جنجال در جام ملت ها؛

هجوم همه‌جانبه عراقی‌ها به صفحه فغانی | مجری معروف عراق پشت فغانی درآمد!

با انتشار ویدیوی جدیدی که توسط یک تماشاگر و از روی سکوهای استادیوم خلیفه شکار شده، علت دریافت کارت زرد دوم توسط ایمن حسین مشخص می‌گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از “ورزش سه”، تصمیم علیرضا فغانی برای اخراج ایمن حسین در دیدار حساس مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا مقابل اردن با واکنش شدید هواداران فوتبال عراق روبه‌رو شده و آنها به صفحه اینستاگرام این داور ایرانی هجوم بردند.

هواداران فوتبال عراق در شرایطی که تیمشان در لحظات پایانی با دریافت دو گل در وقت‌های تلف شده پیروزی دو بر یک مقابل اردن را با شکست سه بر دو تغییر داد، به صفحه اینستاگرام علیرضا فغانی حمله کردند و تا این لحظه بیش از ۲۰۰ هزار کامنت در آخرین پست او به ثبت رسیده است.
علیرضا فغانی که نماینده داوری فدراسیون فوتبال استرالیا در جام ملت‌هاست، پس از پایان بازی هم توضیحات مربوطه خود را به سرمربی عراق درباره دلیل اخراج ایمن حسین پس از شادی گل مقابل اردن ارائه داده، ولی باید حالا پاسخگوی تماشاگران عراقی هم باشد.

علیرضا فغانی بلافاصله پس از پایان بازی عراق و اردن و مراجعه به رختکن، آخرین پست اینستاگرام خود را آرشیو کرد تا از فحاشی‌ها در امان بماند.

فغانی با آرشیو کردن پست‌های آخرش که نسبت به آن فحاشی شده بود، درج کامنت در اینستاگرام خود را برای کاربران محدود کرده و فقط آنهایی می‌توانند برای پست‌های این داور کامنت بگذارند که فغانی آنها را فالو کرده باشد.

علیرضا فغانی که پس از بازی افتتاحیه جام ملت‌های آسیا بین قطر و لبنان دیگر در مرحله گروهی این رقابت‌ها قضاوت نکرده و فقط یک بار داور چهارم بود، در دیدار حساس امروز بین عراق و اردن دوباره به وسط زمین برگشت و مثل همیشه شجاعت و جسارت لازم را داشت که اخراج ایمن حسین را نیز پس از زدن گل دوم عراقی‌ها رقم زد.

ایمن حسین، ستاره خط حمله تیم ملی عراق و بهترین گلزن حال حاضر جام ملت‌های آسیا که امروز مقابل اردن ششمین گلش را به ثمر رساند، در دقیقه ۳+۴۵ اولین کارت زردش را دریافت کرد و در دقیقه ۷۶ نیز که با شوت زمینی تیمش را پیش انداخت، یک شادی نامتعارف به سمت تماشاگران حریف داشت که از چشم فغانی دور نماند و منجر به اخطار دوم و در نهایت اخراج او شد.

اخراج ایمن حسین کاری کرد تا عراق ۱۰ نفره کار را دنبال کند و در لحظات پایانی هم با نمایش ضعیف در فاز دفاعی که می‌توانست یک پنالتی هم برای اردن اعلام شود، دو بار دروازه خود را بازشده ببیند و در نهایت با نتیجه سه بر دو شکست بخورد و عراقی‌ها نیز به صفحه اینستاگرام فغانی هجوم ببرند.

با وجود گذشت چند ساعت از شکست تلخ عراق برابر اردن، اما همچنان سوژه اصلی این مسابقه، قضاوت علیرضا فغانی و تصمیم بزرگ و اثرگذار او روی صحنه اخراج ایمن حسین است، کارت قرمزی که روند بازی را در ثانیه‌های پایانی بازی به طور کلی تغییر داد.

هنوز به درستی مشخص نیست که فغانی به چه دلیل تصمیم گرفت تا آقای گل جام ملت‌ها را با کارت زرد دوم جریمه کند. در شرایطی که در ابتدا تصور می‌شد حرکت این بازیکن و شادی لقمه برداشتن از زمین منجر به دریافت کارت قرمز برای این بازیکن شده، اما در ادامه ویدیو دیگری منتشر شد و فرضیات افزایش یافت.

برخی اعتقاد داشتند که ایمن حسین روبروی تماشاگران اردنی دست به حرکتی ناشایست زده و با تمسخره حریف، کارت زرد دوم را گرفته است. موضوعی که البته با انتشار ویدیوی جدید کاملا رد شده و مشخص می‌شود علت اصلی دریافت کارت زرد دوم توسط مهاجم عراق، فقط اتلاف وقت بوده است و نه نوع شادی او.

