انعقاد قرارداد اصلاح حدود 300 هزار دستگاه روشنایی معابر استان

استفاده از چراغ های فوق کم مصرف جدید برای روشنایی معابر گیلان

با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرارداد اصلاح حدود ۳۰۰ هزار دستگاه روشنایی معابر استان فیمابین شرکت توزیع نیروی برق گیلان و سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدتقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار کرد: با مذاکرات صورت پذیرفته گیلان جز استان‌های اولیه اجرای این طرح می‌باشد و طی آن چراغ‌ها و سیستم‌های روشنایی معابر پر مصرف استان با فناوری جدید جایگزین خواهد شد.
وی از این پروژه بعنوان یکی از پروژه‌های مهم و بزرگ تاریخ صنعت برق گیلان یاد کرد و افزود: چراغ‌های روشنایی معابر فوق کم مصرف LED-SMD با بهره نوری ۱۸۰ لومن بروات با مصرف توان راکتیو صفر به تعداد حدود ۳۰۰ هزار عدد در فاز اول این طرح درکل استان نصب و جایگزین چراغ‌های موجود خواهد شد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تاکید کرد: استفاده از چراغ‌های فوق کم مصرف جدید تاثیر چشمگیری در کاهش مصرف این تعرفه در استان خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت و روشنایی بسیار بهتری نسبت قبل ارائه خواهد داد.
وی افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.
مهدیزاده، مزایای این چراغ‌ها را کیفیت مناسب روشنایی، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ‌ها ۱۰ سال است و میزان مصرف برق آن‌ها نیز یک چهارم چراغ‌های گازی است.
وی تاکید کرد: زمان اجرای این پروژه ۲ سال خواهد بود و از دهه فجر سالجاری اجرای پروژه بزرگ مذکور در گیلان کلید خواهد خورد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: بر اساس آمار تفصیلی تا پایان سال ۱۴۰۱ مجموع چراغهای روشنایی معابر منصوبه شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سطح استان ۵۳۱ هزار و ۲۲۴ دستگاه و مجموع توان منصوبه ۳۵۰۵۴ کیلوات (بیش از ۳۵ مگاوات) است.
گفتنی است این قرار داد باحضور جمعی از مدیران ارشد وزارت نیرو، شرکت توانیر و محمود کمانی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) منعقد شد.

Share