۳ بهترین روغن زیتون ایرانی + ۴ بهترین روغن زیتون خارجی

بهتر است با بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تنوع فوق‌العاده زیتون فرداعلا در ایران سبب می‌شود تا خریداران از خود این سوال را بپرسند؛ کدام زیتون بهتر است؟ زیتون ایرانی یا خارجی؟ کدام برند بهتر است؟ این خوراکی خوشمزه و البته کهن، در بیش از ۱۱۰ نوع و در کشورهایی همچون ایران، اسپانیا، ایتالیا و یونان کاشته و فراوری می‌شود؛ بنابراین بهتر است با بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی آشنا شوید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین مارک روغن زیتون کدام است؟

شرکت‌ها و برندهای زیادی هستند که روغن زیتون تولید می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا خرید روغن زیتون کمی سخت شود. برای حل این مشکل بهتر است به سراغ خرید مارک‌هایی بروید که معروف‌تر هستند. برای مثال در بین تولیدکننده‌های خارجی برندهای نورها و لاتامارکو از ترکیه، پائولو و سلنا از اسپانیا و مونینی، ایتالیکو و تتی از ایتالیا بهترین مارک روغن زیتون محسوب می‌شوند.

آشنایی با بهترین روغن زیتون ایرانی

اگرچه برندهای مطرح زیادی در سراسر جهان زیتون باکیفیت فراوری می‌کنند و جزو تولیدکنندگان بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی به شمار می‌روند، مزه و کیفیت زیتون‌های ایرانی زبانزد بسیاری از کشورهای دنیاست. در بین خریداران ایرانی نیز محصولات داخلی، طرف‌داران بیشتری دارد. در ادامه به معرفی ۳ مورد از بهترین برندهای داخلی می‌پردازیم.

روغن زیتون دلفین

روغن زیتون دلفین

کیفیت و تنوع در فراوری محصول، مهم‌ترین وجه تمایز این برند باسابقه و قدیمی است. این برند به تولید انواع زیتون‌های بکر، فرا بکر و بدون بو می‌پردازد تا طیف مصرف‌کنندگان این محصولات به طرز چشمگیری افزایش یابد. محصولات زیتون دلفین برای انواع پخت‌وپز، سرخ‌کردن و حتی برای استفاده به‌عنوان خواص درمانی قابل‌استفاده است. این برند مشهور در فراوری زیتون درجه یک باغات زنجان و تولید انواع فرآورده‌های زیتون بسیار موفق عمل کرده است و امروز یکی از تولیدکنندگان بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی به‌حساب می‌آید. روغن زیتون دلفین در بازار طرف‌داران بسیاری دارد. این شرکت برای تهیه محصولات خود از زیتون‌های مرغوب طارم استفاده می‌کند و با یکبار استفاده از آن قطعا دیگر به سراغ مارک روغن زیتون خارجی نخواهید رفت برای خرید روغن زیتون دلفین میتوانید به سایت این برند مراجعه کنید.

روغن زیتون اویلا

این برند نیز از دیگر برندهای شناخته‌شده در حوزه تولید فرآورده‌های زیتون در کشور است. اویلا به تولید انواع محصولات از جمله روغن زیتون در انواع خوراکی و غیرخوراکی می‌پردازد. طعم و مزه خوب از دیگر ویژگی‌هایی است که این برند را نیز در ردیف بهترین تولیدکنندگان داخلی قرار داده است.

روغن زیتون غنچه

روغن ‌زیتون غنچه یکی دیگر از بهترین مارک‌های ایرانی تولیدکنندۀ روغن‌های زیتون بدون بو و بدون طعم با حفظ ارزش غذایی است. روغن ‌زیتون بدون بو و طعم غنچه قابل ‌استفاده در انواع مختلف غذا و سالاد است.

پس از بررسی برخی از بهترین برندهای ایرانی در ادامه شما را با بهترین مارک‌های خارجی در حوزه تولید زیتون و روغن زیتون آشنا خواهیم کرد.

بهترین روغن زیتون خارجی را بشناسید!

کشورهای حاصلخیز بسیاری نیز در جهان به تولید و فراوری این محصول غنی و ارزشمند می‌پردازند که اسپانیا و ترکیه در زمره بزرگ‌ترین تولیدکنندگان به شمار می‌روند. در ادامه به معرفی ۳ برند معروف از کشورهای مشهور در این حوزه می‌پردازیم. در اینجا بد نیست اشاره داشته باشیم به مهم ترین خواص روغن زیتون که یکی از مهم ترین کاربردهای آن، جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون می باشد.

