رئیس اداره حفاظت و احیا تالاب های محیط زیست گیلان؛

مهمترین دلیل روند رو به خشکی رفتن تالاب انزلی کاهش آب دریای خزر است

رئیس اداره حفاظت و احیا تالاب های محیط زیست گیلان در بازدید از تالاب انزلی عنوان داشت: برای مقابله با سنبل آبی در تالاب انزلی استفاده از ظرفیت جوامع محلی و همگرائی دیگر دستگاهها لازم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بازدید مشترکی با حضور عباس حسن‌پور رئیس اداره حفاظت و احیای تالاب‌های حفاظت محیط زیست استان گیلان و سید حسن جعفری رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی از مناطق آبکنار و ماهروزه به عمل آمد.

در این بازدید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و ذینفعان تالاب در کنار محیطبانان جهت پاکسازی و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی جهت احیای سریع‌تر این تالاب تاکید شد.

حسن‌ پور گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از یکصد هکتار در حوزه تالابی از این گیاه مهاجم پاکسازی شده و مهمترین نکته در این زمینه حضور جوامع محلی در کنار محیط‌بانان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت کم آبی تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: حیات این تالاب وابسته به دریاست؛ مهمترین دلیل روند رو به خشکی رفتن آن، کاهش آب دریای خزر است که در کنار دیگر عوامل باعث ایجاد مشکلات در تالاب شده است.

رئیس اداره حفاظت و احیا تالاب‌های حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: کارهای اجرایی احیای تالاب انزلی باید با استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های ذیربط در حفاظت از این تالاب بین المللی صورت گرفته و با آموزش حاشیه نشینان تالاب و استفاده از شوراهای اسلامی و دهیاران، فرهنگ‌سازی در جهت ایجاد و عزم همگانی صورت پذیرد.

حسن‌ پور در پایان اظهار داشت: همانطوری که مردم در صحنه‌های مختلف پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مشارکت داشتند، برای نجات و احیا تالاب نیز حضور فعال جوامع محلی و ذینفعان در پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی و حفاظت و احیاء تالاب می‌تواند از اولویت‌های مهم این اداره کل باشد.

Share