راهنمای خرید لوله استیل + چند نکته مهم هنگام خرید لوله استیل که باید رعایت شود!

لوله استیل جزء پرکاربردترین محصولاتی است که برای بسیاری از صنایع و به منظور انتقال مایعات و سیالات از آن استفاده می‌شود.

امروزه در تمامی صنایع برای تاسیسات مکانیکی، از تجهیزات بسیار مختلفی نظیر لوله استیل استفاده می‌شود. همان‌گونه‌ که مستحضرید، با پیشرفت تکنولوژی از محصولات یا قطعاتی بسیار با کیفیت‌تر و کاربردی‌تر از محصولات نسل قدیمی استفاده می‌کنند.

هدف از به کارگیری این محصولات نسل جدید به سبب بهبود کیفیت کارایی محصول و در نتیجه در نظر قرار دادن استانداردها است. به همین منظور هنگام خرید لوله استیل باید نکاتی مورد بررسی قرار بگیرد تا شما یک محصول درجه یک و قیمت مناسب تهیه کنید.

هدف تنها خرید یک محصول با کیفیت نیست، بلکه همه مشتریان به دنبال قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه هستند. با توجه به اوضاع اقتصادی کنونی، کمتر مراکز فروشی محصولاتی قیمت مناسب عرضه می‌کنند. اگر شما هم به دنبال خرید اقتصادی هستید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لوله استیل چیست؟

قبل از اینکه به راهنمای خرید لوله استیل بپردازیم، بد نیست ابتدا در رابطه با این محصولات پرکاربرد اطلاعات مفیدی ارائه دهیم. از آنجایی که لوله استیل در برابر زنگ‌زدگی بالاترین مقاومت را دارد، به همین سبب این محصولات با نام استیل ضد زنگ شهرت پیدا کرده‌اند. برای تولید این محصول از استیل استلنس استفاده می‌شود که معمولاً با نام فولاد کربن استیل نیز شهرت دارد. امروزه در صنایع زیادی نیاز به چنین محصولاتی باکیفیت است تا که در برابر زنگ زدگی مقاومت می‌کنند.

لوله استیل مانیسمان یا بدون درز

شما عزیزانی که قصد خرید لوله استیل دارید، ابتدا باید بدانید که این لوله‌ها در چه‌ مدل‌های به تولید رسیده‌اند. مدل‌های بدون درز یا مانیسمان جزو پرکاربردترین لوله‌هایی هستند که امروزه در صنایع استفاده می‌شوند. همان‌طورکه از نام آن‌ها پیداست، بدون هیچ درزی و فاقد اتصالاتی نظیر جوش هستند.

لوله استیل درزدار

برای خرید لوله استیل به نوع کاربرد توجه کنید، چرا که ممکن است مدل‌های درزدار متناسب با کاربرد شما عزیزان نباشد. در بازار لوله‌هایی با نام استیل درزدار یا جوشکاری شده وجود دارد که بیشترین سطح کاربرد را به خود اختصاص می‌دهند.

قطعاً همه شما این مدل از لوله‌ها را دیده‌اید که معمولاً توسط جوش یا اتصالات صورت گرفته امتداد دارند. این محصولات از ورق یا رول فولاد با مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی به تولید می‌رسند که معمولاً هم از استیل‌های درجه یک برای این کار استفاده می‌کنند. برای تولید چنین محصولاتی باید ابتدا ورق را به‌صورت لوله یا استوانه‌ای در بیاورند و در نتیجه لبه‌های ورق از طریق فرآیند جوشکاری به یکدیگر متصل شوند.

لوله استیل ۴۴۷

هنگام خرید لوله استیل ۴۴۷ حتماً به بررسی نوع کاربرد، ویژگی‌ها و در نتیجه اهمیت استفاده از این محصول بپردازید. بررسی کنید که محصول خریداری شده از چه نوع آلیاژی به تولید رسیده و تا چه حد مقاومت دارد. این فولاد با نام آلیاژ فریتی شناخته می‌شود که هرگز روی آن عملیات حرارتی انجام نمی‌دهند. در ساختار این محصول ۷۳ درصد آهن، ۲۳ درصد کروم، ۱.۵ درصد منگنز، یک درصد سیلیکون، ۲۵ صدم درصد نیکل، ۲۰ درصد کربن، ۴۰ هزارم درصد فسفر و ۳۰ هزارم درصد سولفور استفاده کرده‌اند.

همین مواد استفاده در ساختار این نوع فولاد، سطح مقاومت آن را در برابر اکسید شدن نسبت به دیگر آلیاژ‌ها افزایش می‌دهد. به جرات می‌توان گفت استیل ۴۴۷ بالاترین مقاومت را در برابر خوردگی، سولفیداسیون و اکسید شدن دارد.

