به میزبانی شرکت توزیع برق گیلان برگزار شد؛

همایش آموزشی آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری همایش آموزشی آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز به منظور آگاه‌سازی هرچه بیشتر درخصوص این موضوع مهم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از برگزاری همایش آموزشی آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز به منظور آگاه‌سازی هرچه بیشتر درخصوص این موضوع مهم خبر داد.

در این همایش که به همت مشاور مدیرعامل توزیع برق گیلان در امور زنان و خانواده برگزار شد، مهدیزاده خاطرنشان کرد: مقابله با اسراف ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد و پویایی و فراگیر شدن شعارهای مرتبط با فرهنگ صحیح مصرف انرژی، به عنوان بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی، مستلزم عزمی استوار و اقدامات میان بخشی است و شایسته است با ارج نهادن به نگرشی خلاق، علمی و کارآمد در سطوح مختلف جامعه در این راستا اقدامات شایانی صورت پذیرد.

وی افزود: به دلیل محدودیت منابع انرژی و حفظ این سرمایه برای آیندگان ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این همایش آموزشی زهرا یعقوب نژاد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان گفت: منظور از مدیریت مصرف انرژی، انتخاب الگوها و اتخاذ روش‌ها و سیاست‌هایی در مصرف انرژی است که از نقطه نظر اقتصاد ملی مطلوب باشند و استمرار وجود و دوام انرژی و در نتیجه آن ادامه حیات و حرکت، تضمین شود.

وی تاکید کرد: بر اساس آموزه‌های علمی، فرهنگی، دینی و اخلاقی ضروری است مدیریت مصرف انرژی حیاتی قلمداد شود و نقش کلیدی بانوان در مدیریت مصرف انرژی مهم است چرا که آن‌ها می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو باشند و با طرح الگوی مناسب، برای مصارف خانگی، الگویی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.

گفتنی است در این همایش که جمعی از بانوان شاغل بهمراه کارکنان شرکت توزیع برق و شرکت گاز استان حضور داشتند رئیس زاده رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز و مهناز یوحنایی مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق گیلان به ارائه توضیحات در حوزه مدیریت مصرف انرژی پرداختند و به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

شایان ذکر است همایش آموزشی آشنایی با راهکارهای مدیریت مصرف برق و گاز پیرو ابلاغ تفاهم نامه همکاری مشترک فیمابین مشاور امور زنان و خانواده وزارت نیرو و مدیرکل و مشاور امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد.

Share