کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد؛

سرما و برف در گیلان تا روز چهارشنبه تداوم دارد | پایداری هوا در پنجشنبه و جمعه

کارشناس هواشناسی گیلان گفت: فعالیت سامانه سرد و بارشی که از ۲ روز گذشته در استان فعال شده است از امروز (سه‌شنبه) تا اواخر وقت چهاشنبه یا صبح روز پنجشنبه با شدت کمتری در منطقه باقی می‌ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علاء‌الدین حسینی در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: از امروز تا صبح پنجشنبه هشدار سطح زرد صادر شده که طی این مدت برای ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و کولاک گاه شدید و در برخی مناطق جلگه‌ای بارش گاهی شدید برف، نواحلی ساحلی بارش باران گاه مخلوط باران و برف را توام با وزش باد، مه آلودگی، احتمال رعد و برق و تگرگ خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سامانه سرد توام با بارش برف و باران از اواخر وقت روز چهارشنبه از گیلان خارج می شود، اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه هفته جاری هوای پایدار برای استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته دیلمان، اسب‌وونی با ۱۲ درجه سلسیوس زیر صفر سردترین و تالش و آستارا با ۶ درجه بالای صفر بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر در ایستگاه فرودگاه رشت ۱۵ سانتیمتر، ایستگاه کشاورزی در جاده تهران ۵۶، لاهیجان ۱۴، ماسوله ۲۴ سانتیمتر برف بر زمین مانده و بارش برف در این مناطق متوقف شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: در محور سیاهکل – دیلمان ۱۵۰ و محور بلوردکان – خصیب دشت ۱۴۰ سانتیمتر برف به زمین نشسته و در زمان حاضر بارش خفیف برف در این محورها گزارش شده‌است.

غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: در برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و سیاهکل بارش خفیف برف ادامه دارد و سایر محورها این بارش ها قطع شده‌است.

وی درباره وضعیت محورها در مرز استان‌های همجوار بیان کرد: گردنه الماس در محور اسالم – خلخال ۶۰ و زندانه در محور پونل – خلخال ۶۰ سانتیمتر برف باریده که در زمان حاضر بارش برف در این مناطق قطع شده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه گردنه کوهین در محور رشت – قزوین توقف بارش برف همراه با یخبندان گزارش شده‌است، اضافه کرد: محور پونل به خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال که از چند ماه گذشته به دلیل نداشتن ایمنی و احتمال ریزش بهمن همچنان مسدود است.

شماره تلفن مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

Share