سید امیرحسین علوی کاندیدای انتخابات رشت و خمام:

بازنشستگان دغدغه‌های اساسی دارند | نسل جوان به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دنیای دیجیتال است

علوی با اشاره به اینکه یکسری برنامه‌ها در قالب نهضت خدمت برای اقشار مختلف با مشورت و نیازسنجی از فرهنگیان، بانوان، بازاریان، سمن‌ها، حوزه‌های گردشگری، دانشجویی، فرهنگی و حتی جوانان تدوین کرده‌ایم، افزود: نسل جوان ما امروز به دنبال استفاده از ظرفیتهای مختلف دنیای الکترونیک و دیجیتال است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید امیرحسین علوی، نامزد انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام در سخنانی گفت: برنامه‌هایی در قالب «نهضت خدمت» برای اقشار مختلف با مشورت و نیازسنجی از فرهنگیان، زنان، بازاریان، سمن‌ها، حوزه‌های گردشگری، دانشجویان، نخبگان و جوانان تدوین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نسل جوان امروز به‌دنبال استفاده از ظرفیت‌های مختلف دنیای الکترونیک و دیجیتال برای تحصیل، اشتغال و درآمد است، این کمترین نیازی است که می‌توان از نگاه جوانان خواند، این حوزه نیاز به تدبیر و چاره‌اندیشی دارد.

علوی بیان کرد: بودجه‌نویسی تخصص می‌خواهد و درآمدهای کلان کشور باید عادلانه تقسیم شود، امروز از طرفی با یک جامعه سالمند مواجهیم و از طرفی سن بازنشستگی را در قانون افزایش داده‌ایم، وقتی با بازنشستگان مواجه می‌شویم آن‌ها دغدغه‌های اساسی دارند. این نشان می‌دهد بسیاری از برنامه‌نویسان و قانونگذاران کمتر با این قشر در تعامل هستند.

او گفت: امروز در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دغدغه جدی را شاهد هستیم، اگر به این قشر از جامعه توجه نشود، مشکلات و حتی نیازهای اولیه آن‌ها حل نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان با پاک کردن صورت مسأله، موضوع‌ها را نادیده گرفت و نیازمند چاره‌اندیشی در این بخش هستیم.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با بیان اینکه برای حوزه انتخابیه رشت و خمام و استان گیلان برنامه‌هایی داریم که با همفکری جمعی از اندیشکده‌های محلی و ملی تدوین شده است، اظهار کرد: در سطح ملی، استانی، شهرستانی با بررسی و نیازسنجی موضوعات در محورهای جمعیت، شکاف بین نسلی، مهاجرت نخبگان، مطالبه جوانان، پسماند، محیط زیست، رودخانه‌ها و… تقسیم‌بندی و آسیب‌شناسی شده‌اند.

علوی با بیان اینکه طرح و برنامه‌ها در دو سطح رفع نیازها و پرداختن به اقتصاد خرد محلی برنامه‌ریزی شده‌اند، گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی کشورند که به‌واسطه برخی مشکلات سرخورده شده‌اند و باید پویایی، تحرک، تفکر و امید به آینده را که اقتضای سن آن‌هاست، تقویت کنیم.

Share