به میزبانی حرم مطهر فاطمه اُخری(س) در رشت؛

۳۶ برگزیده ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گیلان تقدیر شدند

در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و جمعی از مسئولین و شیفتگان اهل بیت و به میزبانی حرم مطهر خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا در رشت، مراسم تجلیل از ۳۶ برگزیده ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همزمان با دومین روز از ماه مبارک رمضان، مراسم تجلیل از ۳۶ برگزیده ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان عصر دیروز چهارشنبه (۲۳ اسفند) و محمد جلایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان؛ جواد شفیعی ثابت، دبیر کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس رضوی در استان گیلان و مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری؛ محمد مهدی نیازمند، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری؛ یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ محمدرضا داوطلب، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان؛ هادی سلیمی، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ محمد حسن عاقلمنش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان؛ نمایندگان دستگاه های مشارکت کننده در جشنواره؛ محمود محمدی، معاون اداری و مالی اداره کل کتابخانه های عمومی استان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های این مجموعه؛ پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت؛ روسای ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها؛ کتابداران، کتابخوانان، برگزیدگان دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی و خانواده های ایشان، اصحاب رسانه و خبر و جمعی از مسئولین و شیفتگان اهل بیت و زائرین بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه اُخری(س) به میزبانی حرم مطهر خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا در رشت، برگزار شد.

