رییس سازمان آتش نشانی رشت؛

شتاب ۷۰ آتش نشان در سه آتش سوزی مهیب شهر رشت | ۴ خانه و ۲ مغازه در آتش سوخت

رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه در هر سه مکان آتش سریعا با توجه به پشت بام‌های بهم چسبیده در حال پیشروی و گسترش بوده، شرح آتش سوزی‌ها را چنین عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صدای بیسیم‌ها از مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت در ساعت ۴:۰۴ صبح امروز پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ اعلام آتش سوزی چند باب مغازه با کاربری مکانیکی در  دیانتی رشت اعلام شد.

سریعا ۱۰ خودروی اطفایی بهمراه ۲۶ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه واقع در دیانتی، سه راه مزار اعزام شدند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در این باره گفت: هنوز اعلام نخستین آتش سوزی تمام نشده بود که به ساعت ۴:۰۵ اعلام آتش سوزی دو خانه ویلایی در سیاه اسطلخ کوچه ۷۵ گزارش شد.

وی با تاکید بر  شتاب آتش نشانان و اعلام آماده باش ۱۵ ایستگاه آتش نشانی در رشت، گفت: به ساعت ۴:۵۱ سومین حادثه که حکایت از آتش سوزی در پشت بام دو خانه ویلایی در احمد گوراب بوده به آتش نشانان اعلام گردید که سریعا ۷ خودروی عملیاتی بهمراه ۲۳ آتش نشان و افسر ارشد به محل حادثه اعزام شدند.

رییس سازمان آتش نشانی رشت با بیان اینکه در هر سه مکان آتش سریعا با توجه به پشت بام‌های بهم چسبیده در حال پیشروی و گسترش بوده، شرح آتش سوزی‌ها را چنین عنوان کرد.

دیانتی سه راه مزار

آتش سوزی در چند باب مغازه با کاربری‌های مکانیکی همجوار با دیگر مغازه‌ها با کاربری نجاری، لاستیک فروشی، آلمینیوم فروشی، لوازم یدکی و…  بوده که با توجه به وجود مواد قابل اشتعال و وجود ده پشت بام یکپارچه نسبت به پیشگیری از گسترش آن اقدام شد و در این حادثه دو مغازه دچار آسیب شد و علت در دست بررسی است. (پایان عملیات ۳:۵۵)

سیاه اسطلخ کوچه ۷۵

آتش در پشت بام دو باب منزل مسکونی با پشت بام‌های بهم چسبیده و کوچه‌های تنگ و باریک رخ داد که علت حادثه در دست بررسی است. (پایان عملیات ۷:۲۰ صبح)

احمد گوراب خیابان حسن زاده

آتش سوزی دو خانه ویلایی با پشت بام‌های بهم پیوسته بوده مهار آتش سوزی و لکه گیری کامل آتش تا به ساعت ۸:۰۴ به طول انجامید.

شهرام مومنی در پایان ضمن خدا قوت و خسته نباشید به تمامی تیم‌های اعزامی، گفت: در مجموع ۷۰ آتش نشان و افسر ارشد بهمراه ۲۶ خودروی اطفایی، آبرسان، پشتیبان دستگاه تنفسی از ۱۲ ایستگاه از ۱۵ ایستگاه به محل آتش سوزی‌ها  اعزام شدند.

گفتنی است، در این عملیات‌های نفس گیر؛ خستگی حاصل شد اما خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید.

Share