مدیرکل صمت گیلان خبر داد

نمایشگاه بهاره رشت افتتاح می‌شود | برپایی ۶۰۹ غرفه نمایشگاهی برای تنظیم بازار عیدانه گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد: نمایشگاه بهاره شهر رشت صبح شنبه نوزدهم اسفند در محل نمایشگاه‌های دائمی رسماً افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  تیمور پورحیدری در جلسه تنظیم بازار استان گیلان که به ریاست استاندار گیلان در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در رشت و سایر شهرستانها، گفت: نمایشگاه بهاره استان گیلان با هدف توزیع اقلام اساسی و همچنین کالاهای مورد نیاز ماه پربرکت رمضان و شب عید مردم در مرکز استان و ۱۵ شهرستان با تخفیف حداقل ۲۰ درصد زیر قیمت بازار برگزار خواهد شد.

پورحیدری افزود: افزون بر ۴۰۹ غرفه نمایشگاهی در ۱۵ شهرستان و ۲۰۰ غرفه نمایشگاهی در مرکز استان و در مجموع ۶۰۹ غرفه به عرضه انواع کیف و کفش، شیرینی و شکلات، خرما و زیتون، آجیل و خشکبار، پوشاک و البسه، لوازم خانه و… می‌پردازند.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان همچنین خاطرنشان کرد: در کلیه نمایشگاه‌های استان عرضه کالاهای تنظیم بازاری با نرخ مصوب در اولویت قرار دارد.

وی همچنین طرح جشنواره فروش فوق‌العاده عیدانه امسال را تشریح و عنوان کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه‌ها در سراسر استان؛ ۴۹۵ فروشگاه در طرح جشنواره فروش فوق العاده در کل استان شرکت نموده‌اند که اجناس خود را با نازلترین قیمت و با تخفیف حداقل ۲۰ درصدی به مردم عرضه می‌نمایند.

پورحیدری اظهار کرد: وضعیت بازار مرغ در گیلان مناسب است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام شده، در این بخش مشکلی وجود ندارد و مرغ گرم با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

وی افزود: برای تنظیم قیمت گوشت قرمز که به دلایل مختلفی همچون کشتار دام مولد و افزایش قیمت نهاده‌های دامی با افزایش نسبی قیمت در کشور مواجه شده، با همکاری جهاد کشاورزی، گوشت منجمد تهیه و توزیع می‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد: همچنین در رابطه با توزیع شکر که روند کاهشی داشته با وزارتخانه هماهنگی شده و قرار است شکر مصرفی استان تامین شود و در خصوص لاستیک نیز، برای واردات و توزیع لاستیک‌های باکیفیت مشکلی خاصی وجود ندارد.

Share