لوله استیل ۲۰۱

خرید لوله استیل باید با رعایت نکات مهم خرید از جمله توجه به نوع آلیاژ باشد. استیل ۲۰۱ یکی از پرکاربردترین آلیاژ‌هایی است که در دسته‌بندی آلیاژ آستنیتی قرار دارد. در ساختار این محصول ۱۵ درصد کربن، ۱۶ درصد کروم، ۳.۵ درصد نیکل، ۷.۵ منگنز، یک درصد سیلیکون، ۲۵ درصد نیتروژن، ۶۰ هزارم درصد فسفر و ۳۰ هزارم درصد سولفور استفاده کرده‌اند.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\a47ad5a5-ad12-4b60-889c-9cc0ee973f31.jpeg

چند نکته طلایی برای خرید لوله استیل

برای خرید لوله استیل باید پارامترهایی را مورد توجه قرار داد تا با اکتفا به آن‌ها محصولاتی درجه یک و قیمت مناسب تهیه کرد. این نکات با رعایت استانداردها و در نظر قرار دادن شرایط مختلف استفاده از محصول در نظر گرفته می‌شود.

انواع لوله استیل

لوله‌های استیل در دو نوع درزدار و بدون درز با ویژگی‌ها حتی معایب مختلفی به تولید می‌رسند. درصورتی‌که شما کاربران عزیز به بررسی کاربرد، مزایا و معایب تک تک این محصولات بپردازید، می‌توانید به تناسب نوع کاربرد خود انتخاب بهتری داشته باشید.

بررسی مزایا

بررسی مزایای لوله استیل هنگام خرید لوله استیل از جمله پارامترهای مهمی است که هر کاربری باید به آن توجه داشته باشد. بدون شک، استیل هرگز تغییر رنگ نمی‌دهد و شکل ظاهری آن نیز همواره ثابت است. در برابر تمامی شرایط مقاومت بالایی دارد و هرگز زنگ نمی‌زند. در مجاورت آب و هوای مرطوب دچار فرسودگی نمی‌شود و به راحتی قابل بازیافت خواهد بود.

نوع کاربرد

نوع کاربرد از جمله پارامترهای اصلی خرید لوله استیل است که با در نظر قرار دادن نوع محصول، نوع آلیاژ، سطح کیفیت و دیگر ویژگی‌های مهم آن تعیین می‌شود.

ابعاد

بررسی ابعاد این محصولات نیز باید جزو پارامترهای مهم خرید شما باشد. برای تولید این محصول در هر ابعاد یا اندازه‌ای بر اساس نیاز مشتری هیچ محدودیتی وجود ندارد.

ساختار یا فرمولاسیون

به ساختار یا فرمولاسیون این محصولات نیز توجه داشته باشید. معمولاً درصد نیکل بالای مورد استفاده در این آلیاژ مانع از اکسیده شدن آن می‌شود و همچنین وجود کربن مقاومت آن را در برابر خوردگی به شدت افزایش می‌دهد. اگرچه وجود نیکل و کربن در ساختار و فرمولاسیون این محصولات اهمیت بسیار بالایی دارد؛ اما باید با رعایت استانداردها این درصد در نظر گرفته شود.

پارامترهای مهم خرید لوله استیل

برای خرید لوله استیل چند پارامتر مهم باید در اولویت باشد.

آلیاژ لوله استیل

قیمت لوله استیل

ضخامت یا رده لوله استیل

شرکت تولید کننده لوله استیل

C:\Users\RayanGostar\Desktop\besshovnaya-truba-55.jpg

خرید لوله استیل

به این مسئله توجه داشته باشید که کارخانه‌ها و تولیدکنندگان، محصولات خود را به‌صورت عمده توزیع می‌کنند. به همین دلیل هر فردی نمی‌تواند از این مجموعه‌ها آهن‌آلات مورد نیاز خود را تهیه کند. برای اینکه شما اسیر دلالان نشوید، بهتر است با شرکت‌های برتری که به‌طور مستقیم با کارخانه‌ها در ارتباط هستند، معامله کنید.

برای خرید لوله استیل و دیگر مقاطع فولادی می‌توانید به سایت آهن یک مراجعه کنید. شما با بهترین قیمت می‌توانید هر محصول فولادی دلخواه را تهیه کرده و پروژه خود را پیش ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در سایت تماس بگیرید.

جمع‌بندی

لوله استیل جزو پرکاربردترین محصولاتی است که برای بسیاری از صنایع و به منظور انتقال مایعات و سیالات از آن استفاده می‌شود. قطعاً این محصولات نیز بر اساس مشخصات خود دارای تنوع بسیار زیادی هستند که هر یک از آن‌ها را برای کاربردهای خاص با شرایط خاصی استفاده می‌کنند.

برای اینکه این محصولات عملکرد مناسب و طول عمر بالایی داشته باشند، باید هنگام خرید لوله استیل به چند نکته مهم توجه داشت. هدف از ارائه این مقاله نیز ارائه اطلاعاتی مفید و ارزشمند در رابطه با انتخاب بهترین محصولات با کیفیت عالی و قیمت مقرون‌به‌صرفه است.

برای اینکه خرید اقتصادی داشته باشید حتماً باید به مراکز فروش قابل اعتماد نظیر شرکت آهن ۱ مراجعه کنید. در این مجموعه به محصولاتی فوق‌العاده با کیفیت و قیمت مناسب دسترسی دارید. چه بسا اینکه با خرید آنلاین باعث حذف واسطه‌ها شده و مستقیماً محصول مورد نظر را با کیفیت اصل تهیه خواهید کرد. این مجموعه در زمینه تامین و توزیع شیرآلات صنعتی، اتصالات و همچنین انواع مقاطع و ورق‌های فولادی فعالیت دارد.

Share