راهنمای بازدید از پارک آبی آتلانتیس دبی: از تجهیزات تا نمایش‌های زنده

پارک آبی آتلانتیس در محوطه خارجی هتل آتلانتیس واقع شده و فضای زیادی از جزیره‌های مصنوعی نخل را به خود اختصاص داده است.

پارک‌های متنوعی در شهر دبی قرار دارند که یکی از بزرگترین و جذابترین آن‌ها پارک آبی آتلانتیس است. این پارک تفریحات و امکانات مختلفی داشته و شرایطی را برای بازدید‌کنندگان فراهم کرده تا روز به یاد ماندنی و خوشی را سپری کنند.

معرفی پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس در محوطه خارجی هتل آتلانتیس واقع شده و فضای زیادی از جزیره‌های مصنوعی نخل را به خود اختصاص داده است. مساحت این مجموعه حدود ۱۴۱ هکتار است و داخل آن ماشین‌هایی هستند که افراد را جا به جا می‌کنند. حدوداً ۵ ساعت برای بازدید کامل از این پارک نیاز است، اما اگر به طور دقیق‌تر و اینکه بخواهید تمامی بازی‌ها را انجام دهید، زمان بیشتری طول می‌کشد. این پارک جزء ۱۰ پارک آبی بزرگ دنیا بوده و انتخاب اول مسافران بسیاری در سفر به دبی است.

این مجموعه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر باز بوده و آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان گرامی است. محبوبیت زیاد این پارک بین افراد بومی و مسافران آن را به یکی از جاذبه‌های توریستی دبی تبدیل کرده است. برای بازدید از این پارک مشهور می‌توانید در همه فصول اقدام کنید اما به دلیل شلوغی در ماه‌های نوامبر و دسامبر پیشنهاد می‌شود در ماه‌هایی دیگر به این پارک بروید. روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه شلوغترین روز‌ها هستند و بهتر است در روز‌های وسط هفته رفتن به این مجموعه را انتخاب نمایید. بلیط پارک آبی آتلانتیس را برای خود و خانواده تهیه کرده و ساعات خوشی را تجربه کنید.

تجهیزات و امکانات پارک آبی آتلانتیس

در پارک آتلانتیس امکانات بسیاری برای تفریح و خوش گذرانی قرار داده شده است. برخی از این امکانات و تجهیزات به شرح ذیل هستند:

سرسره‌های گروهی

 برخی سرسره‌های موجود در پارک آبی آتلانتیس گروهی هستند و برای افرادی که همراه دوستان و خانواده قصد سرسره بازی را دارند، مناسب است. در این صورت خاطرات مشترکی را می‌توانید ثبت کنید. سرسر موج شوک یکی از سرسره‌های گروهی است که بلندترین سرسره آبی دنیا برای خانواده‌ها است. طول آن ۴۴۹ متر بوده و از تون‌های پر پیچ و خم و تاریک با سرعت نور عبور می‌کنید. هیجان، سرعت و قدرت سر خوردن به پایین در وسیله بی‌نظیر و فوق‌العاده است. بهتر است در هنگام رسیدن به تونل‌ها به بالا نگاه نکرده و منتظر خیس شدن باشید.

سرسره رقابت

 این سرسره در ساختمانی شبیه یک معبد بزرگ طراحی شده و بزرگترین تفاوت آن با سرسره‌های دیگر الزام استفاده دو نفر به صورت همزمان از آن است. این سرسره دو لاین جدا دارد که دو نفر در بالاترین قسمت سرسره نشسته و حرکت را به صورت همزمان با هم شروع می‌کنند. سپس وقتی به پایین‌ترین نقطه سرسره برسند سرعت هر کدام جدا اندازه گرفته شده و به وسیله‌مانیتور‌های بزرگی که وجود دارد به نمایش در می‌آیند. پس از آن دو فرد به داخل استخر پرتاب می‌شوند. هر کسی که مسیر سرسره را با سرعت بیشتری طی کند، برنده مسابقه خواهد شد. این سرسره از جذابترین و مدرن‌ترین سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس است که طرفداران زیادی دارد.

سرسره زومرانگو

 پیچ و تاب‌های عجیب این سرسره خیلی هیجان‌انگیز بوده و به صورت هنرمندانه طراحی شده است. در حین سر خوردن احساس بی‌وزنی به شما دست داده و سپس خیلی ناگهانی به زمین برمی‌گردید. طول آن ۱۵۶ متر بوده و به عمق ۲۵ متری خواهید رفت.

سرسره پرش‌ایمان

 این سرسره ترسناک‌ترین سرسره پارک آبی آتلانتیس است که برای شما هیجان زیادی به همراه دارد. این سرسره تقریباً عمودی بوده و به دل استخری پر از کوسه می‌روید. این وسیله بازی متفاوت و پر هیجان است و بسیار فوق‌العاده است.

