قیمت فنس اسفند ۱۴۰۲

چنانچه به تهیه و خریداری بهترین نوع فنس علاقه‌مند باشید، می‌بایست به موارد مختلفی توجه داشته باشید.

فنس در واقع مجموعه‌ای از سیم مفتول‌های فلزی بافته شده بوده که از شبکه‌هایی از نوع گالوانیزه یا دارای روکش برخوردار هستند.

موارد متعددی مانند جنس فنس، نوع و اندازه فنس و نوسانات ارزی ازجمله مهم‌ترین مواردی هستند که می‌توانند قیمت فنس را دستخوش‌ تغییر سازند.فنس یک ابزار چندکاره و مهم برای تعیین محدوده‌ها و حفاظت از محیط‌ها بوده و این محصول برای بهبود زیبایی و امنیت محیط‌ها نقش مهمی را ایفا می‌سازد بیشتر این محصولات با جنس گالوانیزه ساخته می‌شوند. به‌کارگیری این جنس باعث می‌شود تا مقاومت فنس در برابر زنگ‌ زدی افزایش یابد.

در ادامه می‌توانید جدول قیمت فنس در اسفند ۱۴۰۲ را مشاهده کنید:

نام محصول قیمت طول وزن بر متر مربع چشمه ضخامت مفتول
فنس ۷/۷ مفتول ۲ ۳۱,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۶۷۵ kg ۷.۷cm ۲ mm
فنس ۷/۵ مفتول ۲ ۳۲,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۷۰۰ kg cm7.5 ۲ mm
فنس ۷/۷ سیم ۲/۱ ۳۲,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۷۵۰ kg ۷.۷cm ۲.۱ mm
فنس ۷/۵ مفتول ۲/۱ ۳۳,۲۵۰ تومان ۱۵m ۰.۷۷۰ kg cm7.5 ۲.۱ mm
فنس ۷/۷ مفتول ۲/۲ ۳۵,۲۵۰ تومان ۱۵m ۰.۸۲۰ kg ۷.۷cm ۲.۲ mm
فنس ۶/۷ مفتول ۲ ۳۵,۶۵۰ تومان ۱۵m ۰.۷۸۰ kg ۶.۷cm ۲ mm
فنس ۷/۵ مفتول ۲/۲ ۳۵,۸۵۰ تومان ۱۵m ۰.۸۳۵ kg cm7.5 ۲.۲ mm
فنس ۶/۵ مفتول ۲ ۳۶,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۸۰۰ kg cm6.5 ۲ mm
فنس ۶/۷ سیم ۲/۱ ۳۶,۸۵۰ تومان ۱۵m ۰.۸۶۰ kg ۶.۷cm ۲.۱ mm
فنس ۶/۵ مفتول ۲/۱ ۳۸,۰۵۰ تومان ۱۵m ۰.۸۹۰ kg cm6.5 ۲.۱ mm
فنس ۶/۷ مفتول ۲/۲ ۴۰,۰۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۴۰ kg ۶.۷cm ۲.۲ mm
فنس ۶/۵ مفتول ۲/۲ ۴۰,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۵۰ kg cm6.5 ۲.۲ mm
فنس ۵/۷ سیم ۲ ۴۰,۹۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۱۲ kg ۵.۷cm ۲ mm
فنس ۷/۷ سیم ۲/۴ ۴۱,۶۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۸۰ kg ۷.۷cm ۲.۴ mm
فنس ۵/۵ مفتول ۲ ۴۲,۲۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۴۵ kg cm5.5 ۲ mm
فنس ۷/۵ مفتول ۲/۴ ۴۲,۴۵۰ تومان ۱۵m ۰.۹۹۸ kg cm7.5 ۲.۴ mm
فنس ۵/۷ سیم ۲/۱ ۴۲,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۰۰۰ kg ۵.۷cm ۲.۱ mm
فنس ۵/۵ مفتول ۲/۱ ۴۴,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۰۵۰ kg cm5.5 ۲.۱ mm
فنس ۷/۷ مفتول ۲.۵ ۴۴,۸۵۰ تومان ۱۵m ۱.۰۶۰ kg ۷.۷cm ۲.۶ mm
فنس ۷/۵ سیم ۲.۵ ۴۶,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۰۹۰ kg cm7.5 ۲.۶ mm
فنس ۵/۷ سیم ۲/۲ ۴۶,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۱۰۰ kg ۵.۷cm ۲.۲ mm
فنس ۶/۷ سیم ۲/۴ ۴۷,۲۵۰ تومان ۱۵m ۱.۱۲۰ kg ۶.۷cm ۲.۴ mm
فنس ۵/۵ مفتول ۲/۲ ۴۸,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۱۴۴ kg cm5.5 ۲.۲ mm
فنس ۶/۵ مفتول ۲/۴ ۴۸,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۱۵۰ kg cm6.5 ۲.۴ mm
فنس ۶/۷ مفتول ۲.۵ ۵۱,۲۵۰ تومان ۱۵m ۱.۲۱۵ kg ۶.۷cm ۲.۶ mm
فنس ۶/۵ مفتول ۲.۵ ۵۲,۴۵۰ تومان ۱۵m ۱.۲۵۰ kg cm6.5 ۲.۶ mm
فنس ۵/۷ سیم ۲/۴ ۵۵,۰۵۰ تومان ۱۵m ۱.۳۱۵ kg ۵.۷cm ۲.۴ mm
فنس ۷/۷ مفتول ۲/۸ ۵۵,۲۵۰ تومان ۱۵m ۱.۳۲۰ kg ۷.۷cm ۲.۸ mm

عوامل موثر بر قیمت فنس

موارد متعددی می‌توانند بر روی قیمت فنس تأثیرگذار باشند. در ادامه مهم‌ترین عوامل مؤثر بر قیمت فنس را ملاحظه خواهید کرد:

جنس مفتول

مفتول‌ها اساسی‌ترین موارد سازنده فنس‌ها به شمار رفته و از جنس‌های مختلفی نظیر گالوانیزه گرم، دارای روکش PVC، مفتول سیاه و … برخوردار هستند. هریک از موارد ذکر شده از قیمت متفاوتی برخوردار بوده و هزینه نهایی این محصول را دستخوش تغییر می‌سازند. علاوه بر موارد مذکور، کیفیت ساخت و کیفیت نهایی فنس‌ها نیز می‌تواند در قیمت آن‌ها تغییر ایجاد کند.

