انتخابات 1402؛

امیرحسین علوی مقتدر در برابر تمامیت خواهی؛ ایستاده در برابر ناملایمات

به استناد روحیه مشورت‌پذیری و استفاده از ظرفیت نخبگان به واسطه جوان بودن تفکر در علوی پیش بینی میشود که بر حامیان اقشار نخبه روز به روز اضافه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روند تأیید صلاحیت‌های داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای در شهرستان رشت به گونه‌ای پیش رفت که بر محبوبیت امیرحسین علوی به عنوان یکی از داوطلبان جوان و دارای کارنامه افزود به گونه‌ای که از وی به عنوان نماد مقابله با تمامیت خواهی برای رقابت با برخی از داوطلبانی چندین دوره‌ای مجلس یاد کردند.

علیرغم اضافه شدن دیرهنگام نام امیرحسین علوی به لیست نهایی تأیید صلاحیت‌ها، نه‌تنها از استقبال حامیان و طرفداران وی کاسته نشد بلکه در این مسیر با توجه به مواضع صریح خود در افشای برخی کارشکنی‌های صورت گرفته توسط برخی رجال سیاسی توانست جبهه متحدی از مخالفان تمامیت خواهی را به دور خود جمع کند.

شهردار سابق رشت که با تکیه بر روحیه نوآوری و خلاقیت ذاتی خود به عنوان یک جوان در همین مدت کوتاه رفت و برگشت نامش در لیست تأیید صلاحیت‌ها، توانست با اعتماد به نفس از سابقه خود ضمن حفظ یاران وفادارانش مورد استقبال طیف وسیعی از اقشار قرار بگیرد که به دنبال تغییرات اساسی در حوزه نگاه ایدءال گرایانه برای تحول در شهرستان رشت و خمام هستند.

شور انتخاباتی در شهرستان رشت و خمام به سمتی رفته که مردم اعتمادشان به برخی گزینه‌های امتحان پس داده و ادوار مجلس به پایین‌ترین سطح خود رسیده طبیعی است و در چنین شرایطی هدایت افکار عمومی به سمت گزینه‌هایی برود که علاوه بر حسن خلق در ارتباط مردمی به دنبال اصلاحات اساسی در روند پیگیری امور و ارائه برنامه‌های اجرایی به دور از شعار زدگی بروند.

به استناد روحیه مشورت‌پذیری و استفاده از ظرفیت نخبگان به واسطه جوان بودن تفکر در علوی پیش بینی میشود که بر حامیان اقشار نخبه روز به روز اضافه شود.

مردم نیز به خوبی در ذهنشان تصویر حضور برخی مسئولان به خصوص در مناطق محروم همچون آزاد، معلولین و فخب در ذهنشان نقش بسته و تداوم حضور آنان را ملاک قرابتشان با داوطلبان مجلس شورای اسلامی قرار میدهند نه اینکه به واسطه تبلیغات میدانی و مصرفی برخی داوطلبان در رشت و جذب برخی عاملان عقب افتادگی شهر رشت که در هر دوره در آغوش باز سیاسیون چپ و راست تسلیم وعده‌های توخالی شوند.

باید دید که آیا امیرحسین علوی می‌تواند موج ایجاد شده از حضور وی به عنوان یک چهره جوان، کاریزماتیک را حفظ کرده و همچنان علیرغم برخی تلاش‌های یک طرفه برای حذف او از صحنه انتخابات، قامت مبارزه با تمامیت خواهی را حفظ کند یا خیر.

Share