همزمان با بارش برف

تاکید استاندار گیلان بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی | برق عمده مناطق استان پایدار است

اسدالله عباسی، استاندار گیلان تاکید کرد: در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم تا بتوانیم از نعمت برف که موجب شادی کشاورزان شده، بهره ببریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی، استاندار گیلان شامگاه امروز، ۷ اسفندماه در گفتگوی خبری شبکه باران، با اشاره به آخرین وضعیت استان گیلان پس از بارش شدید برف، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تقریبا عادی است.

وی ضمن قدردانی از تلاش همه نیروهای امدادرسان و خدمات رسان از جمله راهداری و پلیس راه و هلال احمر و توزیع برق و شرکت گاز و… که از دیشب پای کار هستند، افزود: همه راه‌های اصلی و مواصلاتی استان باز بوده؛ البته در چند نقطه به دلیل گرفتار شدن خودروهای فاقد زنجیر چرخ، شاهد مشکلاتی بودیم که با کمک نیروهای امدادی رفع شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در محورهای سنگر – سیاهکل و سنگر – کوچصفهان شاهد کندی حرکت خودروها هستیم، عنوان کرد: بارش برف همچنن ادامه دارد.

عباسی، برق عمده مناطق استان را پایدار دانست و تاکید کرد: در چند روستا به دلیل شکستن و سقوط درختان بر روی سیم‌های برق شاهد قطعی هستیم و اکیپ‌های توزیع برق در حال برقرار کردن جریان هستند.

وی با بیان اینکه همه نانوایی‌ها فعال بوده و آرد کافی دارند، تصریح کرد: نانوایی‌ها زمان بیشتری را به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند؛ همچنین کالاهای اساسی و مایحتاج مردم به اندازه کافی در استان وجود دارد لذا مردم صبور باشند و از ترددهای غیر ضروری در سطح معابر پرهیز کنند؛ همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشند تا بتوانیم از نعمت برف که موجب شادی کشاورزان شده، بهره ببریم.

استاندار گیلان از صدور اطلاعیه اداره کل آموزش و پرورش استان مبنی بر تعطیلی کلیه مدارس شهرستان‌های رشت و سیاهکل و غیر حضوری شدن برخی مقاطع در سایر شهرستان ها، خاطرنشان کرد: ادارات در مرکز استان نیز به دلیل یخبندان با دو ساعت تاخیر آغاز به کار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق کوهستانی استان بیش از یک متر برف باریده است، گفت: راه‌های اصلی این مناطق در حال بازگشایی هستند و فرمانداران شهرستان‌های رودسر و املش و سیاهکل و شفت و فومن پای کار بوده تا راه‌های فرعی و روستایی نیز کاملا بازگشایی شود.

Share