فرزاد دلارام؛

اهمیت انتخابات و مشارکت مردم در نظام اسلامی

فرزاد دلارم: انتخاب نمایندگان شایسته و توانمند برای مجلس، تأثیر مستقیمی بر کیفیت قوانین و مقررات کشور و سطح زندگی مردم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد دلارام، فعال سیاسی و شهردار اسبق کلاچای نوشت:

انتخابات، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سیاسی در جامعه است. این عرصه، فرصتی را برای همه‌ی مردم، فارغ از قومیت، مذهب، جنسیت و موقعیت اجتماعی، فراهم می‌کند تا بتوانند در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند. این مشارکت، زمینه‌های تعالی و رشد همه‌ی افراد جامعه را فراهم می‌کند.

انتخابات حق مردم است، زیرا آنها صاحبان اصلی کشور هستند و حق دارند در تعیین سرنوشت خود مشارکت داشته باشند. انتخابات تکلیف مردم است، زیرا آنها مسئول اداره امور کشور هستند و باید در این امر مشارکت داشته باشند. انتخابات فرصتی برای مردم است، زیرا آنها می‌توانند از طریق انتخابات، دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل مختلف کشور بیان کنند و مسئولان را به سمت انتخاب بهترین راه‌حل‌ها هدایت کنند.

در نظام اسلامی، انتخابات، یک فرآیند است که در آن مردم، علاوه بر انتخاب مسئولان، می‌توانند دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد مسائل مختلف کشور بیان کنند. مشارکت بالای مردم در انتخابات، باعث می‌شود که مسئولان، دیدگاه‌های مردم را بهتر درک کنند و تصمیمات خود را بر اساس خواست مردم بگیرند.

مشارکت مردم در انتخابات، زمینه‌ساز حل مشکلات کشور است. وقتی مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند، نشان می‌دهند که به آینده کشور خود امیدوار هستند و می‌خواهند در حل مشکلات آن مشارکت داشته باشند. این امر باعث می‌شود که مسئولان، با انگیزه بیشتری برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

مشارکت مردم در انتخابات، زمینه‌ساز حضور نخبگان و افراد توانمند در عرصه‌های مدیریتی کشور می‌شود. وقتی مردم در انتخابات مشارکت می‌کنند، می‌توانند با انتخاب مسئولان شایسته، زمینه‌های توسعه و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

انتخاب نمایندگان شایسته و توانمند برای مجلس، تأثیر مستقیمی بر کیفیت قوانین و مقررات کشور و سطح زندگی مردم دارد. نمایندگان مجلس باید از دانش و تجربه کافی در زمینه‌های مختلف برخوردار باشند تا بتوانند قوانینی را تصویب کنند که به نفع مردم و کشور باشد. از سویی دیگر انتخاب نمایندگانی که توانمند و متعهد به نظارت بر دولت هستند، می‌تواند به بهبود عملکرد دولت و جلوگیری از فساد کمک شایانی کند.

همه می‌دانیم که انتخابات مجلس، یکی از ارکان اساسی دموکراسی و مردم‌سالاری و یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است. این انتخابات، تأثیر مستقیمی بر سرنوشت کشور دارد. بنابراین، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس، اهمیت ویژه‌ای دارد. مردم ایران باید با آگاهی و شناخت از کاندیداها، نمایندگانی را انتخاب کنند که شایسته و توانمند باشند و بتوانند منافع و آرمان‌های آنان را نمایندگی کنند.

Share