موج سواری و شیرجه آزاد

 این امواج مصنوعی بوده و شرایطی برای بازدید‌کنندگان فراهم شده تا از بالای صخره‌های بلند در داخل استخر عمیق آن شیرجه آزاد انجام دهند. در این قسمت وسایل مورد نیاز به مسافران داده شده و نکات ایمنی به آن‌ها گفته می‌شود تا امنیت آن‌ها تأمین شود. این قسمت فوق‌العاده بوده و پیشنهاد می‌شود حتماً یک بار موج سواری بر روی آن را تجربه کنید.

سواحل خصوصی

پارک آبی آتلانتیس چند ساحل خصوصی دارد که پوشیده شده از شن‌های سفید بوده و فضایی تمیز و زیبا دارند. در این سواحل می‌توانید فعالیت‌هایی نظیر حمام آفتاب، جت اسکی، کایاک سواری و موج سواری را تجربه نمایید‌. باید بلیط هر کدام از این بخش‌ها را به طور جداگانه تهیه کنید. امارات تیکت بزرگترین مرجع رزرو و خرید تفریحات دبی سایتی است که بلیط این مجموعه را عرضه می‌کند. قدم زدن در این ساحل‌ها حس آرامشی دارد که لذتبخش است. وقتی بچه‌ها مشغول بازی و سرگرمی هستند، می‌توانید از این فرصت استفاده کرده و خود را از فکر‌ها و مشغله‌هایی که دارید، ر‌ها کنید. این مناطق امکانات مختلفی را به مسافران و بازدید‌کنندگان ارائه می‌دهند.

سیل رود

 در این تفریح موج‌هایی تولید می‌شود که بیش از یک متر هستند. تفریحی سرگرم‌کننده و پر طرفدار است و حس سوار شدن بر روی موج‌های واقعی را خواهید داشت.

رستورن و کافه

ورود هر خوراکی و نوشیدنی به داخل این پارک ممنوع است اما رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در آن وجود دارند. پس از گشتن در پارک آبی آتلانتیس و سپری کردن یک روز هیجان‌انگیز حتماً تشنه و گرسنه می‌شوید. می‌توانید انواع غذا‌ها و نوشیدنی‌های متنوع را در این پارک میل کنید. انواع فسفود، پیتزا، بستنی، پاک کورن و… از جمله خوراکی‌هایی هستند که در این مجموعه پیدا می‌شوند.

دنیای دلفین‌ها

در پارک آبی آتلانتیس می‌توانید نمایش زنده دلفین‌ها را به تماشا بنشینید. این موجودات دریایی محبوب و دوست داشتنی هستند و از هوش بالایی برخوردار بوده و با انسان‌ها رابطه خوبی دارند. این مجموعه یک قسمت را همانند دریا درست کرده و آن را به دلفین‌ها اختصاص داده است. این بخش محبوب‌ترین قسمت پارک است و نام آن دلفین بای است. دلفین‌ها برنامه‌های با مزه‌ای را اجرا می‌کنند و می‌توانید آن‌ها را تماشا کرده و لذت ببرید.

قوانین پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس برای بازدیدکنندگان قوانین سختی را درنظر گرفته است که باید رعایت شوند. مهمترین این قوانین به شرح ذیل است:

ورود کودکان زیر ۱۲ سال به تنهایی ممنوع است و حتماً باید به همراه یک بزرگسال وارد پارک شوند. ارتفاع برخی از لوازم این پارک زیاد است به همین دلیل فقط افرادی که قد آن‌ها بالای ۱۱۰ سانتی‌متر است، می‌توانند از این امکانات استفاده نمایند. استفاده از الکل، انواع سیگار و تنباکو در این مجموعه ممنوع است. کودکان زیر دو سال با ارائه کارت شناسایی معتبر از سوی والدین می‌توانند از امکانات پارک مخصوص کودکان استفاده کنند. ورود هر گونه غذا و نوشیدنی به داخل پارک ممنوع است و می‌توانید از رستوران و کافه‌های داخل پارک استفاده کنید. بازدید‌کنندگان نباید از ساعت و جواهرات استفاده کنند و لباس آن‌ها باید مناسب باشد. رعایت این قوانین در پارک آبی آتلانتیس ایمنی افراد را بالا می‌برد.

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا اطلاعات زیادی درباره پارک آبی آتلانتیس دبی به دست آوردید. این پارک جذاب و بزرگ در محوطه خارجی هتل آتلانتیس قرار داشته و از جا‌هایی است که افراد زیادی به آنجا رفته و از تفریحات فوق‌العاده آن استفاده می‌کنند.

Share