آیت‌الله رضا رمضانی:

این انتخابات مهم‌ترین انتخابات در طول تاریخ انقلاب اسلامی است

آیت‌الله رضا رمضانی خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود ولی‌فقیه باید دارای تمام تخصص‌ها باشد، اشتباه است زیرا رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف از مشاوران زیادی استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله «رضا رمضانی» امروز چهارشنبه (۹ اسفند) در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه پیام نور رشت با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم تا در صورت دعوت، در دانشگاه‌های استان گیلان حضور داشته باشیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از دانشگاه‌ها برای‌ عدم دعوت بیشتر از نخبگان و حوزویان گله داریم، افزود: بحثی که برخی مطرح می‌کنند که در خبرگان رهبری افرادی با تمام تخصص‌ها باید حضور داشته باشند حرف درستی نیست؛ مثلا پزشک فوق تخصص قلب یا مغز باید طبابت کند و نمی‌تواند در خبرگان رهبری حضور پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود ولی‌فقیه باید دارای تمام تخصص‌ها باشد، اشتباه است زیرا رهبر معظم انقلاب در بخش‌های مختلف از مشاوران زیادی استفاده می‌کنند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه سبک زندگی نرم‌افزار تمدن اسلامی است، اضافه کرد: متاسفانه برخی تبلیغات پخش شده در رسانه ملی، ذائقه اسلامی ندارد و تنها به دلیل درآمدزایی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: وجود تعداد زیادی شبکه برون مرزی و درون مرزی اگر محتوای کاربردی و نو نداشته باشند، ضروری به نظر نمی‌رسد.

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه متاسفانه دولت بزرگ شده و دولت بزرگ قابل کنترل نیست، افزود: اقتصاد را نباید خود در دست بگیریم زیرا اشتباهی بزرگ است.

وی اضافه کرد: باید به خصوصی‌سازی توجه شود و دولت کار را به افراد متخصص بسپارد تا کشور پیشرفت کند.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه ما باید با همدلی و همکاری کار کرده و ظرفیت یکدیگر را بشناسیم، افزود: با چند بحران در استان مواجه هستیم و دستگاه‌های فرهنگی ما مانند امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، ائمه جماعات و… مسئول هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) تفسیر دقیق و جامعی در حوزه دین‌داری مطرح کردند، تصریح کرد: کارآمدی در عرصه حکومت داری است و نباید اسلام را در حوزه‌های فردی خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه برخی باور نمی‌کردند که انقلاب دینی و در راس آن یک روحانی حوزه علمیه یعنی امام (ره)، دنیا را به سیاست سالم و نه فریبکارانه دعوت کند، اضافه کرد: امروز هدایت نهضت علمی در کشور توسط مقام معظم رهبری مدیریت می‌شود.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه جز نخبگان جامعه هستند و باید در جامعه اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه مطالبه‌گری باید علمی و واقع گرایانه باشد و می‌تواند به رشد جامعه کمک کند، افزود: این انتخابات مهم‌ترین انتخابات در طول تاریخ انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه در بخش اداری و اقتصادی نیاز به اصلاحات داریم، اظهار کرد: نقد در جامعه باید وجود داشته باشد.

Share