قاتل: من اصلا از زنم چیزی ندیدم اما حسم میگفت باهم رابطه دارند

مرد بیمار، همسایه را با تصور رابطه با همسرش کشت!

مردی که همسایه‌اش را به قتل رسانده است در دادگاه مدعی شد مقتول با همسر او رابطه داشت. این ادعا در حالی مطرح شد که متهم به اختلالات روانی مبتلا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از اعتمادآنلاین، متهم یک سال قبل بدون مقدمه به مقتول به نام احسان حمله کرد و با وارد کردن ضربه چاقو بر بدنش جان او را گرفت.

دوستان احسان که او را به بیمارستان برده بودند، با پلیس تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند. یکی از دوستان احسان گفت: سیامک به سمت احسان آمد و با ضربه چاقو او را زد. آنها اصلا درگیری با هم نداشتند. ما احسان را به بیمارستان رساندیم؛ ولی کاری نمی‌شد برایش انجام داد و جانش را از دست داد.

ماموران ردیابی سیامک را آغاز و چند روز بعد او را بازداشت کردند. تحقیقات نشان داد سیامک سابقه خشونت‌های دنباله‌دار نسبت به خانواده‌اش دارد. او سرکار نمی‌رود و همسر و پدر و مادرش را کتک می‌زند. همچنین مشخص شد سیامک مدتی در بیمارستان روانی بستری بوده است.

به این ترتیب بازپرس او را برای تشخیص سلامت روان به پزشکی قانونی معرفی کرد. کمیسیون پزشکی قانونی اعلام کرد سیامک دچار اختلال روانی است اما این اختلال رافع مسئولیت او نیست.

به این ترتیب کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

در جلسه رسیدگی ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و در ادامه اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار مجازات قصاص برای متهم شدند.

وقتی سیامک در جایگاه قرار گرفت، اتهام را قبول کرد و گفت انگیزه‌ای دارد که نمی‌خواهد در حضور پدر و مادر مقتول بگوید. قاضی از اولیای‌دم خواست برای چند دقیقه‌ای بیرون باشند.

سپس متهم گفت: اینکه می‌گویند من مشکل روانی دارم درست نیست. چند سال پیش زنم قهر کرد و به اصفهان رفت. وقتی دنبالش رفتم خانواده‌اش مرا بستری کردند و گفتند بیماری روانی دارم. من کار نمی‌کنم ولی بیماری روانی ندارم. اگر دیگران با من درست رفتار کنند، کاری به کسی ندارم.

متهم در ادامه گفت: احسان مدتی بود با زن من رابطه داشت و متوجه این رابطه شد‌ه ‌بودم. شب قبل از حادثه وقتی به خانه رفتم زنم خواب بود. دستم را روی گلوی او گذاشتم و فشار دادم تا خفه‌اش کنم؛ اما پیشمان شدم و او را به بیمارستان بردم. فردای آن روز وقتی احسان را در خیابان دیدم او را زدم.

قاضی گفت: آیا مدرکی داری یا پیامی بین زن تو و احسان رد و بدل شده است؟ چرا تا به حال در این‌باره صحبت نکردی؟

متهم گفت: حسم به من می‌گفت این دو رابطه دارند. من اصلا از زنم چیزی ندیدم و هیچ وقت هم احسان سمت زنم نیامده بود اما احساس می‌کردم احسان مزاحم زنم شده ‌است.

سپس وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: موکل من بر اثر مصرف شیشه وضعیت مغزی بهم ریخته‌ای دارد و پزشکی قانونی هم اختلال را در او تشخیص داده‌ است او قوه تمیز ندارد و من درخواست لغو قصاص نسبت به او را دارم.

در ادامه قضات شعبه دوم دادگاه کیفری‌استان تهران ختم رسیدگی را اعلام کردند و برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

Share