رییس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان؛

بافت‌های فرسوده شهر‌های گیلان چشم انتظار اعتبارات هستند

رئیس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد: استان گیلان ۵۳ شهر دارد که ۳۰ شهر دارای بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: بیش از ۵ هزار و ۳۴۶ هکتار بافت باز آفرینی در گیلان وجود دارد که از این میزان ۲ هزارو ۶۷۱ هکتار آن بافت فرسوده است که باید در اولویت بازسازی قرار گیرد.

مرتضی یوسفیان با اشاره به ۳۰ شهر دارای بافت فرسوده در گیلان افزود: رشت، انزلی، لاهیجان، آستانه اشرفیه، املش از جمله شهر‌هایی هستند که بیشترین ساختمان‌های قدیمی و بافت فرسوده را در گیلان دارند.

رییس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: برای بازسازی بافت‌های فرسوده امسال اعتبار خاصی اختصاص نیافته و افرادی که می‌خواهند واحد‌های فرسوده خود را بازسازی کنند، می‌توانند از ۳۵۰ میلیون تومان وام مسکن ملی استفاده کنند.

یوسفیان همچنین تصریح کرد: صاحبان واحد‌های فرسوده‌ای که بازسازی ساختمان هایشان ۶۰ درصد پیشرفت ساخت دارد می‌توانند تا ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

رییس اداره باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، مشخص نبودن مالکان ساختمان‌های قدیمی، نداشتن سند رسمی، بالا بودن سود تسهیلات و تطبیق نداشتن مبلغ تسهیلات ساخت واحد‌های نوساز با هزینه ساخت ساختمان‌ها از جمله مشکلاتی است که بازسازی بافت‌های فرسوده را به تعویق انداخته است.

Share