استاندار گیلان اعلام کرد:

۲ میلیون و ۱۲ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در گیلان هستند

استاندار استان گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی، استاندار استان گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد.

عباسی گفت: از این تعداد ۱۰۰۶۴۷۴ نفر مرد و ۱۰۰۶۱۲۳ نفر از زنان می‌باشند و همچنین در مجموع ۸۶ هزار و ۱۶۶نفر رای اولی هستند که ۴۴۰۹۵ نفر از مردان و ۴۲۰۷۱ زنان می‌باشند.

استاندار گیلان آمار واجدین شرایط رای دادن در ۱۷ شهرستان استان گیلان را نیز اعلام کرد و گفت: در شهرستان ماسال ۴۱ هزار و ۸۰۹ نفر، لنگرود ۱۱۰ هزار و ۲۸۴، لاهیجان۱۴۰ هزار و ۷۱۴، فومن ۷۶ هزار و ۳۲۱، صومعه سرا ۱۰۳ هزار و ۱۵۵، شفت ۴۷  هزار و ۹۴۴ نفر، سیاهکل ۳۸ هزار ۳۴۳، رودسر ۱۱۹ هزار و ۱۸۹، رودبار ۸۰ هزار و ۵۵۶، رضوانشهر ۵۳۹۰۲، خمام ۴۱ هزار و ۷۳۴، تالش ۱۵۰ هزار و ۱۷۶، بندرانزلی ۱۱۳ هزار و ۸۷، املش ۳۵۹۴۷، آستانه اشرفیه ۸۷ هزار و ۶۹ و در شهرستان آستارا ۶۸ هزار و ۸۵۶ نفر واجد شرایط هستند.

عباسی همچنین در خصوص واجدین شرایط رای دهنده در شهرستان رشت گفت: در شهرستان رشت واجدین شرایط ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر است که براساس رصد ادوار مختلف قالب ساکنین مرکز استان روزهای رای گیری به زادگاه خود مراجعه میکنند و در آنجا رای میدهند از جمله حضور جمعیت قابل توجهی به شهرستانهای شفت و فومن و رودبار و صومعه‌سرا و تالش و برخی شهرهای شرق استان مراجعت می‌نمایند و روز اخذ رای در مرکز استان حضور ندارند.

استاندار گیلان گفت: ۲۶۹۰ شعبه اخذ رای در گیلان پیش بینی شده که یک مورد شعبه فرعی ارامنه محترم استان تهران است که در شهرستان بندرانزلی مستقر خواهد بود و از این تعداد ۲۳۱۸ شعبه ثابت و ۳۷۲ شعبه سیار و ۹۸۶ شعبه شهری و ۱۷۰۴ شعب روستایی هستند و برابر ابلاغ ستاد انتخابات کشور رای گیری از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز تمدید می‌گردد.

Share