روغن زیتون سالبورا اسپانیا

این برند اسپانیایی با انجام چند مرحله تصفیه حرفه‌ای روغن زیتون، محصولات خود را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طبخ و پخت‌وپز انواع غذاها بدل کرده است؛ چنانچه روغن زیتون‌های سالبورا مقاومت مناسبی در برابر حرارت دارند. تولیدات این محصول متنوع است و علاوه‌بر طبخ غذا، می‌توانید از این روغن‌ها برای چاشنی و حتی مصارف درمانی نیز بهره بگیرید.

روغن زیتون نورها Nurha ترکیه

در میان انواع برندهای مشهور ترکیه‌ای، نورها با ارائه کیفیت بالا و قیمت مناسب، توانسته است جایگاه مناسبی برای خود در بازار ایران پیدا کند؛ چنانچه این برند در کشورهای مرزی ایران با ترکیه بسیار محبوب و پرطرف‌دار است. این برند بیشتر به تولید انواع روغن زیتون بدون بو شهرت دارد و در بسته‌بندی‌های ۵ لیتری به بازار جهانی عرضه می‌شود.

روغن زیتون کریستال ترکیه

” یکی دیگر از محصولات تولید ترکیه که در دسته «بهترین روغن زیتون خارجی» قرار می‌گیرد، برند کریستال است. تنوع محصولات کریستال بسیار بالا بوده و برای طیف‌های مختلف محصولات متنوعی را ارائه می‌دهد. برای مثال از روغن زیتون فرابکر کریستال می‌توانید به‌عنوان چاشنی غذا یا پخت و پزهای سبک استفاده کنید. همچنین برای آشپزی می‌توانید به ‌سراغ روغن تصفیه شده کریستال بروید.”

روغن زیتون کریستال

در این مقاله به معرفی معروف‌ترین تولیدکنندگان بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی پرداختیم. اکنون ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کدام یک بهتر است؟

روغن زیتون خارجی بهتره یا ایرانی؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است؛ چراکه به عوامل بسیاری وابسته است. اینکه محصولات در چه منطقه‌ای پرورش یافته‌اند؛ با چه مکانیزم و دستگاهی به فراوری و تولید روغن زیتون پرداخته شده است و موارد این‌چنینی در تعیین کیفیت روغن زیتون تأثیر بسزایی دارد.

از طرفی در وهله اول باید نکته مهمی را در این مقایسه بدانید. روغن‌های زیتون خارجی به دو شکل در کشور ما عرضه می‌شوند:

  1. به‌صورت فله؛ بدین معنا که روغن زیتون فراوری‌شده با مخازن ویژه‌ای به کشور وارد شده و توسط برندهای خاصی بسته‌بندی می‌شوند؛ سپس با برندهای شناخته‌شده در بازار عرضه می‌شوند.
  2. به‌صورت بسته‌بندی شده؛ این روغن‌ها در کشورهای مبدأ به‌‌صورت کامل و در سه نوع حلبی، پت و شیشه‌ای بسته‌بندی شده و به کشور وارد می‌شوند. خریداران این نوع از محصولات خارجی، مصرف‌کنندگان با مصارف خانگی هستند.

این در حالی است که روغن‌های داخلی از کاشت، پرورش تا برداشت و فراوری همگی داخل کشور و توسط کارخانه‌های مجهزی همچون دلفین انجام می‌شود.

اینکه کدام دسته از محصولات مناسب‌تر است، کاملاً به نظر مصرف‌کننده بستگی دارد؛ بااین‌حال آب‌وهوای شمال برای تولید روغن زیتون‌های باکیفیت بهتر به نظر می‌آید و معمولاً محصولات تولیدی این منطقه از زیتون گرفته تا دیگر فرآورده‌ها طرفداران بیشتری دارد. همچنین محصولات ترکیه‌ای نیز به دلیل وجود آب‌وهوای مدیترانه‌ای که شباهت زیادی به اقلیم شمال کشور دارد، پرطرف‌دار به شمار می‌رود.

یک‌کلام ختم کلام؛ کدام روغن زیتون را خریداری کنیم؟

روغن زیتون خارجی یا ایرانی

در این مقاله به جنبه‌های مختلفی که باید در خرید این محصول در نظر گرفت، پرداخته شد. همچنین به معرفی برندهای مطرح تولیدکننده بهترین روغن زیتون ایرانی و خارجی پرداختیم. دلفین با بیش از ۲۰ سال سابقه در این صنعت توانسته همواره در صدر بهترین تولیدکنندگان زیتون، روغن زیتون و سایر فرآورده‌های این محصول ارزشمند باشد. کیفیت و قیمت مناسب، دلفین را به یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده روغن زیتون بدل کرده است. با نگاهی به صفحه فروش این فروشگاه اینترنتی معتبر با تنوع فوق‌العاده محصولات غافلگیر خواهید شد.

Share