جلایی: قرآن کتاب هدایت بشریت است
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان در این مراسم باشکوه که با استقبال چشمگیر شیفتگان خاندان عصمت و طهارت بویژه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) با تاکید بر لزوم فرصت سازی از ماه مبارک رمضان گفت: قرآن کتاب هدایت بشریت است.
محمد جلایی با گرامیداشت حلول ماه مبارک رمضان به تشریح فضیلت‌های این ماه عزیز پرداخت و اظهار کرد: رمضان ماه خوبی‌ها، زلالیت و پاک سرشتی است ماهی که در آن ایام قدر تجلی پیدا کرده است.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به رمضان ماه نزول قرآن بیان کرد: قرآن نسخه نجات بخش بشریت است و باید در آن تأمل و تفکر کرد.
جلایی با اشاره به برکات تلاوت قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: هم نفسی و قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان آثار و نتایج فراوانی در جامعه دارد.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب قرآن در جامعه افزود: شناخت، معرفت، علم و سعادتمندی در کتاب مشق می‌شود.
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه شناخت و معرفت افزایی در تأمل به قرآن قابل حصول است، گفت: قرآن کتاب هدایت بشریت به ویژه اهل تقوا و متقین است.
جلایی حرکت در راه خدا را مهم‌ترین درس زندگی قرآن به انسان‌ها برشمرد و بیان کرد: بنده‌های خوشبخت کسانی هستند که در ماه رمضان فرصت سوزی نکنند و از لحظه لحظه این ماه عزیز بهره ببرند.
وی با بیان اینکه رمضان ماه فرصت‌ها است، افزود: خودشناسی و خودسازی از اهم فرصت‌ها در ماه مبارک رمضان است. وی در ادامه با قدردانی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای برگزاری محافل کتابخوانی با موضوعات مرتبط با زندگی و سبک و سیره اهل بیت، این مجموعه فرهنگی را الگوی بسیار تاثیرگزاری برای دیگر دستگاه ها دانست.
تقوی: مشارکت ۲۳۰۰۰ نفر از گیلانیان در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان به شرکت کنندگان در مراسم با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، یکی از مهمترین این هدف ها را ترویج سبک و سیره و روش زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) و نیز ائمه معصومین (ع) عنوان کرد.
یاسر تقوی با اشاره به اینکه گیلانی‌ها در بخش کتاب خوانی در کشور سرآمد و پیش قراول هستند، فرهنگ مطالعه در این استان را نهادینه شده عنوان کرد و بر ضرورت توجه جدی مسئولین به توسعه زیرساخت های مطالعاتی بویژه کتابخانه مرکزی تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به استقبال کم نظیر گیلانی‌ها از جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: اقشار و سلیقه‌های فکری مختلف مردم از سراسر گیلان در این جشنواره شرکت کردند.
تقوی همچنین با برشمردن قالب‌های مختلف جشنواره کتابخوانی رضوی اضافه کرد: این جشنواره در قالب‌های شعر، نقاشی، هنرهای تجسمی، چهار گزینه‌ای، هنرهای دیجیتال، نقش خانوادگی و پویش کتابخوانی در ۲ بخش فردی و گروهی (خانوادگی) برگزار شد و مورد استقبال بینظیر گیلانیان مشتاق و علاقمند به کتاب و کتابخوانی قرار گرفت.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه ۲۳۰۰۰ نفر از گیلانیان در بخش های مختلف دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت فعال داشتند از انتخاب۱۰۶ برگزیده استانی و ملی شرکت کنندگان در این رویداد مهم کتابخوانی در کشور و استان خبر داد و گفت: امروز به نمایندگی از این افراد ۳۶ نفر در آستان مقدس و نورانی خواهر گرانقدر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیر خواهند شد.
از تقدیر از همسر شهید هادی خوش خلقت تا تجلیل از ۳۶ برگزیده جشنواره و رونمایی از پوستر جشنواره سیزدهم
همچنین در ادامه این مراسم و با اهدای لوح یادبود جشنواره از همسر شهید هادی خوش خلقت تجلیل شد.
اجرای گروه سرود به رنگ آسمان با موضوع امام رضا(ع)، مداحی مسعود عارفی، از ذاکرین برجسته اهل بیت در استان گیلان و نیز پخش نماهنگ های مختلف با موضوع جشنواره و نیز قرعه کشی و انتخاب ۸ نفر از میهمانان برای سفر به مشهد مقدس از دیگر بخش های این مراسم معنوی در رشت بود.
گفتنی است در این مراسم از ۳۶ نفر از برگزیدگان ملی و استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل و لوح یادبود و جوایز نقدی این رویداد مهم کتابخوانی به ایشان اهدا شد.
همچنین در پایان این مراسم و با حضور دو نفر از کتابداران استان گیلان به نمایندگی از سوی کارکنان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، پوستر سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوئی رونمایی شد.
بخش اول تقدیرها         (دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان)
نام و نام خانوادگی بخش برگزیده رده سنی جزئیات رشته شهرستان
علیرضا میرزازاده برگزیده ملی بزرگسال هنرهای دیجیتال رودسر
عادله مدرس برگزیده ملی بزرگسال پویش کتابخوانی فومن
ایلیا روان برگزیده ملی نوجوان چهارگزینه ای صومعه سرا
ابوالفضل رضوی برگزیده ملی نوجوان پویش کتابخوانی املش
آوین جمالی برگزیده استانی خردسال هنرهای تجسمی رشت
یزدان مهر یزدانی برگزیده استانی خردسال پویش کتابخوانی رشت
الینا غفاری برگزیده استانی خردسال هنرهای تجسمی آستانه اشرفیه
سامیار خاتمی پیردهی برگزیده استانی خردسال هنرهای تجسمی شفت
یسنا پورغلامی برگزیده استانی کودک پویش کتابخوانی رضوانشهر
ترمه اخوان ماسوله برگزیده استانی کودک هنرهای تجسمی فومن
پرنیان فریور برگزیده استانی کودک پویش کتابخوانی خمام
محمدراستین رنجبر علی آبادی برگزیده استانی کودک هنرهای تجسمی رودبار
بخش دوم تقدیرها               دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان
نام و نام خانوادگی بخش برگزیده رده سنی جزئیات رشته شهرستان
مهدی محمدولی زاده استانی کودک پویش کتابخوانی رشت
باراد سعادتمند برگزیده استانی کودک هنرهای تجسمی رشت
ریحانه عبدی برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی رشت
محمد رضا شعبانی برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی رشت
مبین اشرفی برگزیده استانی نوجوان چهارگزینه ای رشت
مانیسا شکوه جوان برگزیده استانی نوجوان چهارگزینه ای رشت
مهرنیا حسن زاده برگزیده استانی نوجوان هنرهای تجسمی رشت
زینب صادقی سوستانی برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی لاهیجان
ستایش قدری برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی ماسال
راشین آوریده برگزیده استانی نوجوان هنرهای تجسمی طوالش
مریم سماکی موبندانی برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی لنگرود
مریم تحویلداری برگزیده استانی نوجوان هنرهای تجسمی سیاهکل
امیرعلی نیک فطرت برگزیده استانی نوجوان پویش کتابخوانی صومعه سرا

بخش سوم تقدیرها     دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی استان گیلان

نام  نام خانوادگی بخش برگزیده رده سنی جزئیات رشته شهرستان
خدیجه جهان خیر برگزیده استانی بزرگسال دست سازه املش
علیرضا اخلاقی برگزیده استانی بزرگسال هنرهای تجسمی فومن
فاطمه جلالی برگزیده استانی بزرگسال هنر های دیجیتال رشت
سمیرا غلامی تونکابنی برگزیده استانی بزرگسال هنرهای تجسمی رشت
لیلا عاطف مهربان صفت برگزیده استانی بزرگسال چهارگزینه ای رشت
مائده محرر برگزیده استانی بزرگسال پویش کتابخوانی رشت
گیتی یوسف زاده زنجانی برگزیده استانی بزرگسال پویش کتابخوانی رشت
سیده نرجس زهره خاتمی برگزیده استانی خانوادگی دو نفره رشت
فاطمه اسدزاده قاضیانی برگزیده استانی خانوادگی سه نفره رشت
سارا صفا برگزیده استانی خانوادگی چهار نفره انزلی
پریسا جهاندار برگزیده استانی خانوادگی پنج نفره رودبار

دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از روز ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱ تیرماه ۱۴۰۲ در ۴ گروه سنی خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و در ۶ قالب رقابتی ادامه داشت.

Share