انواع نمایشگر لمسی کدام است؟

نمایشگرهای لمسی، با کمک محصولاتی به نام کامپیوتر خشابی با امکان ارتباط مستقیم و حسی با محتوا، فرآیندهای ارتباطی و آموزشی را به سطوح جدیدی ارتقاء داده‌اند.

خرید مانیتور لمسی

با ورود گوشی‌های لمسی و قابلیت‌های هوشمندی که به آن‌ها اضافه شده است، کمتر کسی را می‌توان یافت که با این تکنولوژی آشنا نباشد. البته تبلت، موبایل و مواردی از این قبیل را می‌توان طیف کوچکی از تجهیزات لمسی دانست. اگر بخواهیم در ابعاد بزرگ‌تر این صفحه نمایش‌های لمسی را مثال بزنیم، می‌توان به نمایشگرهای اطلاعات عمومی، کیوسک‌ لمسی و غیره اشاره کرد. کاربری نمایشگرهای لمسی چیست؟ چرا باید برای این مانیتورها هزینه کنیم؟ انواع وضوح تصویر در نمایشگرهای لمسی چیست؟ اگر قصد خرید نمایشگر لمسی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید این مطلب از سایت پرواستور را مطالعه نمایید.

مانیتور لمسی چیست؟

ساموئل هو رست کسی بود که برای اولین بار سنسور لمسی را اختراع کرد. این مخترع یکی به عنوان استاد در مرکز تحقیقات کنتاکی مشغول به تدریس بود. او برای آزمون‌های پایان فصل مجبور شد تا به مدت دو روز مطالب مورد نظرش را از منابع مختلف استخراج نماید و این موضوع خیلی وقت او را گرفت. ساموئل با اختراع سنسور لمسی الوگراف توانست در زمان صرفه‌جویی نماید.

این وسیله در زمان خودش تقریبا بی‌نظیر بود؛ به ‌طوری که فرد با استفاده از آن می‌توانست در مدت زمان کوتاهی مطالب مدنظرش را استخراج نماید. البته این اختراع شبیه به نمایشگرهای لمسی امروزی نیست؛ ولی با این وجود دستاورد بزرگی محسوب می‌شد.‌‌

کاربرد و مزایای خرید نمایشگر تاچ

یکی از مشخصه‌های مهم در مانیتورهای لمسی، کار کردن آسان با این نمایشگر است و همین موضوع باعث محبوبیت این محصول بین کاربران شده است. به طوری که امروزه شاهد این صفحات لمسی در ابعاد کوچک و بزرگ هستیم. مهم‌ترین کاربردهای خرید مانیتور لمسی به شرح زیر است:

  • برای کلاس‌ها و جلسات آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • یک وسیله کاربردی برای افراد طراح، نقاش، نقشه‌کش و غیره محسوب می‌شود تا در ابعاد بزرگ‌تری طرح و نقشه خود را مشاهد کنند.
  • میزهای هوشمند
  • برای کاربردهای علوم آزمایشگاهی و پزشکی استفاده می‌شود.
  • به عنوان کیوسک‌های اطلاع‌رسانی می‌توان از آنها کمک گرفت.
  • برای اتاق کنفرانس و برگذاری سمینار کاربردی است.

مانیتور تاچ اسکرین و ابعاد صفحه نمایش

یکی از مواردی که هنگام خرید نمایشگر به آن توجه می‌شود ابعاد است. به طور کلی نمایشگر تاچ در ابعاد و سایز زیر طراحی و تولید می‌شوند:

  • ۳۲-۴۲ اینچ
  • ۴۲-۵۵ اینچ
  • ۵۵-۶۵ اینچ
  • بالای ۶۵ اینچ

قیمت نمایشگر تاچ

پنل نمایشگر لمسی چیست؟

به ‌طور کلی نمایشگرهای لمسی در سه نوع lcd ،led و ips طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌هایی می‌باشند و شما با توجه به این مشخصه‌ها می‌توانید نوع پنل خود را مشخص کنید.

نمایشگرهای ال سی دی جزو پنل‌های قدیمی به‌شمار می‌روند که از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. به طور کلی می‌توان گفت هم خوش ‌قیمت هستند و هم کیفیت خوبی در نمایش تصاویر دارند.

نمایشگرهای ال ای دی تصاویر را نزدیک‌تر به واقعیت نشان می‌دهند و این موضوع باعث جذب مخاطب می‌شود. کیفیت تصویر در این Interactive Touchscreen بیشتر از نمونه‌های lcd است و به لحاظ مصرف انرژی بسیار کم‌مصرف است. شما می‌توانید ساعات طولانی از شبانه روز را به دیدن فیلم یا گیم بپردازید و از دیدن تصاویر خروجی با کیفیت لذت ببرید.

مانیتورهای آی پی اس نسبت به دو مدل قبلی از مقاومت بهتری برخوردار هستند و هنگام لمس شدن دچار تاری یا تغییر رنگ نمی‌شوند. تفکیک رنگ، روشنایی و واقعی بودن تصاویر در این پنل بیشتر است و زاویه دید گسترده‌ای را به بیننده ارائه می‌دهد. نقطه ضعف این نمایشگرهای لمسی قیمت بالای آن‌ها است که البته نمی‌توان آن را نقطه ضعف دانست؛ چرا که کارایی این پنل‌ها بسیار بالاست و قابلیت‌های ویژه‌ای را به کاربر ارائه می‌دهد.

