مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان خبر داد؛

کالاهای قاچاق در گیلان به حراج خرده‌فروشی گذاشته می‌شود

به گفته مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان، کالاهای قاچاق کشف شده در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و سپس به حراج خرده‌فروشی گذاشته می‌شود.

احمدرضا موقری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمدرضا موقری مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان عصر روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب که هدف این اداره کالاها به دست مردم برسد، اظهار کرد: تمام کالاهای قاچاق که از قاچاقچیان کشف و ضبط می‌شود در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و رسالت و وظیفه این سازمان برگزاری حراج مختلف در حد کلان و خرده فروشی برای رساندن بی‌واسطه کالا به دست مردم است.

وی با بیان اینکه اموال تملیکی در ۲ بخش تعیین و تکلیف کالاهای متروکه و قاچاق فعالیت می‌کند، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های متروکه موجود در گمرکات شامل ۸۶ فقره بود که ۲۵ فقره مربوط به گمرک آستارا است.

موقری با بیان اینکه تعداد ۳۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک انزلی است، تصریح کرد: ۱۸ فقره از این پرونده‌ها مربوط به سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۲۰ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است.وی با بیان اینکه ۲۳ فقره از این پرونده‌ها مربوط به گمرک حسن‌رود است، گفت: ۱۷ فقره مروبط به سنوات گذشته از سال ۹۷ تا ۱۴۰۱ و ۶ فقره مربوط به سال ۱۴۰۲ است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با بیان اینکه در بازه زمانی یک مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ تعداد کل پرونده‌های سنواتی موجود ۲۰۴ فقره بود، خاطرنشان کرد: ۱۵۸ فقره به وزن تقریبی پنج هزار و ۲۳۰ تن تعیین و تکلیف شد، همچنین تعداد ۵۳ دستگاه خودرو‌های رسوبی در گمرکات ذکر شده تعیین و تکلیف شد.

موقری با بیان اینکه تعداد کل پرونده‌های تعیین و تکلیف شده از تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ هزار و ۹۳۱ فقره بود، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل شده، ۶۴۰ پرونده فروخته شده، ۷۱۴ پرونده امحا شده، ۹۸ پرونده اعاده شده، ۴۴۸ پرونده برائت شده ک ۳۱ پرونده واگذار شده بود.

وی جمع کل پرونده‌های تعیین تکلیف شده در بازه زمانی اول مهر ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ را ۲ هزار و ۴۸۵ فقره عنوان کرد و گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۴ پرونده تشکیل شده، هزار و ۳۷ پرونده فروخته شده، هزار و ۱۲۶ پرونده امحاء شده، ۳۲ پرونده اعاده شده، ۲۳۹ پرونده برائت شده و ۵۱ پرونده واگذار شده است.

مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان با اشاره به درصد فروش این اداره نسبت به ۱۷ ماهه سال قبل بیان کرد: درصد فروش از تاریخ یکم مهر ماه ۱۴۰۱ تا ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه ۱۷ ماهه سال قبل ۸۱۱ درصد بوده است.

موقری با بیان اینکه مبلغ فروش اموال غیرمنقول در سال ۱۴۰۱ صفر ریال بود، افزود: مبلغ فروش اموال غیر منقول در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۱ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

احمدرضا موقری با بیان اینکه کالاهای قاچاق در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گرفته و سپس به حراج خرده‌فروشی گذاشته می‌شود، گفت: بسیاری از کالاها انهدام می‌شود، برای مثال ۹۰ درصد مواد خوراکی جزو انهدام‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان این مطلب که شرکت کردن در حراج این سازمان قانون منع مداخله ندارد گفت: همه افراد، حتی کارکنان این سازمان هم می‌توانند در این حراج‌ها شرکت کنند زیرا در سامانه الکترونیک دولت با شرایط یکسان برگزار می‌گردد.

موقری با اشاره به اینکه تا کنون سه حراج خرده‌فروشی صورت گرفته است، افزود: ۲ حراج در سال گذشته و یک حراج نیز امسال در آستانه سال جدید و عید نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد که تاریخ دقیق این حراج به اطلاع عموم مردم شریف گیلان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حراج خرده فروشی مانند مزایده نیست که حتما توکن داشته باشید، افزود: در این حراجی از طریق تلفن‌های همراه نیز می‌توان در خرده‌فروشی‌ها شرکت کرد، چرا که کالای خرده به فروش و حراج گذاشته می‌شوند و این خرید از طریق تلفن‌همراه نیز امکان‌پذیر است.

موقری با اذعان به اینکه در ابتدای فعالیت وی، اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان رتبه ۲۸ کشوری را داشت، گفت: امروز با فعالیت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ توانستیم رتبه ۱۰ در سطح کشور را در اموال منقول کسب کنیم.

Share