1984540

شبکه تلویزیونی الرابع عراق ویدیویی از لحظات شادی پس از گل ایمن حسین را که توسط یکی از تماشاگران و از روی سکوهای استادیوم ضبط شده، منتشر کرده است. از مقایسه لحظه شروع این ویدیو با کلیپ پخش اصلی تلویزیونی و رسمی مسابقات، مشخص می‌شود که در ویدیوی جدید، ۱۹ ثانیه از لحظه به ثمر رسیدن گل ایمن حسین می‌گذرد.

1984539

پس از آنکه او شادی خود را با هواداران و هم‌تیمی‌هایش تقسیم می‌کند، علیرضا فغانی دو مرتبه و با سوت‌های خود، از این بازیکن می‌خواهد تا برای آغاز مسابقه به درون زمین بیاید. موضوعی که ۷۰ ثانیه به طول می‌انجامد و در نهایت داور ایرانی مسابقه تصمیم می‌گیرد تا گلزن عراقی‌ها را با کارت زرد دوم اخراج کند.

نکته جالب اینکه مجری این برنامه نیز در صحبت‌هایش حق را به فغانی می‌دهد و از تأخیر ایمن حسین در ورود به زمین با وجود دو بار تذکر توسط داور مسابقه، انتقاد می‌کند. این مجری می‌گوید: تصمیم داور ۱۰۰ درصد درست است. چون چند بار به ایمن گفت به زمین مسابقه برگردد، ولی این بازیکن توجهی نکرد و شادی پس از گلش را ادامه داد.

در زیر به بررسی لحظه به لحظه این اتفاق از زاویه دوربین تماشاگری که این تصاویر را شکار کرده، می‌پردازیم:

1984573
این نخستین فریم از ویدیوی منتشر شده است. با احتساب لحظه ورود توپ به دروازه تا شادی ایمن حسین و رفتن او به پشت دروازه، ۱۹ ثانیه گذشته که این ویدیو ضبط شده است.
1984574
بازیکنان عراقی در این صحنه دور هم‌تیمی خود حلقه زده و گلزنی مقابل اردن را جشن می‌گیرند.
1984575
در این صحنه ایمن حسین روی زمین می‌نشیند و نخستین صدای سوت فغانی نیز به گوش می‌رسد. داور ایرانی از گلزن عراق می‌خواهد تا سریع‌تر به زمین بازی برگردد. در این صحنه، ۳۸ ثانیه از گل عراق گذشته است.
1984576
به هر ترتیبی که هست، ایمن حسین از سر جایش بلند می‌شود تا بازی از سر گرفته شود.
1984579
در این صحنه می‌توان به خوبی علیرضا فغانی را دید که باز هم از مهاجم عراقی می‌خواهد تا وارد زمین شود. فغانی در این لحظه، برای دومین مرتبه در سوت خود دمیده و خواستار شروع سریع بازی است.
1984580
با وجود تذکرهای فغانی اما ایمن حسین در این صحنه از هواداران عراقی درخواست می‌کند تا تیم ملی کشورشان را تشویق کنند. در این فریم، ۵۵ ثانیه از لحظه گلزنی عراق گذشته است.
1984582
مهاجم عراقی سپس به سمت جایگاه تماشاگران می‌رود و با حرکات دست، به سمت دهانش اشاره می‌کند. هنوز به درستی مشخص نیست که در آن بخش از استادیوم هواداران عراقی حضور داشتند یا اردنی.
1984583
در شرایطی که در این فریم ۶۵ ثانیه از گل ایمن حسین می‌گذرد، او قصد دارد تا وارد زمین مسابقه شود.
1984584
اما گلزن عراقی‌ها ناگهان روی زمین می‌نشیند و همین موضوع چند سوت ممتد و پشت سر هم از سوی فغانی را به دنبال دارد و بالاخره کاسه صبر داور ایرانی از خوشحالی طولانی ایمن به سر می‌رسد.
1984585
در اینجا ۷۰ ثانیه از گل مهاجم عراق می‌گذرد ولی بی‌توجهی‌های أیمن حسین به سوت‌های فغانی باعث می‌شود تا او بالای سر این بازیکن حاضر شود و به دلیل اتلاف وقت چند باره، کارت زرد دوم را به این بازیکن نشان دهد.
1984586
در شرایطی که تصور می‌شد ایمن حسین حرکتی را مقابل تماشاگران اردنی انجام داده که منجر به دریافت کارت زرد دوم او شده، ولی این ویدیو به خوبی نشان می‌دهد که اتلاف وقت این بازیکن و شادی طولانی مدت و ۷۰ ثانیه‌ای این بازیکن، باعث اخراجش از زمین بازی شده است.
Share