راه های جلوگیری از سرقت طلا و سکه هایمان از خانه چیست؟

با نصب قفل های ضد سرقت شما می توانید از ورود سارق به فضای شخصی خود جلوگیری کنید.

وقتی به روز های آخر سال نزدیک می شویم، افراد به دنبال برنامه ریزی برای تعطیلات خود می باشند تا روز های سخت کاری گذشته را به فراموشی بسپارند. اما تعطیلات عید بهترین زمان برای سارقین می باشد تا از خالی بودن منازل استفاده کنند. یکی از دغدغه هایی که افراد در این روز ها دارند، نگرانی دزدیده شدن طلا، سکه و اقلام گران بهایشان می باشند. می خواهیم در ادامه راه های جلوگیری از سرقت طلا و سکه از خانه را بررسی کنیم.

روش های جلوگیری از سرقت طلا و سکه

راه های زیادی برای افزایش امنیت منزل و جلوگیری از سرقت اقلام قیمتی مانند طلا و سکه می باشد. ما در ادامه به معرفی کاربردی ترین روش ها و در آخر بهترین راهی که وجود دارد تا طلا و سکه شما در امان باشد می پردازیم.

۱- صندوق امانات بانک

اولین راهی که به ذهن افراد می آید و شاید راحت ترین راه نیز باشد، سپردن طلا و سکه به صندوق امانات بانک باشد. شما می توانید در بانک های مختلف صندوق امانات مخصوص به خود را داشته باشید و لوازم قیمتی خود را به بانک بسپارید.

این روش هم مزیت هایی دارد و هم معایبی. مزیت این راه این است که هیچ کس به جز شما دسترسی به صندوق امانات شما را ندارد مگر این که خود شما به بانک اسم شخصی را اعلام کرده باشید. نکته منفی که این روش دارد و بعضی افراد از این روش استفاده نمی کنند، دور بودن بانک از محل زندگیشان می باشد. مسافتی که باید طی کنند تا به بانک برسند آن ها را منصرف می کند. همچنین بعضی افراد ترجیح می دهند که دلار، طلا و یا سکه خود را نزدیک به خود نگه دارند به همین دلیل از گذاشتن آن ها در صندوق امانات بانک اجتناب می کنند.

۲- خرید گاوصندوق

راه دیگری که برای جلوگیری از سرقت طلا و سکه برخی افراد انجام می دهند، خریداری گاوصندوق ایمن برای منزل یا شرکت خود می باشد. با خریداری گاو صندوق خطر سرقت کمتر شده و سارق به راحتی نمی تواند درب آن را باز کند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که خود گاو صندوق مدل های مختلفی دارد که هر چقدر امنیتش بالاتر برود قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. خوبی این راه این است که مانند ندوق امانت دیگر اقلام قیمتی شما دور از شما نیست و می توانید آن ها را نزدیک خود نگهداری کنید.

اما گاوصندوق هایی که برای منزل استفاده می کنیم هرچقدر هم امنیت بالایی داشته باشند، احتمال آن که توسط سارق باز شود وجود دارد.

۳- جاساز کردن اقلام گران بها

برخی افراد به هر دلیلی نمی توانند پول زیادی را خرج کنند از همین رو خرید گاو صندوق برایشان مقدور نیست. به همین دلیل اولین راهی که به ذهنشان می آید، جا ساز کردن و پنهان کردن طلا و سکه خود می باشد. حال می تواند پشت قاب عکس، داخل اشیاء باشد، هم می تواند داخل بالشت یا رخت خواب خود باشد. از نظر این افراد داراییشان جایش امن است و هیچ سارقی نمی تواند آن را پیدا کند. اما تجهیزات جدید و یا دانستن سارقان از این موضوع، پیدا کردن طلا و سکه برایشان بسیار راحت می باشد.

۴- تجهیز کردن منزل به لوازم امنیتی

یکی از راه ها، تجهیز کردن منزل به لوازمی مانند قفل مخصوص و یا دوربین می باشد. به وسیله این تجهیزات امنیتی سارق کمتر خانه شما را برای سرقت انتخاب می کند و یا اگر هم بخواهد این کار را انجام دهد زمان زیادی را از او می گیرد و این خود باعث می شود که سارق از دزدی منصرف شود. در صورتی که شما از قفل های ضد سرقت و دوربین استفاده کنید می توانید خانه خود را از بیرون از منزل نیز تحت کنترل داشته باشید و در صورت بروز مشکل مطلع شوید.

۵- بهترین روش جلوگیری سرقت از منزل

بهترین گزینه بر اساس آماری که بدست آمده است، استفاده از قفل ضد سرقت برای خانه می باشد. قفل ضد سرقت به شما کمک می کند تا امنیت فضای شما بیشتر شود. در بین مدل های مختلفی که قفل های ضد سرقت دارند، ما به شما قفل دیجیتال را پیشنهاد می کنیم. قفل دیجیتال، یکی از مدل های مختلف قفل های ضد سرقت می باشد که در برابر دیگر مدل ها امنیت و امکانات بیشتری را بدر اختیار شما قرار می دهد.

بهترین قفل دیجیتال

از بهترین برند های قفل دیجیتال می توان به قفل دیجیتال سامسونگ و روک اشاره کرد. این دو قفل به شما امکاناتی نظیر اعلام هشدار در صورت بروز مشکل، و جلوگیری از باز شدن قفل توسط شوک را به شما می دهد. همچنین می توانید با ست کردن شماره در صورت بروز مشکل شما را مطلع کند و یا می توانید سطح دسترسی های مختلفی را در این دو قفل تعریف کنید.

با نصب قفل های ضد سرقت شما می توانید از ورود سارق به فضای شخصی خود جلوگیری کنید و زمان بیشتری را برای خود خریداری کنید تا در صورت سرقت بتوانید پلیس را خبر کنید و یا خودتان را به آن جا برسانید. با استفاده از قفل های دیجیتال ضد سرقت، دیگر خیالتان هنگام سفر های نوروزی از سرقت طلا و سکه هایتان راحت است.

منبع: https://homeche.ir/product-category/digital-lock/

Share