به رهاسازی آب از سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت افزود: با توجه به رهاسازی آب سد سفیدرود رود از نیمه دوم اردیبهشت تلاش کردیم تا کشت برنج در اراضی که به طور سنتی آبخور هستند آغاز شود.

جلالی با تاکید بر تلاش‌ها برای کاهش تنش آبی در گیلان بیان کرد: با توجه به کاهش نزولات آسمانی احتمال تنش آبی وجود دارد ولی با تدابیر اتخاذ شده مشکلی در این خصوص وجود نداشته و آمادگی برای مقابله با تنش آبی وجود دارد.

وی از احداث ۲۸ سر دهنه در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: تجهیز پمپاژ‌ها، احداث چاه‌ها و لایروبی انهار از جمله راهکارهای مقابله با تنش آبی در لنگرود بوده است.

به گفته فرماندار شهرستان لنگرود ۷۴ تن شلتوک گواهی شده بین کشاورزان لنگرودی توزیع شده است و در تلاشیم کشت مکانیزه را در هفت هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شود که ۸۲ درصد اراضی را شامل می شود.

لنگرود با بیان اینکه کشت مکانیزه نقش مهمی در افرایش تولید برنج دارد، افزود: ۳۵۲ دستگاه نشا‌کار برای انجام فرآیند کشت مکانیزه برنج کار خود را آغاز کردند.

Share