ضخامت مفتول

هرچه ضخامت مفتول به کار رفته در این محصولات بیشتر باشد، دوام، طول عمر، مقاومت فنس در برابر ضربه و مقاومت در برابر شرایط مختلف آب و هوایی افزایش می‌یابد. این مزایا بدون پرداخت هزینه بیشتر میسر نبوده و منطقا هرچه ضخامت مفتول بالاتر باشد، از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهید بود.

سایز چشمه

مفتول‌های به کار رفته در فنس‌ها از لحاظ شکل ظاهری به انواع مورب، عمودی و افقی تقسیم‌بندی می‌شوند. فضای خالی میان این مفتول‌ها را چشمه می‌نامند. هرچه میزان این چشمه‌ها (فضای خالی میان مفتول‌ها) کوچک‌تر باشد، قیمت نهایی محصول بیشتر خواهد بود.

ارتفاع توری فنس

یکی دیگر از موارد تأثیرگذار بر قیمت فنس ارتفاع توری فنس است. هرچه ارتفاع توری مورد نظر بیشتر باشد، متریال بیشتری مورد استفاده قرار گرفته و درنتیجه قیمت نهایی محصول بالاتر خواهد بود.

انواع فنس و تاثیر آن بر قیمت

برای آنکه دلیل تغییرات قیمت فنس را درک کنید می‌بایست به جنس این محصولات توجه داشته باشید. این محصولات در انواع مختلفی موجود هستند و می‌توان آن‌ها را از لحاظ جنس، چشمه، سایز، وزن، ابعاد و … دسته‌بندی کرد هر کدام از این عوامل بر قیمت نهایی فنس تاثیرگذار هستند.

توری فنس با مفتول سیاه

این محصولات که با مفتول سیاه تولید شده اند از استحکام بالایی برخوردار نبوده چون در محیط هایی که رطوبت زیاد است ممکن است زنگ بزند، به همین سبب از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند. قیمت فنس که با مفتول سیاه تولید میشود از سایر انواع فنس کمتر است. به همین دلیل در مکان هایی که رطوبت کمتر است برای صرفه جویی در هزینه از این نوع استفاده می شود.

توری فنس گالوانیزه

انواع گالوانیزه این محصولات از استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین سبب از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. قیمت این فنس چون از مفتول با روکش گالوانیزه برای تولید آن استفاده می شود نسب به نوع قبلی بیشتر است، روکش گالوانیزه مورد استفاده برای این توری‌ها از ساختارهای متفاوتی برخوردار هستند. این روکش‌ها با جنس گالوانیزه گرم وسرد در بازار قابل مشاهده هستند.

توری فنس PVC

انواع این محصولات از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و به همین سبب قیمت آن نیز بیشتر و تا حد زیادی به جنس روکش آن‌ها بستگی دارد. روکش‌های مورد استفاده برای این توری‌ها از ساختارهای متفاوتی برخوردار هستند. از این نوع برای فضا هایی که رطوبت خیلی زیاد است استفاده میکنند تا عمر مفید آن بیشتر باشد.

راهنمای تهیه و خرید فنس

چنانچه به تهیه و خریداری بهترین نوع فنس علاقه‌مند باشید، می‌بایست به موارد مختلفی توجه داشته باشید. از آنجایی‌که با تعریف چشمه فنس آشنا شدید، باید به تأثیر ویژه آن در هنگام خریداری فنس‌ها دقت کنید. به دلیل آنکه در تولید این محصول ممکن است که چشمه های فنس کوچک و بزرگ شوند و نمیتوانید دقیق همه جزئیات آن را یکی یکی بررسی کنید و متاسفانه بعضی از تولید کننده ها از این مورد سو استفاده میکنند، توصیه ما این است که حتما فنس مورد نیاز خود را به صورت وزنی خریداری کنید و از فروشنده ها بخواهید که قیمت فنس را به صورت کیلویی به شما قیمت بدهند و تا جایی که میتوانید از خرید این محصول به صورت متری خود داری نمایید.

این نکته را نیز فراموش نکنید که امروزه انواع مختلفی از فنس‌ها به بازار عرضه می‌شوند و هر یک از آن‌ها در شرایط مختلفی کاربرد دارند. برای تهیه یک فنس مناسب می‌بایست به نوع کاربری خود توجه داشته باشید؛ مثلاً، چنانچه می‌خواهید برای ارتقای امنیت محوطه از آن‌ها استفاده کنید، خریداری سیم خاردار نیز به همراه فنس انتخاب هوشمندانه‌ای تلقی خواهد شد. برای فضاسازی باغ‌ها نیز می‌توانید نسبت به تهیه فنس باغی اقدام کنید.

کلام آخر

شما می‌توانید با استفاده از انواع فنس‌ها نظیر فنس گالوانیزه، فنس روکش PVC و … برای حفاظت از محیط‌های مختلف استفاده کرده و ایمنی مکان موردنظر خود را ارتقا ببخشید. هر یک از انواع فنس‌های ذکر شده از ویژگی‌های منحصر به فردی برخورداری بوده و به همین دلیل برای محیط‌های مشخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

Share