رزولوشن تصویر و مانیتور تاچ

وضوح تصویر یا همان رزولوشن یکی از موارد مهم هنگام خرید مانیتورها به‌شمار می‎رود. به تعداد پیکسل‌های کنار هم قرار گرفته که یک تصویر واضح را نشان می‌دهند رزولوشن می‌گویند که هر چه تعداد این پیکسل‌ها بیشتر باشد، کیفیت تصویر بالاتر می‌رود. در کنار وضوح تصویر، کنتراست نیز یکی از موارد پر اهمیت هنگام خرید نمایشگرهای لمسی بخصوص در نمایشگر لمسی تبلیغاتی می‌باشد. در مانیتورها به تفاوت بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین قسمت تصویر، contrast می‌گویند که هرچه این تفاوت بیشتر باشد، تصاویر خروجی با کیفیت بهتری نشان داده می‌شوند. انواع نمایشگرهای لمسی براساس وضوح تصویر به شرح زیر هستند:

رزولوشن HD (720P)

این رزولوشن مخفف عبارت High Definition است که تصاویر را با وضوح ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. همانطور که از مخفف HD مشخص است یعنی این وضوح کیفیت بالایی از تصاویر خروجی را به نمایش می‌گذارد. حال اگر صفحه نمایش شما هر چقدر کوچک‌تر باشد تصاویر ارائه شده با این رزولوشن با کیفیت بالاتری نشان داده می‌شوند؛ چرا که تراکم پیکسل‌ها بیشتر می‌شود. این وضوح برای گوشی‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ ولی با این حال از آن برای برخی مانیتورهای معمولی هم استفاده می‌کنند.

رزولوشن FULL HD (1080P)

این رزولوشن نسبت به HD از کیفیت بالاتری برخوردار است و دلیل آن پیکسل‌های به‎کار رفته در آن می‌باشد. مقدار پیکسل‌های این رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است. در گوشی‌هایی با صفحه نمایش ۵ اینچ که وضوح تصویر فول اچ دی دارند، تراکم پیکسل ۴۴۰ است. در حالی که در نمایشگرهایی با ابعاد ۵.۵ اینچی این تراکم به ۴۰۰ پیکسل می‌رسد. این وضوح تصویر جزو رزولوشن‌ها عالی برای گوشی‌های همراه و متوسط برای نمایشگر تاچ اسکرین محسوب می‌شود.

مانیتور تاچ اسکرین اداری

رزولوشن QHD (1440P)

وضوح تصویر در چنین صفحه نمایشی ۲۵۶۰×۱۴۴۰ است که تقریبا ۴ برابر رزولوشن HD می‌باشد. این رزولوشن را با نام‌های دیگری چون Quad HD یا ۲K QHD می‌شناسند. برندهای مطرحی چون هوآوی، سامسونگ و ال جی از این وضوح تصویر بهره می‌گیرند.

رزولوشن ۴k (2160P)

یکی از پرقدرت‌ترین رزولوشن‌های نمایشگرهای لمسی، ۴k است که دارای وضوح ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل می‌باشد. پیکسل‌ها هم از نظر افقی و هم از نظر عمودی چهار برابر فول اچ دی هستند. در برخی نمایشگرهای لمسی فوق قوی مانند مانیتور لمسی جی پلاس از این رزولوشن‌ها استفاده می‌کنند که تصاویر به صورت زنده و نزدیک به واقعیت نشان داده می‌شوند.

رزولوشن ۸k (4320P)

کیفیت تصویر در این رزولوشن حدود ۱۶ برابر FULL HD است و تعداد پیکسل‌های به‌کار رفته در آن ۷۶۸۰×۴۳۲۰ می‌باشد. این سطح از کیفیت یکی از بالاترین رزولوشن‌های حال حاضر است که در تلویزیون‌های هوشمند، دوربین‌های فیلم‌برداری قوی و برخی نمایشگرهای لمسی استفاده می‌شود. به قدری پیکسل‌ها در این رزولوشن متراکم هستند که شما از فاصله خیلی نزدیک هم نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

قیمت خرید مانیتور لمسی و استند تاچ

نمایشگرهای لمسی، با کمک محصولاتی به نام کامپیوتر خشابی با امکان ارتباط مستقیم و حسی با محتوا، فرآیندهای ارتباطی و آموزشی را به سطوح جدیدی ارتقاء داده‌اند و به‌ عنوان پلی متحد بین انسان و دیجیتال فعالیت می‌کنند. با استفاده از مانیتورهای لمسی، محیط‌های آموزشی و کسب‌وکارها توانمندی‌های جدیدی پیدا کرده‌اند. صفحه نمایش‌های لمسی با سرعت بالایی که دارند می‌توانند انجام کارها را با صرف زمان کمتری برای شما آسان‌تر کنند. اگر قصد خرید نمایشگرهای لمسی را دارید، می‌توانید پیش از خرید با شماره تلفن‌ ۵۲۴۷۲۰۰۰ در سایت پرو استور تماس بگیرید و مشاوره‌ای حرفه‌ای و رایگان را از پشتیبانان ما دریافت کنید.

Share