در گفتگو با دیارمیرزا عنوان شد؛

آخرین وضعیت طرح اسکله بندر کیاشهر | آرنگ: زیرساخت‌های لازم برای گردشگری وجود دارد

اسکله صیادی بندر کیاشهر ۴ هکتار از مرزبانی تا پایگاه حفاظت منابع و پایگاه مادر تخصصی صید ماهیان خاویاری را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خسرو آرنگ، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه در بازدید از اسکله بندر کیاشهر به خبرنگار دیارمیرزا گفت: شهرستان آستانه اشرفیه زیرساخت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه شهر آستانه اشرفیه، گردشگری مذهبی و در حوزه بندر کیاشهر گردشگری تفریحی فعال است، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم گردشگری به اندازه کافی وجود دارد زیرا هم پهنه تالابی داریم و هم نوار ساحلی خوبی داریم که گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستانه اشرفیه افزود: به دنبال این هستیم تا ظرفیت‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم تا در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نمایند و یکی از آن‌ها نیز اسکله صیادی کیاشهر است که می‌توان به صورت چندمنظوره از آن استفاده کرد.

آرنگ با اشاره به وجود پارک ملی بوجاق در منطقه کیاشهر، تصریح کرد: ظرفیت‌های خوب گردشگری و طبیعی در آن وجود دارد که به نوعی می‌تواند اقتصاد خانواده‌ها را پویا نماید.

فرماندار آستانه اشرفیه گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب و انتخاب نام «جهش تولید با مشارکت مردم» برای سال جاری، استفاده از سرمایه‌گذار به همین فرمایش جامه عمل می‌پوشاند و خوشبختانه در دولت سیزدهم نیز پیگیر این شعار هستیم.

به گزارش دیارمیرزا، اسکله صیادی بندر کیاشهر ۴ هکتار از مرزبانی تا پایگاه حفاظت منابع و پایگاه مادر تخصصی صید ماهیان خاویاری را تشکیل می دهد.

هدف اداره کل شیلات واگذاری اسکله به سرمایه گذار بخش خصوص به منظور فعال سازی و خدمات دهی به جامعه بهره بردار صید و صیادی، آبزی پروری، دریایی یگان حفاظت منابع آبزیان مرزبانی و گردشگری از طریق فراخوان و جذب سرمایه گذار است.

 با توجه به ظرفیتها و استعدادهای منطقه در حوزه گردشگری و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری به دنبال اخذ سایر کاربریهای تلفیقی که منافاتی با محدودیت های سازمانهای مختلف نداشته باشد ایجاد یک سایت گردشگری دریایی نیز به رونق بسیاری در اقتصاد منطقه ایجاد خواهد کرد.

در همین راستا طرح اسکله بندر کیاشهر توسط اداره کل شیلات پیرامون واگذاری در قالب تبصره ۴ تهیه و به ادارت ذیربط ارسال شد و در حال حاضر اسناد فراخوان و آگهی در حال طی مراحل تایید بازرسی استان است.

طرح توجیهی ارسال شده به بازرسی استان و اداره کل محیط زیست تا کنون مورد تایید قرار نگرفته است. مشکل لایروبی زیر پل چوبی بندر کیاشهر در طرح مذکور دیده شده که به علت جلوگیری از خشک شدن تالاب بوجاق مورد اعتراض اداره پارک ملی بوجاق و اداره کل محیط زیست قرار گرفت. در همین راستا اداره کل شیلات نسبت به اصلاح طرح اقدام کرد و مقرر شد حاشیه شرقی آبراهه دیواره سازی شود تا جلوی خروج آب به دریا گرفته شود که تاکنون پاسخ مثبت از اداره کل محیط زیست و بازرسی نگرفته است.

Share