شیخان با حضور در پره سر:

صنعت با تخصص اداره می شود، نه جنجال و هیاهو | تالش از برنامه ششم و هفتم توسعه عقب ماند

محمد شیخان گفت: زیر ساخت‌های صنعتی تالش روی کاغذ و در کشوها مانده است. دلیل این شرایط آن است که در منطقه ما افرادی روی کارآمدند که نگاه خدمتگزاری نداشتند، دانش، تخصص و تعهد نداشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد مجاور شیخان در جمعی از بزرگان، معتمدین و جوانان شهر پره سر با بیان اینکه هرگاه مردم تالش با هم متحد شده اند، حماسه‌ای تاریخ ساز آفریده اند، افزود: مردم ما امروز در اینجا و در این هوای سرد، گرد هم جمع شده‌اند تا یک پیام را بدهند و آن پیام این است که ما می‌خواهیم از رخوت، سستی و ناکارآمدی عبور کنیم و به پیشرفت و توسعه برسیم.

این فعال سیاسی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: علاقمندم امروز در این مکان از نقش امام راحل (ره) یاد کنم که با دم مسیحایی خود به امت اسلامی حیاتی دوباره بخشید؛ آن امامی که راه پرافتخار انقلاب را پیش روی ملت ایران گذاشتن و همچنین یادی کنیم از شهدای انقلاب اسلامی که با جان فشانی و ایثار امنیت و عزت را برای ما به ارمغان آوردند.

شیخان با دعوت از همه مردم به حضور در پای صندوق‌های رای تاکید کرد: با حضور پر شکوه در پای صندوق‌های رای، سرنوشت خود را رقم بزنید و حکمرانی را از آن خود کنید. حضور شما در پای صندوق‌های رای مشت محکمی به دهان دشمنان می‌کوبد.
وی با بیان اینکه دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران برنده و سربلند باشد، افزود: دشمنان فکر می‌کنند اگر جلوی حضور شما را در انتخابات بگیرند، آینده از آن آنان خواهد بود. اما باید بدانند که مردم تالش در روز ۱۱ اسفند برگ افتخار دیگری از تاریخ تالش را ورق خواهند زد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه همواره کسانی که از گذشته درس عبرت گرفته‌اند موفق بوده اند، افزود: به گذشته نگاه کنید، چه اتفاقی در منطقه تالش افتاده که به رغم داشتن تمام مواهب الهی، پیشرفت نکرده است؟
شیخان گفت: ما جنگل، مرتع، دشت، دریا، ساحل و ییلاقات بسیار زیبا داریم. در کنار تمام این موارد، سرمایه انسانی بسیار غنی و مستعدی داریم. پس چرا هنوز ما در یک نقطه محروم و کم برخوردار قرار داریم؟ .

وی تصریح کرد: چه اتفاقی در منطقه ما افتاده است که تالش با این همه ظرفیت نه تنها به رشد و بالندگی نرسیده است، بلکه همان سرمایه‌ها و دارایی‌های خود را نیز از دست داده است.

این فعال سیاسی راه توسعه منطقه را این گونه بیان کرد: راه پیشرفت منطقه ما اتصال به دانش، کارآمدی و تخصص است. باید افراد غیر متخصص جای خود را به افراد متخصص بدهند. تبعیض و بی‌عدالتی چهره زشت و کریهی دارد و شایسته منطقه نیست، ما حق نداریم نسبت به مردم تبعیض قائل شویم.

شیخان تصریح کرد: با تفکر، راه درست را انتخاب کنید زیرا راه درست ما را به پیشرفت، توسعه و اشتغال پایدار فرزندانمان می‌رساند.

وی با اشاره به درد‌های کهنه منطقه تالش تصریح کرد: یکی از موضوعات امروز ما اشتغال جوانان و فرزندان ماست. پدران با کار و تلاش و غیرت فرزندان را پرورش دادند و زمینه تحصیل آنان را فراهم کردند. حق جوانان است که شغلی پایدار داشته باشند، بتوانند تشکیل خانواده دهند و به آینده امیدوار باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمام نقاط کشور ما پیشرفت دیده می‌شود، افزود: تاسیس کارخانه‌های تولیدی متعدد در صنایع گوناگون از جمله پیشرفت‌هایی است که امروز در بیشتر نقاط کشور اتفاق افتاده است؛ اما در منطقه ما حتی یک کارخانه تاسیس نشده است. در واقع زیر ساخت‌های صنعتی تالش روی کاغذ و در کشوها مانده است. دلیل این شرایط آن است که در منطقه ما افرادی روی کارآمدند که نگاه خدمتگزاری نداشتند، دانش، تخصص و تعهد نداشتند. حوزه صنعت امر تخصصی است و نمی‌توان آن را با جنجال و هیاهو اداره کرد.

شیخان در ادامه در خصوص شرایط ایجاد اشتغال در تالش توضیح داد: حوزه صنعت ظرفیت بسیاری درون خود دارد و می‌تواند باعث ایجاد اشتغال برای جوانان شود. باید زیر ساخت‌های صنعتی را برای تالش به ارمغان بیاوریم. در برنامه هفتم توسعه، تاکید فراوانی بر حمایت دولت از پیشرفت و ایجاد زیرساخت‌های صنعتی در نقاط مختلف کشور شده است؛ در حالی که تالش از برنامه‌های ششم و هفتم توسعه عقب مانده است. باید از این فرصت برای اشتغال جوانان در تمام تالش استفاده شود.

وی با بیان اینکه ما امروز باید با جهل و نادانی مبارزه کنیم، افزود: در موضوع ییلاقات با سازمانی بنام سازمان منابع طبیعی درگیر شدیم در حالی که این سازمان یک سازمان نگهدارنده و نگهبان است نه مالک زمین‌ها و ییلاقات.

شیخان در خصوص موضوع واردات بی‌رویه برنج و شرایط کشاورزان منطقه نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: وارد کردن بی‌رویه برنج خارجی، نظام عرضه و تقاضا را به هم ریخته است. بدیهی است وقتی عرضه زیاد باشد و تقاضا محدود، ارزش محصول افت می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت برنج شرایط کشاورزان را بغرنج کرده است، افزود: با واردات بی‌رویه برنج هم به تولید داخلی ضربه می‌زنیم و هم ذائقه افراد را تغییر می‌دهیم. طبق قانون باید از کشاورز حمایت شود، نه وارد کننده برنج خارجی؛ اما در حال حاضر برعکس شده است.

این فعال سیاسی گفت: نماینده مجلس که مدعی مدافع حقوق کشاورزان است در چنین شرایطی باید طرحی تنظیم و به مجلس ارائه می‌کرد تا با تصویب آن وضعیت کشاورزان بهبود یابد؛ اما متاسفانه عمر مردم به خاطر قدرت طلبی برخی افراد به هدر رفته است.

شیخان افزود: یک فرصت تاریخی در اختیار شما قرار گرفته است. سعی کنیم از آن استفاده کنیم و تصمیمی درست بگیریم تا خدای نکرده بعد‌ها مدیون جوانان و فرزندان خود نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: نماینده‌ای موفق است که از ظرفیت دولت، مجلس و حاکمیت به نفع مردم استفاده کند.

Share