یکی از اعضای حماس:

اگر رژیم صهیونیستی به رفح حمله کند ضربه‌ای سخت‌تر از هفتم اکتبر خواهد خورد

یکی از اعضای جنبش حماس درمورد حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داد و گفت که اگر این اتفاق رخ دهد رژیم صهیونیستی ضربه‌ای سخت‌تر از هفتم اکتبر خواهد خورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد نزال، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که مذاکرات و رایزنی‌های عمیقی میان هیات حماس و واسطه‌های مصری و قطری در قاهره انجام شد و هیات این جنبش جمعه شب و قبل از رسیدن روسای موساد و شاباک به مصر، قاهره را ترک کرد.

وی گفت: رفتن هیاتی از سازمان‌های امنیتی اسرائیل به مصر بر این مساله تاکید دارد که این هیات برای بررسی پاسخ حماس و تداوم روند مذاکرات و تحویل دادن پاسخ رسمی و مکتوب رژیم اشغالگر رفته است که شرط جنبش حماس است.

محمد نزال در ادامه همچنین گفت که نباید توجه زیادی به اظهارات رسانه‌ای مسئولان رژیم صهیونیستی کرد.

این عضو حماس در خصوص شرط این جنبش مبنی بر ایجاد آتش بس کامل در غزه تاکید کرد که ما خواستار کمترین حد آتش بس شدیم و این امر بخشی از تاکتیک‌های مذاکرات نیست، مطرح کردن مساله آتش ‌بس اغراق‌آمیز نیست، آیا نبرد باید تاز زمان نامعلومی ادامه داشته باشد؟ ما می‌دانیم که بنیامین نتانیاهو می‌خواهد جنگ را تا زمان انتخابات آمریکا در نوامبر آینده بکشاند زیرا او می خواهد که ترامپ در انتخابات پیروز شود.

وی در ادامه گفت: جنبش حماس اطلاعات زیادی درمورد آنچه در شورای جنگ رژیم صهیونیستی رخ داد به دست آورده است؛ موسسه نظامی و امنیتی از یک طرف و نتانیاهو و هم پیمانانش از طرف دیگر اختلاف شدیدی در مساله بررسی پاسخ حماس داشتند و این امر نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در تنگنا قرار دارد.

این عضو حماس در بخش دیگری تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تمایل دارد که به رفح حمله کند زیرا صدها هزار آواره در آنجا زندگی می‌کنند و گفته می‌شود که تل‌آویو اکنون منتظر موافقت مقامات مصری است زیرا بدون این موافقت نمی‌تواند همچین اقدامی انجام دهد و در روزهای آینده صحت و کذب این گزارشات معلوم می‌شود.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این اتفاق رخ ندهد اما اگر رژیم صهیونیستی بر این اقدام انتحاری اصرار دارد، ضربه‌ای سخت‌تر از ضربه هفتم اکتبر خواهد خورد.

پیش از این بنیامین‌ نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی نیوز مدعی شد: به نیروهایمان دستور دادیم که قبل از حمله زمینی به رفح برای خارج کردن صدها هزار غیرنظامی از آن منطقه برنامه‌ریزی کنند!

وی تاکید کرد: گذرگاه امنی برای غیرنظامیان فراهم کردیم که بتوانند منطقه(رفح) را ترک کنند و در این خصوص با آمریکایی‌ها توافق‌نظر دارم.

نتانیاهو افزود: عدم حمله به رفح به معنای شکست در جنگ و ماندن نیروهای حماس در آنجا است.

Share