دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان:

تداوم نظارت و پایش کمپ های استان برای جلوگیری از تخلفات احتمالی

اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گفت: شفافیت و اقدامات دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر استان موجبات توسعه و پیشبرد مناسب برنامه‌ها و اقدامات مختلف در عرصه مبارزه با موادمخدر را فراهم آورده که این امر قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ششمین جلسه کمیته حقوقی و قضائی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان با حضور مسئولین دستگاه‌های عضو، به ریاست معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان در سالن جلسات حوزه ریاست کل دادگستری گیلان برگزار شد.
در این نشست که به بررسی وضعیت و اقدامات بعمل آمده در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر بالاخص شرایط مراکز اقامتی موضوع ماده۱۵، ماده ۱۶و تبصره ۲ ذیل آن پرداخته شد، سیف الله مسرور با تأکید بر اهمیت نظارت مستمر بر فعالیت این مراکز گفت: دستگاه‌های متولی می‌بایست براساس وظایف قانونی خود ضمن نظارت و بازدید‌های مستمر از مراکز درمان اعتیاد خصوصاً مراکز اقامتی (کمپ ها) پرداخته و از هیچگونه کم و کاستی‌های احتمالی چشم پوشی نکنند.
مسرور ضرورت دقت در پایش مراکز را عامل اصلی تصحیح فرآیند درمان اعتیاد در این مراکز دانست و گفت: تصحیح اشکالات و تقویت عملکرد مراکز درمان اعتیاد می‌تواند تداوم بهبودی افراد و کاهش لغزش افراد معتاد را در پی داشته باشد که این امر هدف اصلی اقدامات درمانی است. لذا در کنار برخورد جدی با مراکز متخلف می‌بایست از کمپ‌هایی که شرایط مناسبی دارند حمایت شود تا از ظرفیت درمانی استان کاسته نشود.
اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان شفافیت و اقدامات دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف مبارزه با موادمخدر استان موجبات توسعه و پیشبرد مناسب برنامه‌ها و اقدامات مختلف در عرصه مبارزه با موادمخدر را فراهم آورده که این امر قابل تقدیر است.
وی افرود: دستگاه قضائی استان گیلان همواره در کنار شورای هماهنگی و دستگاه‌های عضو بوده و با حساسیت بالایی پیگیر مسائل و مشکلات در حوزه‌های مختلف هستند که جا دارد از ریاست کل محترم دادگستری گیلان، معاونین محترم رئیس کل دادگستری، دادستان محترم مرکز استان و مجموعه دستگاه قضائی استان صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان بر ضرورت نظارت مستمر بر فعالیت مراکز درمان بویژه مراکز اقامتی استان تأکید کرد و گفت: پیرو دستور استاندار محترم بازدید‌های متناوب و پایش کمپ‌ها توسط تیم بازرسی انجام گرفته و این روند تداوم خواهد یافت تا از هر گونه تخلف احتمالی و یا کاستی‌ها و نواقص جلوگیری بعمل آمده و دستورالعمل و پروتکل‌های مربوطه به طور کامل رعایت و اجرایی گردد.
وی افزود: پیرو دستور استاندار محترم در حال پیگیری و تمهید مقدمات جهت راه اندازی یک مرکز ماده۱۶ در شرق گیلان هستیم تا ضمن رفع نیازمندیهای آن منطقه، کیفیت درمان و بازتوانی معتادین متجاهر در مرکز ماده۱۶ رشت نیز ارتقاء یابد.
اباذری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گیلان در پایان ضمن تشکر از ورود دستگاه قضائی به موضوع نظارت بر مراکز درمان اعتیاد استان، ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌های بعمل آمده، علاوه بر توسعه کمی امکانات درمانی، شاهد ارتقاء کیفی درمان اعتیاد در سطح استان باشیم.

Share